- ارسال کننده: مهدی چهره تاریخ: ۹۲/۰۳/۲۵

بحران ازدواج در شهرستان میانه

باسلام همراهان گهربارم برای تنوع از سیاست بیرون میروم سر نخ مطلبی را می نگارم که شما دوستان بزرگوار مکمل آن خواهید بود. 

آنچه که قدر مسلم است؛ طبق آمار رسمی نهادهای مربوطه و مشاهدات عینی، سن ازدواج در ایران خصوصاً در شهرستان میانه بعنوان یک جامعه اسلامی نه تنها بالا رفته، بلکه در واقع تبدیل به بحران اجتماعی شده و متاسفانه دامنه آن نیز روز به روز وسعت می یابد.

این در حالی است که علیرغم نظر اکثریت مردم بر ازدواج سهل و آسان طبق سفارشات اسلامی، ولی متاسفانه باز هم شاهد بحران ازدواج در شهرستان میانه بوده و هستیم که به نظر می رسد علل آن افزایش تجملات -- مهریه های سنگین -- بالا رفتن آمار طلاق -- کاهش عملی ارزشهای اسلامی -- ضعف فعالیت های فرهنگی و حمایتی نهاد های ذیربط و الگوپذیری امور غیر ارزشی و اختلاف برانگیز از اینترنت ،ماهواره و گاهاً نیز توقعات و انتــظارات بـیش از حد بالای خانواده‏ها و یا خود دختران و... می باشد.

آیا غیر از این است که علل مواردی که ذکر شد منتهی به بحران مزبور گردیده و نهایتاً آن نیز منجر به افزایش انواع جرائم و ارتباط روابط نامشروع جوانان میگردد؟ 

حال زمان آن فرا نرسیده است که جهت رفع این بحران که آرزوی قبلی اکثر خانواده هاست؛ با رواج ازدواج سهل و آسان و مهریه های سبک، کم کردن توقعات و... اقدام عملی نمود؟

 ازدواج

امیدوارم با لایک مطلب، با هم جوابی اصولی تقدیمشان کنیم، آنچه که به ذهن من خطور کرد نگاشتم، حال امید به تصحیح و تکمیل آن توسط شما بزرگواران را دارم. با تشکر.

1
2
3
4
5
6
7
1 2 3 4 5 6 7