- ارسال کننده: علی مددی نیا (نمایندگی بیمه نوین) تاریخ: ۹۰/۰۳/۱۹

کاهش مسافت راه ارتباطی نیر- میانه

به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، سيدحميد عبداللهي صبح امروز در نشستي با مسئولان شهرستان ميانه اظهار داشت: اين كاهش زمان و فاصله ارتباطي با احداث راه كريق به آرموداق انجام اتفاق مي‌افتد كه اميدواريم عمليات اجرايي آن آغاز شود.
وي گفت: با احداث اين راه ارتباطي مسير نير ـ ميانه براي اتصال به اتوبان زنجان ـ قزوين 120 كيلومتر كاهش مي‌يابد.
 فرماندار نير اعتبار پيش‌بيني شده براي احداث اين پروژه را بالغ بر 70 ميليارد ريال اعلام كرد و افزود: با تامين و تزريق اين اعتبار از طرف نير احداث اين جاده شروع مي‌شود.
عبداللهي گفت: علاوه بر مسئولان استان اردبيل مسئولان شهرستان ميانه نيز بايد همت كنند تا اين جاده ارتباطي كه مسير اتصال به شهرهاي شمالي و جنوبي استان اردبيل را تسهيل مي‌كند فراهم شود.
وي با اشاره به اهميت احداث اين پروژه و اينكه مسير راه كريق به آرموداق در فصل بهار و تابستان از جاذبه‌ها و طبيعت زيبايي برخوردار است جذب توريسم و رونق صنعت گردشگري براي هر دو شهرستان را از ويژگي‌هاي اين پروژه ذكر كرد.
اين مسئول افزود: شهرستان ميانه داراي باغات فراواني بوده و آبرساني به اين باغات از طريق ايجاد استخرهاي پليمري صورت گرفته و با تعامل بين مسئولان دو شهرستان براي ايجاد باغات در سطح شهرستان نير از تجربيات باغداران و مهندسان نمونه شهرستان ميانه استفاده خواهد شد.
 فرماندار شهرستان ميانه هم در اين جلسه اين پروژه را از جمله راه‌هاي استراتژيك راه كريق به آرموداق ذكر كرد.
تقي خلفاپور افزود: با احداث اين پروژه مسافران و گردشگران زيادي از اين مناطق عبور خواهند كرد و موجب رونق و آباداني هر دو منطقه خواهند شد.
وي خاطرنشان كرد: راه آرموداق 20 كيلومتر جاده خاكي است كه هشت كيلومتر آن در حوزه نير و 12 كيلومتر در حوزه استحفاظي ميانه قرار دارد.
به گزارش خبرگزاري فارس از اردبيل، مديركل راه و ترابري استان اردبيل نيز در جريان بازديد از طرح راهسازي در مشگين‌شهر از توسعه راه‌هاي استان اردبيل به ويژه ارتقاي راه‌هاي جنوبي و شمالي اين استان خبر داد.
محمدكريم هدايتي با اشاره به اينكه 8 ميليارد ريال براي توسعه محورهاي مواصلاتي مشگين‌شهر تخصيص يافته است خاطرنشان كرد: وجود شبكه‌هاي گاز، مخابرات، آب و برق در حريم جاده‌هاي استان از عوامل ركود برخي از پروژه‌هاي راهسازي است.
وي خواستار تلاش مسئولان ذيربط استان نسبت به حل اين مشكلات شد.

1
1