- ارسال کننده: پیام قربانی تاریخ: ۹۰/۰۳/۲۳

مصاحبه با دكتر مهدي شفيعي اولين متخصص جراح مغز و اعصاب وستون فقرات در ميانه

بسم الله الرحمن الرحيم

1:خودتان را معرفي كنيد.در صورت امكان محل و سال تولدتان را ذكر كنيد.

 

با سلام و تشكر

من دكتر مهدي شفيعي متولد 1356 در اصفهان ,متخصص جراحي مغز و استخوان و اعصاب و ستون فقرات هستم.

 

2:میزان تحصیلات و محل تحصیل خود را ذکر کنید.(در صورت امكان با ذكر توضيحات بيشتر)

 

دوره دكتراي پزشكي عمومي را در سال 1382 در دانشگاه علوم پزشكي اصفهان به پايان رساندم.پس از اتمام تحصیل در دوره پزشکی عمومی جهت انجام خدمت طرح پزشكي و خدمت سربازي به شهرستان ياسوج (مركز كهگيلويه و بوير احمد)رفتم.

در حين خدمت سربازي در دوره دستياري تخصصي جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات قبول شدم.از سال 1384 دوره تخصصي جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات را در دانشگاه علوم پزشكي اصفهان شروع و در سال 1389 فارغ التحصيل شدم.از آذرماه 1389 هم در خدمت مردم عزيز شهرستان ميانه هستم.

 

3:آيا تا بحال از وب سايت ما(www.miyanali.com) بازديد كرده ايد؟

 

متاسفانه, خير

 

4:آيا خاطرات خاصي از شغل تان داريد؟

 

خاطرات متعددي در حرفه پزشكي براي افراد شاغل در اين حرفه به جا مي ماند.

بهترين خاطرات مربوط به بيماراني است كه من و همكارانم اميد زيادي به بازگشت آنها به زندگي نداشته ايم .وقتي چند ماه بعد آنها را در حالي كه سلامتي خود را بازيافته اند مي بينم.احساس بسيار خوبي سراسر وجود انسان را در بر مي گيرد.

 

5:چطور شد براي طبابت عازم ميانه شديد؟آيا انتخاب خودتان بود و يا به شما ابلاغ شد؟

 

شهرستان ميانه هم جزو چند شهري بود كه از طرف وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشكي جهت خدمت معرفي شده بود.

حدود 1ماه قبل از شروع به كار در ميانه براي ارزيابي وضعيت شهرستان و امكانات بهداشتي و درماني ان به ميانه آمدم.با سرپرست محترم شبكه بهداشت ودرمان شهرستان ميانه شرايط شروع به كار رشته جراحي مغز واعصاب وستون فقرات را در اين شهرستان در ميان گذاشتم وپس از قول مساعد ايشان جهت فراهم اوردن امكانات لازم از جمله وسايل اتاق عمل,بخش مراقبت هاي ويژه(ICU) و غيره فعاليت خود را در اين شهرستان شروع كردم.

 

6:آيا از حضور در ميانه راضي هستيد؟

 

در حدود 6 ماه گذشته اي كه در اين شهر بوده ام مردم وساكنين ميانه لطف زيادي به من داشته اند.همچنين اكثر همكاران بنده در رشته هاي مختلف پزشكي وكاركنان شبكه بهداشت و درمان و بيمارستان هاي امام خميني(ره) و خاتم الانبيا(ص)هم كمك شاياني در آغاز به كار رشته جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات داشته اند.

همانطور كه مستحضريد بنده اولين متخصص جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات در شهرستان ميانه هستم و به هر حال شروع هر فعاليت جديدي با مشكلاتي همراه است كه به خواست خدا در آينده كمبود هاي فعلي نيز تا حد امكان برطرف مي شود.

 

7:امكانات اتاق عمل و امكانات بهداشتي و درماني ميانه را چطور ارزيابي مي كنيد؟

 

به هر حال امكانات موجود تا شرايط ايده آل فاصله زيادي دارد ولي با توجه به اراده جدي مسئولان شبكه بهداشت و درمان و بيمارستان هاي شهرستان ميانه در طي چند ماهي كه بنده در اين جا حضور داشته ام شاهد پيشرفت هاي شاياني در امكانات درماني اين شهر بوده ام و اميدوارم كه اين روند با سرعت بيشتري تا رسيدن به شرايط مطلوب ادامه پيدا كند.

 

8:آيا مسئولين با تجهيز اتاق عمل وامكانات درماني شما را در انجام هر چه بهتر خدماتتان مساعدت كردند؟در صورت امكان توضيح دهيد.

 

در بدو ورود بنده به شهرستان ميانه هيچ گونه امكاناتي جهت فعاليت در زمينه رشته جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات در اين شهرستان وجود نداشت.با دلسوزي و تلاش قابل توجه كاركنان شبكه بهداشت و درمان ميانه بخصوص سرپرست اين شبكه و رياست بيمارستان خاتم الانبيا در كمتر از 1 ماه وسايل اتاق عمل تهيه شد.در حال حاضر وسايل مورد نياز جهت عمل جراحي مغز و اعصاب و ستون فقرات به طور كامل و با بهترين كيفيت در اتاق عمل موجود مي باشد.

همچنين در عرض 2 ماه بخش ICU (مراقبت هاي ويژه)راه اندازي و تجهيز شد كه هر چند تا رسيدن به استانداردهاي اوليه فاصله دارد ولي به هر حال نعمتي براي ميانه مي باشد.

به تازگي نيز يك دستگاه تصويربرداري (راديولوژي)حين عمل(C_Arm) خريداري شده است كه

ان شاءالله در آينده نزديك شاهد راه اندازي آن خواهيم بود.

 

9:مستحضريد كه اولين عمل ديسك كمر در شهرستان ميانه توسط شما انجام گرفت.همچنين عمل جراحي شما بر روي مغز يك بيمار (تصادفي) باعث شگفتي پزشكان در شهر تبريز شد.

آيا قبل از اين جراحيها تجربه قبلي داشتيد؟

 

عمل هاي جراحي كه تاكنون در اين شهرستان در رشته جراحي مغز واعصاب و ستون فقرات انجام شده است جزء كوچكي از جراحي هاي قابل انجام اين رشته مي باشد.ان شاءالله در آينده نزديك با تهيه امكانات بيشتر (به خصوص دستگاه  CT SCAN  جديد )شاهد انجام جراحي هاي گوناگوني خواهيم بود.لازم است از ساير همكارانم از جمله متخصصين بيهوشي,پزشكان اورژانس و پرسنل اتاق عمل و ICU  كه در انجام جراحي ها با از خود گذشتگي به بنده ياري رساندند تشكر ميكنم.

 

10:آيا از حضور در ميانه راضي هستيد؟(از لحاظ امكانات و همكاري مسئولين)

آيا قصد اقامت و ادامه طبابت در ميانه را داريد؟يا بعد از اتمام دوره ماموريت,ميانه را ترك خواهيد كرد؟

 

انصافا تا اين لحظه مسئولان همكاري خوبي با بنده داشته اند و پرسنل محترم اتاق عمل,اوژانس و بخش هاي جراحي با علاقه و دلسوزي مشغول به كار هستند.

ادامه اقامت بنده در شهرستان ميانه تا حد زيادي وابسته به شرايط خانوادگي و كاري در زمان اتمام دوره خدمت بنده است.در حال حاضر قادر به تصميم گيري در مورد آن نيستم.

 

با آرزوي موفقيت و بهروزي براي شما و تشكر بابت پاسخگوئي و قبول مصاحبه

 

من هم از لطف , توجه و حوصله شما تشكر مي كنم.

 

 

لينك مطلب مرتبط:   http://paiamnice2000.miyanali.com/620

 

1
1