- ارسال کننده: قارا سید تاریخ: ۹۲/۰۲/۰۹

دبیرانجمن خودروسازان:آقای مددی فاقد تخصص بوده و بدنبال منافع خاص و مطرح شدن در حوزه انتخابیه خود است

 

دبیر انجمن خودروسازان ایران مطرح کرد:برخی اعضای شورای رقابت آب به آسیاب دشمن می ریزند


پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :


دبیر انجمن خودروسازان ایران در واکنش به صحبت های یکی از اعضای شورای رقابت گفت: آقای مددی سخنگوی شورای رقابت نیست و اگر می خواهد نظرات شخصی خود را اعلام کند بهتر است براساس مستندات صحبت کند.


احمد نعمت بخش درگفت و گو با سایت انتخاب با اشاره به اینکه صحبت های این عضو شورای رقابت قبلا هم از سوی پژویان، رئیس شورای رقابت تکذیب شده است، اظهار کرد: متاسفانه این عضو شورای رقابت به دنبال منافع خاص و مطرح شدن در حوزه انتخابیه خود است و با اظهارنظرهای غیرکارشناسی به نوعی آب به آسیاب دشمن می ریزد.


وی ادامه داد: در شرایطی که اسناد مالی ارائه شده از سوی خودروسازان به بورس نشانگر زیان آنها در سال گذشته و دلیلی برای ریزش ارزش سهام آنها شده، ادعای وجود سودهای کلان در شرایط فعلی صنعت خودرو کذب محض است.

نعمت بخش در خصوص تصمیمات شورای رقابت نیز گفت: براساس مصوبات شورای اقتصاد نرخ گذاری محصولات خودروسازان باید براساس قیمت تمام شده با در نظر گرفتن سود عادلانه آنها صورت پذیرد اما در نحوه نرخ گذاری شورای رقابت این مصوبه نادیده گرفته شده است.


وی ادامه داد: با وجود نادیده گرفته شدن این حق خودروسازان، صنعتگران خودرو با شورای رقابت همکاری کردند اما حداقل انتظار این است که مبنای قیمت گذاری در فرمول تعیین شده از سوی این شورا اصلاح شود.


دبیر انجمن خودروسازان افزود: شورای رقابت قیمت خودرو در فروردین 91 را مبنا قرار داده اند در حالی که این قیمت همان قیمت ناعادلانه و غیرکارشناسانه اسفند 90 است که به زیان دهی 4 هزار میلیاردی خودروسازان در سال 91 منجر شد.

نعمت بخش گفت: خودروسازان این موضوع را با وزیر صنعت، معدن و تجارت مطرح کرده و درخواست داشته اند که مبنای قیمت گذاری در فرمول تعیین شده از سوی شورای رقابت اصلاح شود.


وی اظهار کرد: متاسفانه برخی اعضای شورای رقابت از تخصص کافی برای پرداختن به موضوعات تولید و تجارت برخوردار نیستند و اظهار نظرها و تصمیم گیری های آنان براساس شایعات و جو رسانه ای بوده است.

نعمت بخش در پایان اظهار کرد: نتیجه رویه ای که در خصوص قیمت گذاری خودرو در کشور پیش گرفته شد، رکود در بازار، سردرگمی مشتریان و تشدید بحران در صنعت خودرو بوده است.


به گفته وی اگر این روال همچنان ادامه یابد به زودی شاهد توقف تولید در صنعت قطعه و خودروسازی و از بین رفتن اشتغال چندین هزار نفری در این بخش و صنایع مرتبط با آن خواهیم بود.

 

1
1