- ارسال کننده: خداحافظ رفیق ... تاریخ: ۹۲/۰۳/۱۹

2 خبر کوتاه از شهرستان ویژه میانه

                                                                                                                                                     رسیدگی به ورودی های شهر اولین خواسته از شورای جدید !

فرماندار شهرستان ویژه میانه گفت: رسیدگی به ورودی های شهر اولین خواسته من از شورای جدید بنابر تردد روزانه سه هزار مسافر در آن خواهد بود که باید در اولویت قرار گیرد.

تقی خلفاپور روز شنبه در جلسه کارگروه مدیریت پسماند شهرستان محل دفن زباله را مشکل اساسی زیست محیطی در میانه عنوان کرده گفت: محل دفن زباله قبلی به دلیل نزدیکی آن به شهر و شهرک صنعتی ، با تلاش شهرداری و همکاری جدی عوامل اجرایی به محل جدید واقع در 13 کیلومتری مسیر میانه ، هشترود  انتقال یافت که از لحاظ زیست محیطی و ارزیابیهای آن مورد تایید بوده اما نواقص جزئی وجود دارد که امیدواریم شهرداری در جهت رفع آنها تلاش کند.

وی همچنین به مشکلات زیست محیطی فولاد میانه که باعث نگرانی شده  اشاره کرده افزود: امیدواریم با هماهنگی مسئولین شهرستانی و استانی طومار مشکلات فولاد  در حوزه محیط زیست  را با توجه به اجرایی شدن  طرح توسعه آن ببندیم.

وی از شهردار میانه خواست تا در جهت تامین رفاه حال همشهریان روند بی خطرسازی پسماندهای درمانگاهها ، بیمارستانها و آزمایشگاهه را ا با تجمیع آنها تا پایان سال 92 پیگیر باشد.
فرماندار شهرستان ویژه میانه اضافه کرد: کارخانه های گچ نیز مردم را به ستوه آورده که در این راستا باید با در نظر گرفتن منافع و ضرر این کار خانه ها منافع مردم را نیز مورد توجه قرار دهیم زیرا این کارخانه ها باعث  آلودگی منطقه و آبهای محیط زیست شده است .

شهردارمیانه نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از روند اقدامات صورت گرفته از راه اندازی زباله خانه جدید، تعریف بودجه برای آن  و تقویت سایت زباله خانه با تلاش و پیگیری فرماندار میانه و مجموعه شهرداری خبر داد.

 جلیل خرده فروش در خصوص تفکیک زباله که تاکنون اقدامی برای تفکیک آن از مبدا صورت نگرفته گفت: با شرکتهای قدر بخش خصوصی وارد مذاکره شده ایم تا تفکیک زباله انجام شود.

وی اظهار کرد :در خصوص بحث کمپوست و اینکه تولید محصول آن با مواد اولیه بالای 200 تن باید صورت گیرد گفت: واحد سرمایه گذاری طرحها را از سرمایه گذاران گرفته و به زودی فراخوان  خواهیم داد.
 
خرده فروش در مورد پسماندهای عفونی که در صدا و سیما مطرح شده بود گفت: در بحث همکاری بیشتر از وظیفه ممکن قول داده ایم تا مشکلات را حل کنیم.

وی همچنین خواستار پرداخت سهم عوارض ضایعات آلاینده از سوی فولاد به شهرداری شد تا دراین زمینه هزینه شود.
 
منبع : http://www.ostan-as.gov.ir/?MID=21&Type=News&TypeID=8&id=12681
 
*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*.*


راه اندازی کمپوست معضل زباله را به فرصت تبدیل می کند

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه پیشرفت تکنولوژی و مدیریت علمی مواردی در جامعه را از عامل تهدید بودن به پتانسیل تبدیل کرده گفت: با  راه اندازی کمپوست موضوع زباله که معضلی برای جامعه محسوب می شد به فرصت تبدیل می شود.
محمدعلی مددی روز شنبه در نشست کارگروه مدیریت پسماند شهرستان میانه ایجاد اشتغال و درآمدزایی را از ثمرات ایجاد کمپوست خوانده گفت: سرمایه گذارانی حاضر به سرمایه گذاری هستند که امیدواریم با تلاش آنها و مسئولین مشکلات مردم در این زمینه حل شود.

وی نصب ایستگاه بخش آلودگی، ایجاد شهرکهای دامپروری در روستاهای بزرگ را در جهت سالم ماندن محیط زیست و توسعه بخش کشاورزی و دامی خواستار شد.

مددی از  عوامل محیط زیست  خواست تا در جمع آوری حیوانات وحشی از جمله خوکها که به صورت دسته جمعی به محصولات کشاورزان از جمله در بخش کاغذکنان ضرر و زیان می رسانند تلاش نمایند.

وی در خصوص نصب دیجیتال در میانه گفت: در ملاقات حضوری با معاون اول رئیس جمهور دستوری ویژه به آقای ضرغامی نوشته اند که به نحو ممکن  این موضوع از طریق تقبل هزینه از سوی دولت حل شود که در سفر اخیر هیات دولت از معاون راهبردی دستور پرداخت گرفته ومبلغ دو میلیارد و 500 میلیون ریال را به حساب واریز کردیم که به امید خدا در عرض یکماه برای استفاده همشهریان نصب خواهد شد.
 
منبع : http://www.ostan-as.gov.ir/?MID=21&Type=News&TypeID=8&id=12680
1
1