- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی دکتر مددی تاریخ: ۹۲/۰۳/۰۳

یکی دیگر از وعده های دکتر مددی جامعه عمل پوشید

بنا به خبرهایی که در مراسم فرمانداری ویژه شهرستان میانه مبنی بر اخذ دستور تاسیس دانشکده ی سراسری فنی و حرفه ای شنیده شد مراحل اجرایی و شروع به کار این دانشکده با تصویب نهایی و پیگیری های مستمر جناب دکتر مددی ، چهره ی عملی به خود گرفت.

بنا به گفته ایشان این دانشکده امسال با پذیرش در دو رشته و در مقطع کاردانی و در دو نوبت روزانه و شبانه از بین برادران در بهمن ماه سال جاری دانشجو پذیرش خواهد نمود . این دو رشته با دو عنوان مکانیک خودرو و متالوژی – ریخته گری می باشد که در دفترچه راهنمای ثبت نام دوره های کاردانی نظام جدید فنی و حرفه ای درج شده است .

ایشان خاطر نشان کردند که پذیرش این دانشکده امسال از میان برادران خواهد بود و با توفیق الهی دانشکده واحد خواهران نیز در سال آینده به مجموع مراکز دانشگاهی شهرستان میانه  اضافه خواهد شد و هدف ایشان نیز گسترش رشته های متنوع و مطابق با نیاز بازار و ارتقای آن از سطح کاردانی به کارشناسی و مقاطع بالاتر می باشد. ایشان افزودند :

اهداف مهم دیگر ایشان در خصوص ایجاد این دانشکده ، جلوگیری از میزان وسیع بی کاریست که هم اکنون گریبانگیر طیف بی شماری از جوانان شهر می باشد و متاسفانه به علت عدم توجه به پتانسیل زیربنایی شهرستان و شرایط فیزیکی و عدم تطابق پذیرش دانشجو با نیازهای بازار می باشد که با ورود دانشکده های فنی و تربیت نیروی ماهر و کارآفرین در زمینه اشتغالزایی دیگر شاهد رقم بالای بیکاری فارغ التحصیلان نخواهیم بود.

علاوه بر مزایای ذکر شده با ورود این دانشکده به مجموعه ی آموزشی شهرستان در میزان هزینه خانوارها صرفه جویی و از مهاجرت جوانان در آینده به شهرهای دیگر جلوگیری خواهد شد.

ایشان در آخر نیز از برنامه ریزی برای ارتقای سطح علمی و امکانات آموزشی و رفاهی دانشگاه های میانه به خصوص دانشکده ی فنی و مهندسی و پیام نور خبر دادند که با تصویب نهایی بودجه برای توسعه این دانشگاه ها تا حد زیادی از معضلات آموزش آنان کاسته خواهد شد.

1
2
1 2