- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۹۰/۰۳/۰۳

مهندس حسینی از زبان خودش

 

 مهندس سید بهلول حسینی در سال 1340 در یک خانواده روحانی در شهرستان میانه بدنیا آمده و دوران تحصیلات ابتدایی و راهنمایی و همچنین متوسطه را در همین شهرستان طی کرده است، وی با اتمام سال چهارم دبیرستان که مقارن بود با پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، وارد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی شد.

وی در مورد آن سالها می گوید:

 سال پیروزی انقلاب اسلامی در کلاس چهارم ریاضی تحصیل می کردم که در خرداد سال 1358 در همان رشته که تنها کلاس ریاضی و فیریک در شهرستان بود دیپلم را به اتمام رساندم و در همان سال به جهت علاقه به انقلاب و پاسداری از آرمانهای حضرت امام، وارد سپاه پاسداران جمهوری اسلامی ایران شدم و تقریبا در تمام مدت حضورم در سپاه پاسداران دارای مسئولیت های مختلف فرهنگی، ستادی و امنیتی بودم، از مسئولیت سپاه یک شهرستان تا مسئولیت یک مدیریت در ستاد کل سپاه پاسداران در جبهه هایی که بیش از 2 سال حضور و افتخار خدمت داشتم، از مسئولیت گروه اعزام از شهر مان تا معاونت سازماندهی لشکر عاشورا.

 مهندس حسینی در سال 1363 در رشته مهندسی عمران از دانشگاه امیر کبیر تهران (پلی تکنیک) قبول شد، که به علت حضور در جبهه و کار همزمان در سپاه پاسداران در سال 1369 فارغ التحصیل شد. وی در سال 1374 طبق قرارداد سازمان مهندسی سپاه پاسداران با وزارت علوم، در رشته مدیریت پروژه ساخت در مقطع فوق لیسانس وارد دانشگاه تربیت مدرس شد که در سال 1377 مقطع کارشناسی ارشد را به پایان رساند. وی در سال 1374 به علت کاندیداتوری در انتخابات مجلس شورای اسلامی مجبور به استعفا از سپاه پاسداران شد.

 مهندس حسینی می گوید:

 بعد از استعفا از سپاه پاسداران، تا سال 77 در نهادهای مختلف انقلابی از جمله بنیاد مستضعفان با مسئولیت های عمرانی مشغول به خدمت بودم، تا آنکه در اواخر سال 1380، مجدداً وارد سپاه پاسداران شدم اما این بار به عنوان مشاور عمرانی در سازمان مهندسی سپاه.

وی در سال 1382، در زمان آقای دکتر احمدی نژاد که شهردار تهران شده بود وارد شهرداری شده و مدتی در معاونت امور مناطق و مدتی دیگر به عنوان قائم مقام شهرداری یکی از مناطق شهری مشغول خدمت بوده است، تا در خرداد سال 1383 به عنوان نماینده مردم شهرستان میانه، وارد مجلس شورای اسلامی شد،

وی در مورد دوران نمایندگی مردم شهرستان میانه اینچنین می گوید:

 طبیعتا در ایام نمایندگی مجلس در طول چهار سال، در حد توان امورات مربوط به نمایندگی مجلس شورای اسلامی را انجام می دادم و در عین حال برخی مسائل را به صورت ویژه پیگیری می کردم، از جمله هدفمند شدن یارانه ها و در حقیقت عادلانه شدن آن و نیز پیگیر بیمه همگانی رایگان برای کل ملت شریف ایران نیز بودم که این مورد جزء ایده ها و آرزوهای اینجانب است که هنوز به هدف نهائی نرسیده ام و معتقدم باید شرایطی فراهم گردد تا از در آمد عمومی کشور، همه ملت و مردم شریف مان تحت پوشش بیمه پایه تامین اجتماعی و درمانی قرار بگیرند و بابت این بیمه مردم عزیز هیچ مبلغی پرداخت نکنند، و نیز مبحث بیمه تکمیلی توسط سازمان های بیمه گر در کنار بیمه همگانی پایه ای، جزء چشم اندازهای ذهنی بنده بوده و می باشد.

در هفتم خرداد سال 1387 با پایان یافتن دوره هفتم مجلس شورای اسلامی، مهندس حسینی به نهاد ریاست جمهوری نقل مکان کرده و از آن موقع تا به حال در پست های مختلف در این نهاد استراتژیک که معمولاً هم تراز با معاونت وزیر است مشغول خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد.

منبع و مأخذ : http://sbhosseini.com  این وب سایت در سال 89

توضیح : وب سایت جدید مهندس حسینی در سال 89 به روز رسانی شده و احتمالاً هم در همان سال ایجاد شده است. این نشانی برای ایشان در انتخابات گذشته هم فعال بود.

 تصویر مورد استفاده را در مراسم راهپیمایی 22 بهمن 86 تهیه کرده ام. 

1
1