- ارسال کننده: ترکمانچای نگین سرسبزی در آذربایجان تاریخ: ۹۲/۰۲/۰۸

فرمانداری شدن ترکمانچای و مهربان در جلسه هیئت دولت در آذربایجانشرقی مطرح میشود.

رئیس‌جمهور، گفت: فرمانداری شدن ترکمانچای و مهربان در جلسه هیئت دولت در آذربایجان‌شرقی مطرح می‌شود.

----

نسخه چاپیارسال به دوستان
مشروح/احمدی‌نژاد:
معادن را به جای نفت فعال می‌کنیم/ارائه وام ارزان‌قیمت برای فعال کردن معادن

رئیس جمهور با اشاره به راه‌اندازی صندوق وام ارزان‌قیمت برای بهره‌برداری و فعال کردن معادن گفت: باید معادن را به سرعت به جای نفت فعال کنیم و به دشمنان بفهمانیم که باز هم در مورد ایران اشتباه کرده‌اند.

خبرگزاری فارس: معادن را به جای نفت فعال می‌کنیم/ارائه وام ارزان‌قیمت برای فعال کردن معادن
  • Tweet
  • به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز در جمع مردم تبریز و آذربایجان‌شرقی در ورزشگاه تختی تبریز اظهار کرد: مردم آذربایجان حافظان سربلند فرهنگ، ‌عزت و شرف ملت ایران، پیشکسوتان مبارزه علیه استعمار و پیشگامان حرکت در راه توحید و عدالت هستند.

    وی تصریح کرد: ‌آذربایجان پایتخت شرف و عزت ملت ایران است و مردمان آن در طول تاریخ پرچمدار و حافظ اسلام ناب محمدی بودند، حق این است که آذربایجان از منابع، عوامل و مولفه‌های اصلی اقتدار ملی ایران زمین است. 

    احمدی‌نژاد با بیان اینکه ‌مردمان آذربایجان منبع لایزال انرژی،‌نشاط ، ‌امید و حرکت برای ملت ایران هستند، گفت: مردم آذربایجان مردمانی صمیمی با پشتکار و مومن هستند که در دامان پاک خود دانشمندان،‌ عالمان، ‌ادیبان، هنرمندان و قهرمانان،‌ مجاهدان و شخصیت‌های بزرگ تربیت و به ملت ایران تقدیم کرده‌اند.

     وی با بیان اینکه نمی‌توانم در قالب کلمات عشق و علاقه خود را نسبت به آذربایجان عزیز و مردم آن بیان کنم، با زبان ترکی گفت: شما در قلب من هستید.

     احمدی‌نژاد تصریح کرد: آذربایجان فخر ایران است و ملت ایران به آذربایجان افتخار می‌کند.

     رئیس جمهور در ادامه گفت: آذربایجان وارلسون جوانلاری ساغ الولسون.

     وی در ادامه با کلماتی ترکی به وصف علاقه خود به مردم آذربایجان پرداخت و گفت: سیز منیم قلبمیدسیز

    حرکت حماسی ملت در توطئه‌های دشمن

     رئیس‌جمهور با بیان اینکه برخی گره‌ها را شیاطین در کار ملت ایجاد می‌کنند، گفت: دشمنان می‌خواهند مانع از حرکت ایران شوند، اما ملت ما با یک حرکت انفجاری و حماسی حرکت‌های دشمن را در تاریخ دفن می‌کنند.

     وی با بیان اینکه همه تاریخ می‌دانند و شاهد هستند ملت ایران هزاران سال به دنبال توحید، ‌پاکی و عدالت بوده و از هر فرصت تاریخی برای تلاش و رسیدن به این هدف و حرکت الهی استفاده کرده است، اظهار کرد: ‌در دل ملت ایران و اندیشه آن همواره یکتاپرستی، ‌عدالت، ‌محبت و کرامت انسانی جایگاه برجسته‌ای داشته است و ‌در ادب، تاریخ و فرهنگ ما عشق به توحید،‌ عدالت، انسان، ‌برادری و کرامت انسانی موج می‌زند.

     رئیس قوه مجریه تصریح کرد: ملت ایران ملتی فرهنگی بوده که دنبال تعالی و کمال انسان‌ها و پیشرفت جامعه بشری است،‌ ملت ما همیشه نگاهی جهانی داشته و تلاشش برای همه ملت‌ها بوده است.

     احمدی‌نژاد ادامه داد: ‌امروز آنچه که ایرانی‌ها و حتی‌ همه بشریت به آن افتخار می‌کنند این است که ملت ایران عاشق پیامبر، امیرالمومنین(ع) و اهل بیت اوست، ‌در هر جای دنیا پیامبر و امیرالمومنین(ع) به درستی معرفی شود همه به آن افتخار می‌کنند.

    دنیا یکصدا فریاد می‌زند، زنده باد ملت ایران

    رئیس جمهور گفت:‌ همه ملت‌ها به شعرا، ادبا و نهضت‌های رهایی‌بخش ما افتخار می‌کنند چون حرکت ملت ایران همیشه الهی، ایمانی،‌ انسانی و برای همه ملت‌ها بوده و والاترین قله حرکت ملت ایران انقلاب اسلامی است.

     وی افزود: انقلاب آمد برای عدالت، پاکی و اینکه همه ملت‌ها همدل و با هم حرکت کنیم برای ساختن، دوستی، احترام و کمال انسان،

     احمدی نژاد ادامه داد: در 34 سال گذشته ملت ایران دستاوردهای بزرگ و فراوانی داشته و در عرصه علم و فناوری، عمرانی و آبادانی حرکت ملت ایران افتخارآمیز بوده است.

     احمدی‌نژاد تصریح کرد: به هر کجای دنیا که سفر می‌کنیم ملت‌ها به دستاوردها و عظمت ملت ایران افتخار می‌کنند و آشکارا بیان می‌کنند زنده باید ملت ایران.

     وی تاکید کرد: حفظ انقلاب، ایستادگی در مسیر انقلاب و پیگیری اهداف انقلاب به اندازه انقلاب و حتی مهم‌تر از آن است.

     احمدی‌نژاد ادامه داد: عدالت رساندن حق مردم به خودشان و جلوگیری از ظلم است و بر چیدن فاصله‌هاست که نیازمند تلاش، نظارت همگانی و تحمل فشارهای خارجی است.

     وی خاطرنشان کرد: مشخص است وقتی ملت ما در حال اجرای عدالت است عده‌ای در داخل و خارج سنگ‌اندازی می‌کنند و به زعم خود سنگین‌ترین فشارها را وارد می‌کنند.

     احمدی‌نژاد تاکید کرد: وقتی ملت ما تصمیم به ساختن کشور با عدالت و بازسازی سیستم جهانی کرده، دشمنان فشارها را وارد می‌کنند زیرا آنان با عدالت و پیشرفت، ملت ما مخالفند و با بهانه‌های مختلف سنگ‌اندازی می‌کنند.

     رئیس جمهور در ادامه خطاب به دشمنان ملت ایران گفت: شما هنوز ملت ایران و جایگاهش را نشناختید، ملت ایران آذربایجان را دارد، فقط آذربایجان کافی است که برنامه‌های شما را به هم بزند.

     وی با بیان یک مثال از پنچرکردن شبانه ماشین یک نفر برای اینکه از حرکت وی در صبح جلوگیری شود، افزود: ماشین کسی را پنچر می‌کنند که از حرکت بایستد اما یک ملت است که پنچرگیری می‌کند و دوباره به حرکت خود ادامه می‌دهد.

     رئیس جمهور گفت: آمدید چاله‌هایی در مسیر ملت ایران کندید، این ملت تاریخ‌ساز است، این ملت شاهد موانع طبیعی و مصنوعی بوده اما عبور خواهد کرد.

     وی با بیان کرد: امروز شیاطین تمام توان را برای جنگ علیه ایران و جلوگیری از پرواز ملت ما به کار گرفته‌‌اند، در حالیکه ملت ما به دنبال تجاوز به حقوق کسی نیست اما خیال نکنید با فشار می‌توانید جلوی ملت ما را بگیرید.

     احمدی‌نژاد اظهار کرد: این همه علیه ملت ایران اقدام کردید چه دستاوردی داشتید، جز اینکه در دنیا بی‌آبرو شدید، همکاری با ملت ایران به نفع شماست و این نصیحت را به شما می‌کنم که ملت ایران با دو سه گام دیگر به قله‌های پیشرفت می‌رسد و برنامه‌های دشمن را به هم می‌ریزد ضمن آنکه از موانع طبیعی و مصنوعی شما عبور خواهد کرد.

     انتخابات 24 خرداد مقدمه حماسه اقتصادی است

     رئیس جمهور با اشاره به نامگذاری امسال با عنوان حماسه سیاسی و حماسه اقتصادی خاطرنشان کرد: حماسه در شرایطی نیاز است که مشکلات پیدا می‌شود، برخی گره‌ها را شیاطین در کار ملت ایجاد می‌کنند، می‌خواهند مانع از حرکت ملت شوند، ملت باید با یک حرکت انقلابی بزرگ و هوشمندانه موانع را در هم بشکند و شرایط را به نفع خودش تغییر دهند.

     وی گفت: شرایط اقتصادی تابع شرایط سیاسی است ما نیازمند حماسه‌ایم، ملت ایران و تاریخ ایران، حماسه‌های پی در پی داشته، امسال نیازمند یک حماسه‌ایم و تمام نقشه‌های دشمن که مایوس کردن ملت ایران و گرفتن نشاط و امید از امت ایران است، با یک حرکت انفجاری و حماسی حرکت‌های دشمن را در تاریخ دفن می‌کنیم و این شدنی است.

     رئیس جمهور خاطرنشان کرد: آنها همه تلاششان را کردند تا ملت را مایوس و از صحنه خارج کنند، ملت به فضل الهی با یک انتخابات پرشور، باشکوه و همگانی تمام امیدهای دشمنان را به یاس تبدیل خواهد کرد و این مقدمه حماسه اقتصادی خواهد شد.

    امیدوارم قبل از پایان دولت ناگفته‌ها را به مردم بگویم

     احمدی‌نژاد گفت: امیدوارم فرصتی فراهم شود تا قبل از پایان دولت به مردم بگویم چه اتفاقاتی رخ داده و چه کارهایی انجام شده است.

     وی خاطرنشان کرد: کارهای زیادی انجام شده و خدمات دولت و کارهایی که صورت گرفته در ابعاد مختلف شهری و روستایی متعدد است.

     رئیس جمهور ادامه داد: باید ایستادگی کرد و دنبال کارها را گرفت، باید جلو رفت.

    مردم یقه سودجویان را می‌گیرند

    رئیس جمهور خطاب به سودجویان و برهم‌زنندگان آرامش بازار گفت: به اینگونه اقدامات ادامه ندهید، مشکلات تا سه چهار ماه آینده با همت مردم و مسئولان حل می‌شود آن وقت مردم یقه شما را گرفته و حقشان را از حلقومتان بیرون خواهند کشید.

    احمدی‌نژاد به شرایط منطقه اشاره و اظهار کرد: دشمنان شکست خورده در عرصه‌های گوناگون امروز از راه نفاق وارد شده‌اند و می‌خواهند ملت‌های منطقه را به جان هم انداخته آنها را با هم درگیر کنند.

     وی با بیان اینکه ‌‌به همه ملت‌ها دوستانه عرض می‌کنم که هر نفری به خاک و خون کشیده می‌شود و کینه‌ای که آفریده می‌شود به سادگی قابل پاک شدن نیست، اظهار کرد: به علما و اندیشمندان می‌گویم هوشیار باشند گام پیش بگذارند و اجازه ندهند کینه‌ها پایدار شود.

     احمدی‌نژاد گفت: اجازه ندهید ‌هر قومی به سمتی بکشد، هر روز در یکی از کشورهای منطقه شاهد کشمکش هستیم، دیروز در ترکیه،‌ فردا در عربستان و پس فردا در جایی دیگر، همه باید هوشیار باشیم.

     تکه تکه کردن سوریه، عراق و پاکستان

     احمدی‌نژاد افزود:‌ یک زمانی نژادها و اقوام را به جان هم می‌انداختند، امروز می‌خواهند ادیان را به جان هم انداخته و در بین پیروان مذاهب گوناگون اختلاف ایجاد کنند.

    وی با بیان اینکه ببینید در پاکستان و سوریه چه خبر است، گفت: مگر ما می‌توانیم ردپای دشمنان شیطان صفت را در این عرصه‌ها نبینیم.

    رئیس جمهور گفت: چی شده است یک ملتی که هزاران سال با هم زندگی می‌کردند امروز در آنجا بمب می‌گذارند و متاسفانه به نام دین و اسلام تمام می‌کنند، اینها همه توطئه مستکبران و شیاطین است.

    وی با تاکید بر اینکه همه باید هوشیار باشند، تصریح کرد: آنها می‌خواهند همه را به جان هم انداخته و عراق، پاکستان و سوریه را تکه تکه کنند، ما از توطئه‌های آنان خبر داریم.

    رئیس جمهور افزود: پول نفت ملت‌های مظلوم را می‌برند به اسلحه و پول تبدیل می‌کنند و جنگ درست می‌کنند.

    نباید به شیطان اعتماد کرد

    وی افزود: همه باید در کنار هم به عدالت، حقوق ملت و آزادی تن بدهند، اگر خدای نکرده این آتش در منطقه گسترش یابد هیچ‌یک از این کسانی که امروز آتش بیار معرکه هستند در امان نخواهند ماند.

    احمدی‌نژاد گفت: آنها نباید به شیطان اعتماد کنند، شیطان از آنها مانند یک دستمال استفاده می‌کند و کارش که تمام شد آنها را دور می‌اندازد.

    رئیس قوه مقننه افزود: استعمارگران و مستکبران دوستان خوب و قابل اعتمادی نیستند.

    رئیس جمهور گفت: به فضل الهی دوره مستکبران به پایان رسیده است، آنها با این طراحی‌ها نجات نخواهند یافت، آینده از آن ملت ایران با توحید، عدالت و محبت است.

    احمدی‌نژاد افزود: آنها باید بروند،‌ فکر نکنند با این کارها دوام خواهند آورد، فقط پرونده خود را سیاه‌تر خواهند کرد.

    رئیس جمهور در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به مشکلات اقتصادی اخیر بیان کرد: گفته می‌شود کمی گرانی شده و این در حالی است که یک عده دست به دست هم داده‌اند تا آرامش بازار را به هم بزنند و بازی درآوردند.

    وی خطاب به این عده از افراد و سودجویان بازار گفت: زیاد به اینگونه اقدامات ادامه ندهید، مشکلات اقتصادی تا سه چهار ماه آینده با همت مردم و مسئولان حل می‌شود و مردم یقه سودجویان را گرفته و حق خود از حلقوم آنان بیرون خواهند کشید.

    اقدامات دولت برای دور زدن تحریم‌ها

    رئیس‌جمهور با اشاره اقدامات لازم برای دور زدن تحریم‌ها گفت: باید معادن را به سرعت به جای نفت فعال کنیم و به دشمنان بفهمانیم که باز هم در مورد ایران اشتباه کرده‌اند و طراحی‌هایشان غلط بوده است.

    احمدی‌نژاد با اشاره به اینکه دشمن برای فروش نفت کشور محدودیت ایجاد کرده است، اظهار کرد: امروز نفت را کمتر می‌خرند و پول آن را سخت‌تر می‌دهند و جابه‌جا کردن پول نیز سخت شده البته راه بر ملت ایران بسته نیست اما خادمان ملت ایران به هر شکل ممکن برای رفع نیازهای پایه کشور نفت را خواهند فروخته و راه را باز خواهند کرد.

    وی با اشاره به اینکه روند ساختن کشور محدود به فروش نفت نیست، افزود: ایران غنی‌ترین معادن جهان را در اختیار دارد.

    احمدی‌نژاد با بیان اینکه تنها 10 درصد از معادن کشور فعال هستند، گفت: ‌ما از سال گذشته ستاد معادن را فعال کرده‌ایم و معادن را در استان‌های مختلف شناسایی کرده‌ایم و ستاد معادن و ساختار آنها نیز در فرمانداری‌ها ایجاد کردیم و برای دادن وام نیز از صندوق توسعه ملی به آن پولی را اختصاص داده‌ایم.

    وی با بیان اینکه ستاد معادن در استان‌ها و شهرستان‌ها فعال شده است، افزود: صندوق توسعه ملی وام ارزانقیمت برای بهره‌برداری و فعال کردن معادن اختصاص داده است که از اوایل امسال واگذاری معادن به مردم در کنار وام ارزانقیمت نیز در دستور کار جدی دولت قرار گرفت.

    رئیس جمهور خاطرنشان کرد: دشمن تصور می‌کرد که با تحریم نفتی می‌تواند به ملت ایران ضربه بزند در حالیکه با تدابیر صورت گرفته و مقاومت ملت ایران به اندازه مورد نیازمان نفت را عرضه می‌کنیم هرچند پول آن را در بعضی مواقع به سختی دریافت می‌کنیم اما کالاهای مورد نیازمان را نیز به اندازه کافی تامین کرده و می‌کنیم.

    احمدی‌نژاد تاکید کرد: با فعال‌سازی معادن به دشمن یک بار دیگر خواهیم فهماند که در تحریم ملت ایران اشتباه کرده و پشیمان خواهد شد.

    رئیس جمهور افزود: اگر نفت ما را نخرند ما نیز نفت را در داخل به کالاهای گرانقیمت‌تر تبدیل می‌کنیم و سپس به آنان می‌فروشیم.

    وی گفت: آنهایی که گفتند نفت ایران را نمی‌خریم بدانند که با تبدیل این نفت به مواد گران‌تر و فروش آنها، ضرر خواهند کرد و دوباره وابسته ما خواهند شد.

    احمدی‌نژاد تاکید کرد: باید معادن را به سرعت به جای نفت فعال کنیم و به دشمنان بفهمانیم که باز هم در مورد ایران اشتباه کرده‌اند و طراحی‌هایشان غلط بوده است.

    رئیس جمهوری همچنین به مقاوم‌سازی 81 هزار مسکن روستایی در آذربایجان‌شرقی اشاره کرد و افزود: در شهرها نیز کارهای خوبی صورت گرفته و از وزیر مسکن خواهم خواست تا پایان دولت دهم و با تسریع در امور، واحدهای مسکونی به تمام ثبت‌نام‌کنندگان تحویل داده شود.

    احمدی‌نژاد از آغاز دور جدید ثبت نام مسکن مهر در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

    رئیس‌جمهور، از حل مشکل صندوق قرض‌الحسنه نصر تبریز خبر داد و گفت: فرمانداری شدن ترکمانچای و مهربان در جلسه هیئت دولت در آذربایجان‌شرقی مطرح می‌شود.

    انتهای پیام/60001/ع20

    1
    1