- ارسال کننده: محفوظی-حسین تاریخ: ۹۲/۰۲/۳۰

بیایید دست در دست هم مهر امسال، دانشکده شهر را برای ورود نخبگان آماده کنیم.

بنام خدا

بی شک دانشجو و دانشگاهیان از اقشار برگزیده جامعه اند که ایجاد فضای مناسب و بدون شتابزدگی با امکانات لازم برای این قشر فرهیخته از مهم ترین وظایف مسئولان می باشد ، چون با توسعه کیفی و کمی فضای دانشگاه می توان به پیشرفت های علمی و معرفت دینی دست یافت.

دانشکده فنی مهندسی میانه واقع در سه راه ترک که زیر نظر دانشگاه تبریز می باشد تا 6 سال پیش تنها اسمی داشت و فعالیتی در آن انجام نمی گرفت تا اینکه در سال 90 با 30 دانشجو شروع بکار کرد که اکنون این تعداد به 300 نفر رسیده است.

اکنون بعد گذشت دو سال از فعالیت این دانشکده هنوز فضایی مناسب با امکانات مورد نیاز برای این قشر  فراهم نشده و با مشکلاتی مواجه است!!

از مشکلات مهم این دانشکده می توان به موارد زیر اشاره کرد.

1- در جذب اساتید عملکرد دانشکده خوب ولی امکانات رفاهی برای اساتید اصلا خوب نیست.

2- نبود فضای مطلوب آموزشی

3-مشکل آب شرب دانشکده.. چون آب چاه اون منطقه مطلوب نیست چاه های داخل شهر باز بهتره.

دوری و فاصله از شهر و عدم وجود تردد تاکسی ها در این مسیر، رفت و آمد دانشجویان به این دانشکده را با مشکل مواجه کرده.

5-عدم آسفالت محوطه دانشکده و راه منتهی به آن!! در حالی که شهرداری قول آسفالت محوطه دانشکده را تا اسفند 91 داده بود که هنوز محقق نشده.

6-مشکل تلفن که بعد پیگیرهای فراوان، فقط تنها یک خط تلفن واسه کل امور دانشکده اختصاص داده شده .

7-به خاطر دوری از شهر و عدم دسترسی دانشجویان به بانک، وجود یک خودپرداز در این دانشکده حس میگردد.

8-مشکل کمی خوابگاه که یکی از لازمه های رسیدن یک دانشکده به استانداردهای تحصیلی تعریف شده می باشد.....مشکلی که گریبان گیر دانشجویان این دانشکده شده که بیشتر از شهرهای دور(اصفهان شیراز همدان-گیلان)برای تحصیل  در این دانشکده دارند.

9- قطعی های پی در پی برق در این دانشکده بخاطر مشکل در سیستم برق.

................................

همه این مشکلات در حالی وجود دارند که اکنون در این دانشکده دانشجویانی با رتبه های دو رقمی در حال تحصیل هستند و طبق پیش بینی ها تا سال 93 جذب دانشجو در این دانشکده به 10000نفر خواهد رسید.

نکته جالب اینکه امسال به رشته های تحصیلی این دانشکده رشته مهندسی پلیمر اضافه گردیده که قبل از این تنها در دو شهر تهران و اصفهان بود و اکنون بودن این رشته در این دانشکده که توسط رتبه های تک رقمی انتخاب رشته میشه خود امتیازی بزرگ برای دانشکده و شهرمان  هست.

اکنون که  در دانشکده فنی مهندسی شهرمان این بستر فراهم شده که مشتاقان علم و دانش و نخبگان علمی کشور حضور پیدا کنند،، چه خوب است مسئولین ذیربط با فراهم کردن امکانات و رفع مشکل ذکر شده خدمات شایسته تری در جهت پیشرفت دانشکده و رضایت مندی دانشجویان فراهم کنند.

 در پایان باید متذکر شد که:

وضعیت امروز دانشکده شهرمان فقط با تلاشهای شبانه روزی دکتر کاملی ریاست محترم دانشگاه به اینجا رسیده و در این راه اذیت های زیادی کشیده اند تا جایی که حتی سایت وزارت علوم نوشته با زحمات ایشون دانشکده اندازه 10 سال پیشرفت کرده که از این بابت تشکر می کنم/

1
2
1 2