- ارسال کننده: قادرحسن زاده تاریخ: ۹۲/۰۲/۲۰

ایجاد فرمانداری ترکمنچای، شاید وقتی دیگر!

دیروز برای مردم شریف ترکمنچای روز خوبی نبود. سرانجام بعد از مدتها بیم و امید ایجاد فرمانداری در این شهر، استاندار در میان استقبال کم نظیر مردم بویژه جوانان وارد این شهر شد و با گذشتن از میان انبوه شعار و تشکر اهالی در مسجد جامع این شهر با مردم سخن گفت.

التهابی خاص سراسر وجود مردم را فرا گرفته بود. شعارهای تشکرآمیز مردم از استاندار و وعده های رئیس دولت در سفر استانی به تبریز دست به دست در میان مردم می گشت. از پیر و جوان همه آمده بودند تا تحقق وعدهای داده شده را در یک روز خاطره انگیز ببینند. اما ماجرا آنگونه که به آنها گفته شده بود پیش نرفت. مددی نماینده شهرستان بعد از خیر مقدم امام جمعه شهر پشت تریبون رفت و مثل همیشه سخنرانی انتخاباتی اش را ایراد کرد. به نظر می رسید که بنابه مسئولیت اجرایی خود به عنوان دبیر مجمع نمایندگان استان همه چیز را می داند و قرار است امروز روز جشن مردم ترکمنچای باشد. مددی خطاب به استاندار گفت: آقای استاندار! مردم منتظرند تا با اعلام فرمانداری این شهر جواب محبت های این مردم را بدهید. شعار، کف و سوت جوانان، استاندار را به پشت تریبون هدایت کرد. آقای بیگی از ابراز احساسات آنها تشکر کرد و در نهایت رسید به اصل مطلب، وی گفت: "مثل ایجاد فرمانداری ترکمنچای به مثل آن پسری می ماند که عاشق یک دختر شده و می گوید می خواهم با او ازدواج کنم. پس چون من می خواهم بنابراین 50 درصد قضیه حل است. غافل از اینکه خانواده ی دختر با این وصلت موافق نیستند. پس اتفاق خاصی نیفتاده".

آقای استاندار در ادامه سخنان خود با اشاره به تلاش های مسئولین محلی و وعده ی رئیس جمهور گفت: ما هیچکدام بدمان نمی آید که در این شهر فرمانداری ایجاد شود، ولی باید سازوکار قانونی این امر هم مهیا شود. وی در ادامه سخنان خود وعده داد  امیدوار است تا پایان عمر دولت آقای احمدی نژاد این امر محقق شود.

اما بعد از اینکه مردم فهمیدند از فرمانداری خبری نیست، مسجد را ترک کردند و با تجمع در اطراف آقای مددی یکی از نمایندگان شهرستان، گلایه ی خود را به عرض ایشان رسانده و خواستار الحاق ترکمنچای به شهرستان بستان آباد یا سراب شدند.

آقای مددی هم که بدجوری در میان اعتراضات جوانان گیر افتاده بود صراحتاً اعلام کرد که یک هیات 5 نفره از مردم ترکمنچای را به همراه خود استاندار پیش رئیس جمهور می برد تا بفهمد مانع اصلی چیست. البته آقای نماینده در خاتمه اعلام کرد که آقای احمدی نژاد باید بگوید که مشکل اصلی کجاست؟! اگر قرار باشد رئیس جمهور به حرفش عمل نکند که نمی شود!!!

ما هم امیدواریم مردم شریف و زحمت کش شهر ترکمنچای بدون حب و بغض، شرایط کنونی شهرشان را بررسی و از راههای قانونی به دنبال مطالبات به حق خودشان باشند و فریب وعده های تو خالی را نخورند.

 

 

 

1
2
1 2