- ارسال کننده: حاج پوریا چرمی (Haji) تاریخ: ۹۲/۰۲/۱۴

خسارت بیش از 3 هزار میلیارد ریالی به بخش کشاورزی آذربایجان شرقی (میانه)

سرمای بهاره 3 هزار و 239 میلیارد و 910 میلیون ریال به بخش کشاورزی چهار شهرستان این استان خسارت وارد کرد.
رییس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان شرقی با بیان اینکه بیشترین خسارت به باغها و مزارع شهرستان ملکان وارد شده است گفت : بارش تگرگ و سرما به 11 هزار و 800 هکتار از باغهای انگور و 16 هزار و 380 هکتار از باغهای بادام این شهرستان هزار و 580 میلیارد ریال خسارت زده است. 
محمدیان خسارت سرما به بخش کشاورزی شهرستان اهر را 810 میلیاردو 27 میلیون ریال اعلام کرد و افزود : بر اثر سرمازدگی 50 تا 100 درصد باغهای انگور شهرستان بناب ، 30 تا 100 درصد درختان گردو ، 30 تا 100 درصد درختان هسته دار شامل زردآلو ، بادام ، گوجه ، آلو ، هلو و 20 تا 50 درصد درختان دانه دار از جمله سیب و گلابی 743 میلیارد و 400 میلیون ریال خسارت دیده است. 
وی گفت : بر اثر بارش شدید باران و افت دما ، 105 میلیارد و 193 میلیون ریال به محصولات باغی شهرستان میانه خسارت وارد شده است.
محمدیان از کشاورزانی که مزارع و باغهای خود را زیرپوشش بیمه محصولات کشاورزی در آورده اند خواست در اسرع وقت درخواست های خود را برای بازدید و جبران خسارت به صندوق بیمه محصولات کشاورزی مستقر در بانک کشاورزی تحویل دهند.

 

 

مدیر جهادکشاورزی شهرستان میانه گفت: کاهش شدید دما سبب سرمازدگی و وارد آمدن خسارت به محصولات کشاورزی این شهرستان شده است.

 

 

 

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه‌ی آذربایجان‌شرقی به نقل از روابط عمومی سازمان جهادکشاورزی استان، «رضا مظلومی» در جمع خبرنگاران افزود: بر اثر بارش چند روز اخیر و افت شدید دما در بیشتر مناطق شهرستان، میزان قابل توجهی از محصولات باغی دچار خسارت شده است.

 

 

 

وی با بیان این‌که بر اثر سرمازدگی در شهرستان میانه بیش از 105 میلیارد و 193 میلیون ریال خسارت به محصولات باغی وارد آمده است، اظهار کرد: آمار نهایی پس از برآورد کارشناسان میزان خسارت به مراجع مربوطه از جمله جهاد کشاورزی استان، فرمانداری شهرستان، صندوق بیمه محصولات کشاورزی و بانک کشاورزی برای اقدام لازم اعلام می‌شود.

 

 

 

مظلومی گفت: کارشناسان مربوطه بازدید از باغ‌های بخش‌های چهارگانه (مرکزی – کندوان – ترکمانچای – کاغذکنان) را آغاز کردند تا نسبت دقیق مساحت باغ‌های خسارت دیده و درصد خسارت را برآورد کنند.

 

 

 

مدیرجهاد کشاورزی شهرستان میانه از باغدارانی که باغ‌های خود را تحت پوشش بیمه محصولات کشاورزی در آورده‌اند خواست تا در اسرع وقت درخواست‌های خود را برای بازدید و تعیین خسارت به صندوق بیمه‌ی محصولات کشاورزی مستقر در بانک کشاورزی تحویل دهند .

 

 

 

انتهای پیام

 

1
1