- ارسال کننده: قارا سید تاریخ: ۹۲/۰۳/۰۴

هشت مصدوم در تصادف جاده میانه _ تبریز

 

حبیب حسینقلی زاده، در تشریح تلفات ناشی از این حوادث گفت: بر اثر واژگونی یک دستگاه خودروی نیسان در جاده اهر هوراند، حوالی روستای مجد آباد در ساعت 11 صبح امروز 20 نفر زخمی شدند.

وی با بیان اینکه 20 مصدوم سانحه توسط آمبولانس های 1 و 2 اهر، هوراند و سامبوران به بیمارستان باقرالعلوم اهر انتقال یافته بودند گفت: 7 مصدوم سانحه جهت اقدامات درمانی ویژه به بیمارستان امام رضای تبریز منتقل شدند.

حسینقلی زاده با اشاره به رواج استفاده از خودروی باربری برای جابه‌جایی مسافر در راههای روستایی گفت: حمل مسافر در قسمت بار خودروهای باربری بسیار خطرآفرین است و حوادث دلخراشی را رقم می‌زند.

وی همچنین از برخورد یک دستگاه پراید با یک دستگاه خودروی سواری پژو در کیلومتر 17 جاده میانه زنجان در ساعت 9:50 صبح امروز خبر داد و گفت: 8 مصدوم این سانحه نیز توسط آمبولانس های هلال احمر پل دختر و اورژانس قافلانکوه  به بیمارستان میانه منتقل شدند.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان با اشاره به برخورد یک دستگاه پراید با مینی بوس در کیلومتر 12 مراغه هشترود در ساعت 6:50 صبح امروز گفت: این حادثه نیز 5 مصدوم برجای گذاشته بود.

حادثه دیگری که حسینقلی زاده به آن اشاره داشت: واژگونی یک دستگاه تریلی در کیلومتر 5 جاده ورزقان خواجه در ساعت 10 صبح امروز بود.

وی یادآور شد: 2 مصدوم این سانحه هم اکنون در بیمارستان ورزقان بستری هستند.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان از عموم هموطنان خواست در هنگام مشاهده سوانح رانندگی پیش از اطمینان از وجود مصدوم با اورژانس تماس نگیرند چرا که در موارد متعددی پس از اعزام آمبولانس ها به محل حادثه متوجه می شویم که هیچ  مصدومی وجود ندارد و در صورت تماس نیز آدرس دقیق ارائه دهند.

وی با تاکید بر حفظ آرامش از سوی شهروندان در حین ارائه مشخصات حادثه به اپراتور اورژانس گفت: بعضا با راهنمایی اپراتورهای اورژانس که کارشناس پرستاری هستند، می توان با انجام حرکات ساده قبل از رسیدن عوامل اورژانس، تا حد زیادی در زنده ماندن مصدوم سهیم باشند.

مسئول روابط عمومی مرکز مدیریت حوادث و فوریتهای پزشکی استان گفت: تمام اقشار جامعه اعم از دانشجویان، دانش آموزان، رانندگان، زنان خانه دار، کارکنان ادارات دولتی و غیر دولتی، نیروهای نظامی و انتظامی می توانند با آموزش مهارتهای لازم جهت امدادرسانی و کمک به مصدومان و پیشگیری از حوادث و سوانح و بیماریهای اورژانسی، در کاهش مرگ و میر و آسیبها و معلولیتهای جسمی و روانی ناشی از آن موثر باشند.

1
1