- ارسال کننده: حسن گل محمدی تاریخ: ۹۲/۰۲/۲۰

یک توضیح در مورد تغییر نام خودسرانه یک کوچه در شهرک ولعیعصر(عج)

یک توضیح در مورد تغییر نام خودسرانه یک کوچه در شهرک ولعیعصر(عج)

پیرو درج خبری با عنوان نامگذاری یک کوچه در شهرک ولیعصر به اطلاع بینندگان محترم سایت، مخصوصاً مسئولین عزیزی که این اخبار را مشاهده می فرمایند می رساند: این تغییر نام خودسرانه انجام شده و با توجه به اینکه شهرک ولیعصر به صورت تیپ اجرا شده و معابر آن نیز تابع نظم و ترتیب و توالی همین تیپ نامگذاری شده اند نیازی به نامگذاری های جدید ندارند. مضافاً اینکه اینگونه نامگذاری های متباین بیشتر باعث ایجاد ابهام در آدرس ها و سخت شدن شناسایی آدرس ها در این شهرک می شود.

نام "ترنج" را هم یکی از ساکنین کوچه که یک خانم خیاط می باشند و خیاطی شان هم به همین نام است برای تبلیغ خیاطی خودشان روی کوچه گذاشته اند. زمانی که بنده در شهرداری میانه مسئول پرونده دبیرخانه شورای نظارت بر نامگذاری معابر شهرستان بودم این شهروند محترم درخواستشان را برای نامگذاری این کوچه به شورای نامگذاری آوردند که به طور واضح و روشن عدم امکان موافقت با چنین خواسته ای برایشان توضیح داده شد اما حالا ایشان چطور اقدام به انجام این کار کرده اند جای پرسش دارد.

اگر هم درخواستشان از سوی شورای اسلامی شهر به عنوان مرجع صدور مجوز نامگذاری یا تغییر نام معابر صادر شده است قطعاً بر خلاف رویه بوده و مجوزشان هیچ توجیه منطقی و قانونی ندارد و به نوعی بر هم زدن انضباط اجتماعی محسوب می شود. حال بماند که برای جمع آوری رأی بیشتر نام یک کوچه که هیچ گاهی وقت ها خود کوچه را هم حراج می کنند.

اگر قرار بر تغییر نام کوچه بود خانواده های معظم شهدایی که بیش از 20 سال پیش در این کوچه ساکنند پا پیش می گذاشتند و نام کوچه را به اسم یکی از همین شهدای عزیز تغییر می دادند. کما اینکه در همه کوچه های این شهرک هم کمابیش تعدادی از خانواده های معظم شاهد ساکنند و تاکنون نام هیچ کوچه یا خیابانی را در این شهرک تغییر نداده اند.

درست در روبروی همین کوچه کوچه دیگری قرار دارد که پدر بزرگوار سه شهید عزیز (شهیدان خانمحمدی) در آن ساکن هستند و تاکنون نخواسته اند که نام کوچه به اسم این سه شهید بزرگوار مزین شود.

جایی که این خانواده های عزیز به احترام نظم عمومی برای نامگذاری کوچه به نام شهیدان عزیزشان توقعی ندارند این درست نیست که یک خانم نام کوچه را وسیله تبلیغ کاسبی خود بکند.

البته با شناختی که از برخی از مسئولین شهرداری داریم بعید نیست که برای این نامگذاری غیر قانونی موافقت یا حداقل چراغ سبزی نشان داده باشند که در این صورت هم قضیه به مراتب بیشتر مایه تأسف می شود.
از شورای نظارت بر نامگذاری معابر و در رأس آن فرماندار محترم انتظار می رود نسبت به اینگونه اقدامات در تغییر نام معابر حساسیت لازم را داشته باشند.

1
1