- ارسال کننده: سعید حاصلی تاریخ: ۹۲/۰۲/۰۹

خلفاپور: 180 بیکار میانه ای با حذف 2 شغله ها سر کار رفتند

فرماندار میانه گفت: با حذف دو شغله‌ها در مجموعه دانشگاه‌ها زمینه ایجاد اشتغال 180 بیکار در سطح فوق لیسانس و دکتری برای تدریس فراهم آمد.

خبرگزاری فارس: 180 بیکار میانه‌ای با حذف 2 شغله‌ها سر کار رفتند

به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، تقی خلفاپور امروز در جلسه شورای آموزش عالی میانه به رعایت عدالت در خصوص تقسیم‌بندی تدریس دروس برای اساتید از سوی مدیران عالی دانشگاه‌ها تاکید کرد و از آنها خواست تا برای تربیت اساتید جوان قدم‌های مثبتی به کار گیرند.

وی به مشکل فرهنگی موجود در دانشگاه‌ها اشاره کرد و افزود: اگر گروه معارف دانشگاه‌ها به وظایف پیش‌بینی شده خود درست عمل کنند شاهد کاهش مشکلات فرهنگی در دانشگاه‌ها خواهیم بود.

امام جمعه میانه نیز در این جلسه اظهار کرد: استفاده از اساتید شاغل در هر رشته و هر مقطعی تا زمان رفع مشکل از بندهای مصوبه است تا سبب عدم پراکندگی شود و دیگر اینکه گزارشی هم از لحاظ تعداد افراد جذب شود و نقاط قوت برای ارائه در هر زمانی آماده باشد.

حجت الاسلام محمدرضا حامدی در ادامه تعامل استادان با دانشجویان را مهمترین عامل در تدریس خواند و گفت: اگر استاد با مجموعه خود هماهنگ نبوده و سلیقه‌ای عمل کند از لحاظ زمانی و شیوه تدریس ایجاد مشکل خواهد کرد.

حامدی با بیان اینکه شما مسئولان دانشگاه‌ها نباید به اساتید بدون مجوز، درسی ارائه کنید، افزود: متولیان امر باید با بررسی نقطه قوت و تعداد دروس ارائه شده و با در دست داشتن گزارشات، جواب‌های منطقی و درست در مقابل اعتراضات داشته باشند تا خدشه‌ای به دانشگاه‌ها وارد نشود.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی، در این جلسه گفت: ایجاد اشتغال برای جوانان تحصیل کرده، به مجلس شورای اسلامی هم رسوخ کرده و این بحث در مجمع نمایندگان استان نیز مطرح شده و مورد استقبال سایر نمایندگان قرار گرفته است.

مددی اضافه کرد: هیئت دولت هم به این فکر افتاده که با کمترین هزینه در راستای اشتغالزایی قدم‌های بزرگ و مؤثری برداشته شود.

وی علت افت دانشجو در دانشگاه‌ها را، کاهش یافتن نسل جوان و تحصیلکرده‌های رو به سن گذاشته عنوان کرد.

نماینده میانه برای جلسه آینده شورای آموزش عالی، مباحث موضوعات جلسه را افزایش رشته‌‌های تحصیلی و مورد نیاز و کاربردی در دانشگاه‌های شهرستان برای توسعه کمی و کیفی شهر و همچنین تقسیم رشته‌ها در بین دانشگاه‌ها و مطرح کردن آنها را خواستار شد.

اجلی معاون آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی میانه و دبیر شورای آموزش عالی شهرستان در خصوص تسویه حساب با اساتید دو شغله به تعداد 170 نفر و جذب 70 نفر اساتید حق التدریس جدید در پروسه زمانی در این واحد دانشگاهی، ایجاد دفتری مجزا در استان در خصوص گروه معارف اسلامی برای درخواست کنندگان تدریس با برگزاری آزمون کتبی و شفاهی برای نیروهای جوان و حائز شرایط و اخذ مجوز تدریس برای آنها و همچنین پیشنهاد در مورد ارائه درس آشنایی با دفاع مقدس برای اساتید دارای مجوز و ارائه درس به حافظان کل قرآن کریم سخنانی را بیان کرد.

http://www.farsnews.com/newstext.php?nn=13920208000415

1
1