- ارسال کننده: قادرحسن زاده تاریخ: ۹۲/۰۲/۱۵

ستاری: دایره ی بررسی ها را تنگ نمی کنیم

مهدی ستاری در گفتگو با خبرنگار قافلان با اشاره به انتخابات چهارمین دوره شوراهای شهر و روستا اظهار کرد: باتوجه به نامگذری سال 92 به عنوان سال حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی توسط رهبر معظم انقلاب، امسال تحولات سیاسی و اجتماعی را پیش‌رو داریم که در عرصه بین‌المللی و منطقه‌ای در سرنوشت جمهوری اسلامی ایران بسیار تاثیرگذار است و انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا، استارت این حماسه بزرگ می باشد.

رئیس هیئت نظارت بر انتخابات چهارمین دوره شوراهای شهر و روستای شهرستان میانه خاطرنشان کرد: امیدواریم که در فضایی سالم شاهد حضور پرشور و حداکثری ملت عظیم ایران در انتخابات پیش‌‌رو باشیم هرچند که در 34 سال گذشته نیز در تمامی انتخابات‌ شاهد حضور با بصیرت و حداکثری ملت ایران بودیم.

وی افزود: ثبت نام از نامزدها انجام و استعلام‌های لازم صورت گرفته شده که در این راستا بعد از بررسی‌های لازم از سوی هیئت اجرایی و هیات نظارت اعلام صلاحیت و ردصلاحیت‌ها نامزدها می‌توانند برای طرح شکایت و یا بررسی مجدد مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه هیئت نظارت شهرستان بعد از بررسی صلاحیت‌ها در تاریخ 28 اردیبهشت ماه، نظر نهایی خود را در خصوص تأیید و یا رد صلاحیت‌ها به فرماندار ابلاغ می‌کند، افزود: در بررسی صلاحیت‌ها اصل بر برائت افراد است و تلاش می کنیم دایره بررسی ها را تنگ نکنیم که انتخاب محدود شود. سیاست نظام مقدس جمهوری اسلامی، استفاده از افراد متعهد و متخصص از سلایق مختلف در بخش‌های گوناگون است که مقبولیت دارند و مورد تایید هستند.

وی افزود: همچنین اگر در ارتباط با تبلیغات زودرس و یا تخلفات احتمالی نیز مطلبی دارند، ما را در جریان بگذارند.

ستاری وظایف هیات نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی را تایید معتمدان، بررسی نهایی صلاحیت نامزدهای انتخاباتی، تایید ناظر برای کلیه ی شعب و تعداد صندوق های اخذ رای و در مجموع تایید نهایی نتایج انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا عنوان کرد و گفت: مجموعه نیروهای انسانی به کار گرفته شده در هیئت نظارت قریب به 300 نفر هستند که از این تعداد 5 نفر به عنوان بازرس و بقیه به عنوان ناظر صندوق ها انجام وظیفه خواهند کرد و در بخش های تابعه نیز هیئت نظارت تشکیل شده است.

1
2
1 2