- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۹۰/۰۳/۰۴

((خانه دوست)) به قلم آقای جعفر شیخ الاسلامی

 کتاب "خانه دوست" با موضوع مسجد نوشته آقای جعفر شیخ الاسلامی با تلاش و همکاری ستاد نماز جمعه و امام جمعه محترم میانه منتشر شد. 

-------------------------------------------------------- 

مسجد: کتاب خانه دوست با محور مسجد در قرآن و روایات به قلم جعفر شیخ الاسلامی منتشر شد.

خبرگزاری شبستان: کتاب خانه دوست (مسجد، کانون بندگی) با محور مسجد در قرآن و روایات نوشته شیخ الاسلامی با تلاش و همکاری ستاد نماز جمعه و امام جمعه محترم میانه منتشر شد.
 نویسنده کتاب در مقدمه خود، هدف از نگارش این کتاب را آشنا کردن نوجوانان و جوانان با مسجد، این کانون دوستی و بندگی با خدا و جذب آنان به سوی مساجد دانسته و خواننده را با کاربردهای فرهنگی و اساسی مساجد آشنا می کند.

در این کتاب اطلاعات وسیعی پیرامون مسجد در قرآن و روایات بیان شده است که شامل 8 فصل می باشد. در فصل اول مسجد در احادیث شامل مباحث پیوند دل ها، اهمیت مسجد و بنای آن، فلسفه نماز جماعت و آثار و برکات آن و فصل دوم شامل مباحث مسجد در قرآن، پاکیزگی و زیبایی، شرایط آباد کنندگان مساجد، نقشه های دشمن برای ویرانی مساجد، دفاع از معابد است.

فصل سوم کتاب، خواننده را با مساجد معروف از جمله مسجد الحرام، مسجد النبی، مسجد الاقصی، قبا، اعظم، جمکران، شیخ لطف الله، گوهرشاد، وکیل و کبود آشنا می سازد.

فصل چهارم شامل دانستنی هایی از جمله احیا، اعتکاف، اذان، مناره، شبستان، صحن، قبله، محراب و منبر است. فصل پنجم توصیه هایی است درباره هیئت امنا و خادمان مساجد، ادب حضور، بهداشت مساجد و کاربردهای فرهنگی و معنوی مساجد و نکات مهم.

فصل ششم سیری است بر تاریخچه معماری و هنر اسلامی مساجد از جمله در زمان امویان، عباسیان، فاطمیان، سبک عثمانی، ایرانی و صفوی. فصل هفتم اشاره ای است بر تاریخ آموزش در مساجد از جمله مسجد النبی، مسجد الحرام، مسجد جامع کوفه، بارگاه علی ( ع ) در نجف و مدرسه فیضیه. فصل هشتم به نقش اساسی مساجد و نماز جمعه؛ اهمیت و کیفیت آن پرداخته است.

این کتاب با حمایت حجت الاسلام حامدی، امام جمعه میانه و ستاد نماز جمعه میانه چاپ شده و در بین اقشار مختلف مردم با هدف آشنایی با سیمای واقعی مساجد و برای جذب نوجوانان و جوانان به فعالیت های مسجدی و هم چنین ترویج و گسترش فرهنگ کتاب خوانی به مسابقه گذاشته می شود.

گفتنی است انتشارات رایکا با همکاری مدرسه امام امیر المومنین (ع) قم، کتاب خانه دوست را در قطع رقعی در 144 صفحه و با شمارگان 3 هزار نسخه و قیمت 14 هزار ریال راهی بازار کتاب کرده است.
 
منبع : شنبه 11 مهر 1388  

http://www.shabestan.ir/newsdetail.asp?newsid=88071114483748&code=15

 

-------------------------------------------------------

خبر مرتبط :

تازه هاي نشر : کتاب"خانه دوست مسجد، کانون بندگی" با محور مسجد در قرآن به قلم جعفرشیخ الاسلامی به زودی منتشرمی شود.
این کتاب یکی از جامع ترین اثرهایی است که در زمینه مسجد و قرآن، احادیث، اصطلاحات و دانستنی های مربوط به مسجد، آشنایی با مساجد معروف، معماری و هنر اسلامی مساجد، تاریخچه آموزش در مساجد، کاربردهای فرهنگی مساجد، هیات امنا، بهداشت مساجد و نمازگزاران، اهمیت نماز جماعت و جمعه به رشته تحریر درآمده است.

 
به گزارش خبرگزاری شبستان، کتاب "خانه دوست" مسجد، کانون بندگی با محوریت مسجد در قرآن به نویسندگی جعفر شیخ الاسلامی با تلاش و همکاری ستاد نماز جمعه میانه به زودی منتشر می شود.

بنابراین گزارش برای جذب نوجوانان و جوانان به فعالیت های مسجدی و ترویج فرهنگ کتابخوانی در ماه مبارک رمضان، کتاب "خانه دوست" با موضوعات متنوعی منتشر می شود.

این کتاب یکی از جامع ترین اثرهایی است که در زمینه مسجد و قرآن، احادیث، اصطلاحات و دانستنی های مربوط به مسجد، آشنایی با مساجد معروف، معماری و هنر اسلامی مساجد، تاریخچه آموزش در مساجد، کاربردهای فرهنگی مساجد، هیات امنا، بهداشت مساجد و نمازگزاران، اهمیت نماز جماعت و جمعه به رشته تحریر درآمده است.

"خانه دوست" هم سویی بسیاری با اهداف و تلاش معاون آموزش و پرورش ستادعالی کانون های فرهنگی هنری مساجد کشور در موضوعات مطرح شده دارد، بنابراین می توان از این کتاب در هفته جهانی مساجد بهره برد.

گفتني است، "خانه دوست" با حمایت ستاد نماز جمعه میانه ازسوی انتشارات رایکا توسط انتشارات امام علی بن ابی طالب(ع) قم در 160 صفحه و در شمارگان 3000 نسخه منتشر می شود.

منبع :

خبرگزاری شبستان 21/4/1388

http://qurancity.ir/tabid/656/articleType/ArticleView/articleId/1595/-----.aspx 

1
1