- ارسال کننده: محمدرضا1 تاریخ: ۹۲/۰۳/۲۳

وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه آهن میانه - اردبیل بازدید کرد

وزیر راه و شهرسازی از پروژه راه آهن میانه - اردبیل بازدید کرد
 
اردبیل - خبرگزاری مهر : علی نیکزاد وزیر راه و شهرسازی به همراه معاونان وزارتی و مدیران استان اردبیل از روند اجرای پروژه راه آهن میانه - اردبیل بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، بررسی مشکلات اجرایی، نظارت از عملکرد پیمانکاران قطعات مختلف این طرح ملی، ارائه راهکار برای تسریع در عملیات اجرایی و... از مهمترین اهداف این بازدید که بعد از ظهر پنج شنبه صورت گرفت، عنوان شد.

وزیر راه و شهرسازی در این بازدید با بیان اینکه دولت عزم خود جزم کرده که تا آخرین لحظات نیز کارها را پیش ببرد، گفت: بر اینی اساس سفرهای متعددی را به منظور تسریع در اجرای طرح ها و نیز بررسی مشکلات به استان ها انجام می دهیم، که سفر به استان اردبیل نیز با این هدف پیگیری می شود.

علی نیکزاد با تاکید بر اینکه در این سفرها گره بسیاری از مشکلات بویژه در بخش اعتباری باز می شود، ادامه داد: فعالیت بخش راه بویژه در حوزه ریلی در دولت دهم چندین برابر قبل شده و اجرای آنها نظارت مستمر نیاز دارد، کارهای بزرگی صورت گرفته که بسیاری از این طرح ها در حال اتمام است.

وی تصریح کرد: راه آهن میانه – اردبیل نیز با وجود گذشت بیش از 10 سال از آغاز اجرایی ، در دولت نهم و دهم مورد توجه قرار گرفت و با تخصیص اعتبارات مناسب هم اکنون به مرحله بسیار خوبی رسیده است.

نیکزاد با بیان اینکه اعتقاد داریم که این پروژه باید به مانند پروژه سنگین راه اردبیل – سرچم و با مشارکت ملی و استانی عملیاتی و به اتمام برسد، تصریح کرد: قرار بود که این پروژه را به جای مطلوبی برسانیم، اما برخی مشکلات در تخصیص اعتبارات این طرح را با مشکل مواجه کرد.

وی متذکر شد: در سال گذشته تنها 18 درصد اعتبارات مصوب این طرح تخصیص یافت که موجب کندی روند اجرا شد، اما با تزریق 700 میلیارد ریال علاوه بر اینکه تمام طلب پیمانکاران پرداخت شد، روند ساخت نیز تسریع شده است.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت این طرح برای استان های شمال غرب کشور عنوان کرد: حجم عمده ای از کارها تمام شده و هم اکنون از مجموع 175 کیلومتری مسیر ریل گذاری بیش از 80 کیلومتر آغاز شده است، ایستگاه اصلی راه آهن اردبیل نیز پیگیری و بزودی افتتاح خواهد شد.

وی به سنگینی کار در این مسیر بویژه برای ساخت راه ریلی اشاره کرد و افزود: این مسیر 24 کیلیومتر تونل و بیش از 10 پل بزرگ و کوچک دارد که تاکنون بیش از 20 کیلومتر از تونل اجرا و یا در حال اجرا است و بقیه نیز بزودی عملیاتی خواهد شد.

به گفته نیکزاد هم اکنون روند ساخت این پروژه به سرعت پیگیری می شود، بطوریکه در حال حاضر هفت پیمانکار در طول مسیر مشغول کار هستند.

1
1