- ارسال کننده: احمدپورترکمانی یاور تاریخ: ۹۲/۰۲/۱۰

نقدی بر رفتار جمعی و فرهنگ خودمان

در مورد مسایل ترکمنچای همه گروه ها- چه شورای محترم، چه شهروندان و چه نزدیکان نمایندگان محترم -  باید قبول کنند که گاهاً رویه ای خطا و ناصواب دارند و ترفیع چنین رویه ای از الزامات پیشرفت ترکمنچای است. رعایت احترام به هر دوی نمایندگان، لازمه پیشرفت است. 

ترکمنچای نیاز به ارتقای فرهنگ و بهبود رفتار جمعی دارد. ارتقای فرهنگی ما می تواند ابزاری برای توسعه سایر حوزه ها باشد.

باید در یک فرایندی که مبتنی بر پویش آگاهانه و بخردانه است و هدف ان حفظ منافع عمومی ترکمنچای است قدم برداشته شود و از تمام منابع و نیروهای جامعه ترکمنچای استفاده شود.

ما نباید بهره گیر منفعل و غیر فعال از موقعیت ها باشیم بلکه باید خود سازنده پرتوان فرصت ها و خلق کننده موقعیت ها باشیم.

بر این پایه، نادیده گرفتن ضعف فرهنگی در ترکمنچای که خود را در عدم رویه و رویکرد فکری واحد خود را نمایان می کند، نوعی بیراهه رفتن در ناکجا اباد است. در این زمینه مردم ترکمنچای باید به یک نکته حساس توجه خاص داشته باشند:

در هیچ فرهنگی مجموعه همگون از ارزشها و هنجارها وجود نمی توان یافت و به همین دلیل گفته می شود که ساخت یکدست اجتماعی در هیچ جامعه ای وجود ندارد. توجه به این واقعیت اساسی باعث می شود که از مشاهده برخی از واقعیت های خودمان واخورده و منفعل نشویم و بدانیم که با استفاده از تمهیداتی می توان به انجام تغییرات مناسب و مطلوب دست زد.

از سوی دیگر این هشدار برای ترکمنچای موضوعیت دارد که اگر ما به صورت آگاهانه و خلاق اقدام به نقد فرهنگ خود و ارزیابی آن نزنیم و به فکر تغییرات اعتلا بخش نباشیم، بستر مناسبی برای از بین بردن فرصت های خود را دامن می زنیم.

متاسفانه علیرغم درخواست بنده در دو مرحله، از اقای رمضانی، عضو شورای محترم، و تعدادی از شهروندان که کاربر نیز هستند- از حدود 4 ماه قبل- برای تشکیل جلسات هم اندیشی در ترکمنچای پیرامون مسائل و امور عمومی ترکمنچای و برای تقلیل خطاهای احتمالی شهروندان و شورا، توفیقی در این خصوص حاصل نشد!!!!!؟؟؟؟؟؟ یعنی شورای شهر و برخی از شهروندان برای برخورد با مسائل احتمالی از تمام نیروهای شهر بهره نگرفت!!!!

 

1
1