- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر مهندس حسینی تاریخ: ۹۲/۰۲/۱۸

متن سخنرانی مهندس حسینی در مجلس(92/2/18)

 

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، سیدبهلول حسینی در نشست علنی امروز (چهارشنبه ۱۸ اردیبهشت) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود ضمن تشکر از توجه احمدی نژاد به وی در صدور دستور اکید برای ارتقا فرمانداری میانه به فرمانداری ویژه گفت:‌ همچنین از اعضای دولت در تصویب این دستور تشکر می کنم.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی  با بیان این که این اقدام دولت برای مردم این منطقه که در دولت های گذشته به دلیل برخی غفلت ها و به دلیل دور افتادن از اتوبان تبریز و واقع شدن در حاشیه زحماتی را متحمل شده بودند چون هدیه ای گرانبهاست ادامه داد:‌این اقدام ماندگار باعث جبران بسیاری از عقب ماندن ها و نواقص منطقه میانه که مردم آن به تناسب و حق مداری معروف هستند منجر شود.

وی با بیان اینکه مردم شهرستان میانه به عنوان بزرگترین شهرستان آذربایجان شرقی دروازه شمال غرب کشور است در قضیه تجاوز شوروی کمونیستی اولین شکست اساسی را به قوای متجاوز داده و آنان را در محل معروف پل دختر زمین زدند ادامه داد:‌ در جریان جنگ تحمیلی علاوه بر حضور جوانان  غیور میانه در جبهه های جنگ مردم نیز در برابر هجوم هوایی رژیم صدام ایستادگی بی نظیری از خود نشان دادند.

این نماینده مردم در مجلس نهم با بیان اینکه میانه همواره در جایگاه بالایی از شاخص های فرهنگی و مدنی در سطح استان قرار داشته گفت:‌ شخصیت های علمی و ارزشمندی در میانه از جمله مرحوم آیت الله احمدی میانجی پرورانده شده که از مفاخر علمی به شمار می روند.

حسینی با اشاره به مشکلات حوزه انتخابیه خود گفت: با توجه به نامطلوب بودن کیفیت آب شرب میانه وزارت نیرو پروژه سد گرمی چای را که جزو‌ طرح مهر ماندگار شهرستان است در سال جاری باید به هر طریق ممکن به پایان برساند.

وی افزود:‌ وزارت صنعت و معدن و تجارت،‌ طرح توسعه فولاد آذربایجان را که در میانه مستقر است و در مجموع بیش از ۶۰ درصد آن انجام شده که پس از اتمام می تواند تعداد کثیری از جوانان، را مشغول به کار کند به زودی به مرحله بهره برداری برساند.

نماینده مردم میانه  در مجلس گفت:‌از معاونت نظارت و راهبردی رئیس جمهور و وزیر بهداشت می خواهم در جهت تکمیل و تجهیز بیمارستان قدیم میانه با توجه به دستور رئیس جمهور اقدام عاجل به عمل آورند.

حسینی ادامه داد: با توجه به اعلام رئیس جمهور در آخرین سفر استانی در تبریز مبنی بر ارتقا بخش ترکمن چای به فرمانداری تقاضا دارم دولت در جهت تصویب نهایی و ابلاغ آن اقدام سریع به عمل آورد. 

وی ادامه داد:‌از وزارت راه و شهرسازی تقاضا دارم که به احداث و ترمیم جاده ارتباطی شهرستان میانه به شهرستان های دیگر اقدام عاجل به عمل آورند.

حسینی با اشاره به ضرورت نظام انقلاب اسلامی که امام راحل آنرا از اوجب واجبات می دانند ادامه داد:‌ مسلماً تحقق این امر به حفظ مهمترین و مهمترین راه آن جدی گرفتن مقوله عدالت است.

وی افزود: امروز پس از گذشت ۳۴ سال از پیروزی انقلاب اسلامی هنوز در موارد زیادی از جمله استخدام ها و برخورداری از بیمه های اجتماعی و درمانی، عدالت برای عامه مردم چندان قابل لمس نیست. در این راستا اواخر سال قبل طرحی تهیه کردم که با استقبال شما نمایندگان مواجه شد. اما به دلیل به چالش افتادن مرحله دوم هدفمندی یارانه ها تا به حال امکان طرح آن در صحن علنی امکان پذیر نشده است.

نماینده مردم میانه با بیان اینکه این طرح را بیمه همگانی نام نهادم گفت:‌براساس این طرح هر ایرانی که در داخل کشور زندگی می کند دارای یک دفترچه درمانی با کار این دفترچه های فعلی تأمین اجتماعی خواهد شد. هر ایرانی که در شهرها زندگی می کند بعد از ۶۵ سالگی و در روستاها و مناطق عشایری بعد از ۶۰ سالگی مستمری متناسب به عنوان کمک هزینه زندگی برخوردار خواهد شد. هر ایرانی سرپرست خانوار خانواده در صورت بروز حادثه منتهی به از کار افتادگی یا فوت آن فرد از مستمری برخوردار خواهد شد.

وی ادامه داد:‌افراد بهره مند از این بیمه هیچگونه مبلغی دریافت نخواهند کرد منابع مالی این طرح از محل اجرایی شدن فاز بعدی هدفمندی یارانه هاست و طبق بررسی های انجام شده توسط کارشناسان ذی ربط انجام شده حداکثر اعتبار لازم جهت اجرای آن وجود دارد.

وی ادامه داد:‌ تصویب و اجرایی شدن این طرح می تواند حداقل ثمرات زیادی را به دنبال داشته باشد.

حسینی خطاب به مردم گفت:‌با توجه به حضور کاندیداها با سلایق متفاوت همگی در صحنه انتخابات که کلیه حل بسیاری از مشکلات و دفع بلاها است وارد شده و کسی که با معیارهای پاک خود می پسندند انتخاب کنند.

وی خطاب به دولت که طی ۸ سال گذشته خدمات زیادی برای مردم ایران در کارنامه خود به دست رسانده افزود:‌ در آستانه انتخابات طوری رفتار نکند که خدمات خالصانه خود را زیر سؤال ببرد و تصور شود که کارهای دولت با اهداف و اغراض سیاسی انجام شده است.

نماینده مردم میانه خطاب به رئیس جمهور فعلی و بعدی گفت:‌ در فاز بعدی هدفمندی یارانه ها که به نظرم لازم الاجرا است توجه به مبانی علمی و عقلی کاملاً رهگشاست و بر کسی پوشیده نیست که یارانه یعنی کمک به هزینه های زندگی است پس نباید جانشین حقوق و دستمزد گردد وگرنه نقض غرض و دور شدن از هدف است زیرا قشر عظیمی از مردم از کار کردن بی نیاز و تولید کاهش می یابد. درآمد ناشی از هدفمندی را به بیمه مردم و تولید و پروژه های عمرانی که همگی اشتغال زا و تورم زداست داده شود./

1
1