- ارسال کننده: حسن گل محمدی تاریخ: ۹۲/۰۲/۲۲

بازدید دادستان میانه از پروژه مسکن اتحاد/آقای دادستان اینکه دیدید حاصل یک عمر تلاش ماست

بازدید دادستان میانه از پروژه مسکن اتحاد/آقای دادستان اینکه دیدید حاصل یک عمر تلاش ماست

عصر روز گذشته (21 اردیبهشت ماه) آقای حسین محرمی دادستان شهرستان میانه برای بررسی مسائل و مشکلات پروژه 136 واحدی مسکن اتحاد متعلق به تعاونی مسکن انجمن های صنفی شرکتهای خدماتی و پشتیبانی کارگران کارخانجات شهرستان میانه در محل این پروژه حاضر و از نزدیک در جریان مشکلات آن قرار گرفت.

دادستان

در این بازدید یک ساعته که به درخواست نمایندگان اعضای تعاونی و مالکان واحدهای واگذار شده از سوی اعضای اصلی با حضور اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی مسکن کارگران انجام شد برخی از مسئولین ادارات و شرکت های خدمات رسان نیز حضور دادشتند.

نمایندگان اعضا در این بازدید به بیان مشکلات پروژه پرداخته و گفتند: اجرای این پروژه از سال 86 آغاز شده و با گذشت 6 سال هنوز به اتمام نرسیده و تحویل قطعی نشده است این در حالی است که بیش از 5 میلیارد تومان برای پروژه اعتبار از طریق آورده اعضا و تسهیلات بانکی جذب شده است و مبالغ کلان دیگری نیز از اعضا مطالبه می شود که بسیاری از اعضا قادر به پرداخت آن نیستند و بسیاری از پروژه های مشابه با هزینه های به مراتب کمتر، امکانات و کیفیت بهتر و زمان سریعتر به طور کامل احداث و به صاحبان واحدهای مسکونی تحویل داده شده است.

نمایندگان اعضا ادعای مدیران پروژه مبنی بر عقب ماندگی پروژه به دلیل عدم پرداخت به موقع اقساط مشارکت توسط اعضا را ناوارد دانسته و تأکید کردند: در قرارداد منعقده به صراحت قید شده که اگر عضوی در پرداخت سهم مشارکت خود تأخیر ورزد هیئت مدیره مختار به فسخ قرارداد و واگذاری واحد به غیر می باشد و اگر برخی از اعضا مشکل ساز بوده اند چرا هیئت مدیره اقدامی برای حل مشکل بر اساس قرارداد نکرده است؟

بنابر اظهار نمایندگان اعضای تعاونی مسکن کارگران برخی از مشکلات و نواقص پروژه اتحاد اساسی بوده و موجب ایجاد مشکلات لاینحل برای مالکان آپارتمان ها شده است که در صورت تحویل قطعی واحدها قبل از رفع این نواقص معلوم نیست در آینده چه کسی و با کدام هزینه آن هارا حل خواهد نمود.

همکاری نکردن اعضای هیئت مدیره و بویژه مدیرعامل برای شفاف سازی وضعیت مالی پروژه و انجام بررسی کارشناسی در مورد کیفیت ساخت و احداث بنا توسط کارشناسان رسمی دادگستری از دیگر موضوعات مهمی بود که به اطلاع دادستان رسید و اعضا خواستار الزام مدیرعامل شرکت برای همکاری در این زمینه شدند.

اعضای هیئت مدیره شرکت تعاونی مسکن انجمن صنفی شرکت های خدماتی و پشتیبانی کارکران کارخانجات میانه هم در این بازدید به بیان مشکلات خود پرداخته و عدم پرداخت به موقع اقساط مشارکت اعضا و تأخیر در تخصیص منابع بانکی را دلیل اصلی عقب ماندن پروژه عنوان کرده و با اذعان به وجود برخی نواقص و ایرادات در ساخت و سازها اظهار داشتند: نواقصی که در پروژه هست طبیعی!! است و در هر پروژه بزرگی درصدی از نقص و اشکالات پیش می آید و ما هنوز برخی از کارها را از پیمانکاران تحویل نگرفته ایم و نواقص آن ها را رفع کرده و واحدها را تحویل خواهیم داد.

بنابه گفته مدیرعامل شرکت برخی از مشکلات هم به اختلافات با شرکت های خدمات رسان نظیر آب و فاضلاب، برق، گاز و غیره مربوط می شود که هیئت مدریه به تدریج در حال حل این مشکلات است و از دادستان درخواست دارند که در حل این مشکلات آن ها را یاری کند.

اعضای هیئت مدیره اما توضیح ندادند که اگر بخشی از پروژه را هنوز از پیمانکاران تحویل نگرفته اند پس چگونه تعدادی از واحدها را به اعضا تحویل داده و چک تسویه هم گرفته اند و با وجود گرفتن چک تسویه هنوز هم مبالغ کلان دیگری را هم از اعضا مطالبه می کنند و هر روز هزینه های جدید برای پروژه می تراشند! و نیز نگفتند که چرا در زمان مناسب و در طی شش سال گذشته در فکر اخذ انشعابات و امتیازات خدماتی نبوده اند و اکنون که هزینه ها چند برابر و امکانات محدودتر شده و کارها گره خورده است هزینه های اضافی را بر اعضا تحمیل نموده اند.

برخی از اعضای تعاونی مسکن کارگران با تقاضای کمک از دادستان گفتند: این آپارتمان ها که ملاحظه می فرمایید حاصل یک عمر کار و تلاش و رنج و سختی های ما و خانواده هایمان است و ما نمی توانیم از آن ها استفاده نموده و ساکن شویم و مجبوریم همزمان هم قسط وام بانکی این واحدها را که سررسیدشان فرارسیده است بپردازیم و هم اجاره بهای خانه های استیجاریمان را که الان در آن ها ساکن هستیم تأمین کنیم و این اجحافی آشکار در حق ماست لذا از شما تقاضا داریم با رسیدگی به موضوع نسبت به احقاق حق قانونی ما اقدام نمایید.

در پایان این بازدید دادستان میانه همان جا با صدور دستور همکاری هیئت مدیره برای استخدام کارشناسان رسمی دادگستری و الزام مدیرعامل به پرداخت مبلغ اولیه هزینه استخدام کارشناسان حسابرسی و فنی مهندسی از آنان خواست برای ارائه توضیحات و مستندات فردا در دادسرا حضور یابند. دادستان همچنین با ابراز امیدواری برای حل مشکلات گفت: تمام سعی خود را می کنیم تا در اسرع وقت سوء تفاهم ها برطرف و مشکلات پروژه حل و مالکان واحدها در خانه های خود ساکن شوند.

1
1