- ارسال کننده: علی مددی نیا (نمایندگی بیمه نوین) تاریخ: ۹۲/۰۲/۱۵

فرماندار میانه:محیط زندان و کمپ های ترک اعتیاد باید در شان انسان باشد

فرماندار میانه:

محیط زندان و کمپ‌های ترک اعتیاد باید در شأن انسان باشد

سرویس : استان ها - آذربایجان شرقی
فرماندار میانه، گفت: محیط زندان و کمپ‌های ترک اعتیاد باید محل تهذیب و تأدیب و در شأن انسان باشد تا سبب برگشت سالم و ایمن افراد زندانی و بهبود یافته از اعتیاد به جامعه گردد.

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) - منطقه آذربایجان‌شرقی و به نقل از روابط عمومی استانداری، تقی خلفاپور در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان میانه از خیرین شهرستان در حوزه مبارزه با مواد مخدر دعوت به همکاری کرد و گفت: با توجه به شرایط امروزی جامعه و هجمه‌های خاموش دشمن به سمت سلامت جامعه می‌طلبد که با نگاهی نو به مسئله مبارزه با اعتیاد پرداخته و نجات یک معتاد را نجات یک شخص نپندارند بلکه نجات یک جامعه بدانند.

 

وی خاطرنشان کرد: خانواده‌ها به‌عنوان مهم‌ترین و حساس‌ترین رکن جامعه تلاش کنند که آموزش‌های لازم برای روبرو شدن با چالش‌ها وآسیب‌های اجتماعی را فرا گرفته و خود را در برابر تهدیدات مصون‌سازند.

 

خلفاپور با بیان اینکه در حوزه پیشگیری باید کارهای مهمی صورت گیرد اهم این فعالیت‌ها را اجرای برنامه‌های آموزشی در محیط‌های دانش‌آموزی، دانشگاهی، کارگری و خانواده‌ها خواند و افزود: در خصوص حضور فعال و مؤثر خیرین و تلاش برای جذب معتادان به مراکز درمانی و ترک اعتیاد و همچنین تجهیز این مراکز بابد تدابیری خاص اندیشیده شود.

 

فرماندار میانه، مبارزه با مواد مخدر را نیازمند هماهنگی بین دستگاههای مسوول عنوان کرد تا زمینه مناسبی برای پیشگیری و مقابله با آسیب‌های ناشی از مواد مخدر بوجود آید.

 

خلفاپور افزود: باید بر عملکرد مراکز ترک اعتیاد نظارت خوبی شده و باید تلاش شود از افرادی که مبتلا به مواد مخدر بوده و درمان شده‌اند حمایت شود که در این خصوص نیاز است تا ارگانهایی همچون بهزیستی، کمیته امداد و فنی و حرفه‌ای هماهنگ با هم برای حمایت این افراد قدم بردارند.

 

وی گفت: برای مبارزه همه جانبه با مواد مخدر خط دفاع خود را باید با آموزش و حمایت مستحکم سازیم زیرا معضل اعتیاد همچون بمب جیبی همواره فرزندان ما را تهدید کرده و قربانی می‌گیرد.

 

همچنین در این جلسه رییس دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر آذربایجان‌شرقی بر برگزاری جلسات شورای فرعی این ستاد و حضور مرتب اعضا در این جلسات بنابر موقعیت شهرستان میانه، پراکندگی و حجم بالای جمعیت نسبت به دیگر شهرستانها تأکید کرد.

 

امیر رنجبر ادامه داد: مبارزه جدی با معضل مواد مخدر نیازمند عزم و اراده همگانی است زیرا دشمنان نظام اسلامی ترویج مواد مخدر را در بین اقشار مختلف به ویژه جوانان ما مورد توجه قرار داده‌اند.

 

وی با خطاب به متولیان فرهنگی شهرستان، اظهار کرد: مسوولین نهادهای فرهنگی شهرستان باید با جدیت، آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی در مدارس، دانشگاه‌ها و در جمع خانواده‌ها به امر پیشگیری کمک کرده و در این راه کوتاهی نکنند.

 

رنجبر وظیفه کانون‌های ترک اعتیاد را بسیار مهم دانسته، افزود: باید به صورت جدی و با احساس مسوولیت پیگیر وضعیت افرادی باشیم که از دام اعتیاد رهایی یافته‌اند که از جمله می‌توان با جلب مشارکت خیرین و ارائه طرحهای اشتغال‌زایی به برگشت سالم این افراد به جامعه کمک کرد.

1
1