- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۹۲/۰۳/۲۰

آقای کریمپور! منصف باشیم، ناهماهنگی مزمن در بین سازمانها

سلام

همشهری محترم آقای کریمپور فعالیت خوبی در وب سایتها دارند و از زمان شروع فعالیت ایشان در وب سایت میانالی شاهد قدم های مثبتی از ایشان در این وب سایت بوده ایم. امروز مطلبی از ایشان وارد اخبار میانه شد که احساس کردم یکطرفه هست و فقط حرف شهرداری محترم در آن انعکاس یافته

ریاست اداره برق تکلیف تیر های برق سرگردان چیست؟؟؟
http://www.miyanali.com/amin232/27

و هیچ تماسی با مخاطب مطلبشان که اداره محترم برق میانه هست گرفته نشده و بی انصافی هست اگر چیزی را ببینیم و نگوییم و ننویسیم. اساس این مطلب نوشته ها و عکسهای استفاده شده در مطلب آقای کریمپور هست.

با توجه به دو تصویر زیر سوالی از آقای کریمپور و همه مخاطبان دارم:

تیر برق

تیر برق

آقای کریمپور خطاب به اداره برق نوشته اند که مسئولین این اداره در هنگام نصب این تیرها طرح تفضیلی شهر را ندیده اند؟ چه کسی جواز این نصب های غیر قانونی را  داده است؟ و خواهان رفع مشکل و جواب به شبهات شده اند.

ولی از این نکته در تصاویر تهیه شده توسط خودشان غافل مانده اند که اگر قرار بر جابجایی تیر برق باشد کابلهای برق از کجای این ساختمان سه طبقه عبور خواهد کرد؟ از آشپزخانه؟ هال و پذیرایی؟ یا حمام و دستشویی؟!

چه کسی گفته نصب این تیرها غیر قانونی بوده؟ آیا ماده و تبصره ای وجود دارد؟

این ساختمان با چه مجوزی احداث شده؟ آیا جواز دهنده از طرح تفصیلی شهر بی اطلاع بوده؟ اینها هم شبهاتی هست که باید پاسخ داده شود. اگر در زمان نصب این تیرهای برق شهرمان طرح تفصیلی داشته و رعایت نشده و حالا می بینیم تیرها وسط خیابان قرار گرفته اند آن ساختمان با کدام مجوز به حریم پیاده رو و حتی خیابان تجاوز کرده که حالا امکان جابجایی تیرهای برق را هم سخت کرده است؟  اگر غیر قانونی ساخته شده باشد که باید به سازنده اش بارک الله گفت که دور از چشم تیزبین مامورین، ساختمان سه طبقه ای برپا کرده. یا اینکه قبول کنیم طرح و تفصیلی در کار نبوده و اداره برق فقط جهت خدمت رسانی به مردمی که ساخت و ساز در محدوده ی غیر مجاز داشته اند اقدام کرده. متاسفانه نهادها و ارگانها در خدمت رسانی به محدوده ی غیر مجاز شهر با هم هماهنگ نیستند و یکجایی می بینید شهرداری مجوز نمی دهد ولی برق و آب دارید! یا تلفن نمی دهند ولی گاز خدمات می دهد. اگر اینها با هم هماهنگ بودند کسی جرات نمی کرد وارد ساخت و ساز در محدوده ی غیر مجاز شود ولی می بیند اگر شهرداری اجازه نمی دهد در عوض ارگان دیگری هست که خدمات می دهد و اگر بتواند یکی از موانع را رد کند بقیه کارهایش سهل و آسان هست و مهم هم همین خدمات هست اگر آب و برق باشد دیگر چه نیازی به مجوز شهرداری؟ شبانه می سازد و روز بعدش از خدمات استفاده می کند.

تا اینجا متوجه شدیم که تقصیر از عدم وجود مدیریت یکپارچه شهری هست و نباید ادارات مشکلات را گردن هم بیاندازند. شهرداری محترم قبل از اقدام به آسفالت لازم بود بدون عجله فکری برای جابجایی تیرهای برق بکند و در شرایط حاضر که اداره محترم برق درخواست مبلغی برای انجام این کار را دارد با دخالت مسئولین رده بالا حل و فصل نمایند. 

اینطور فکر نشود این مطلب در حمایت یک اداره و علیه اداره دیگری هست، ان شاء الله اداره محترم برق طبق معمول ادارات، روابط عمومی دارد و اگر روابط عمومی اش معذور از حضور در وب سایتها باشد معذور از پاسخگویی در نشریات محلی نباشد و اگر از این هم معذور باشند مواردی گلایه از این اداره در بین همشهریان دیده می شود که می تواند به صدور طوماری منتهی شود.

1
1