- ارسال کننده: مهدی قره داغی1 تاریخ: ۹۲/۰۲/۰۸

خون کشته شدگان جاده میانه و تبریز روزی گریبان شما مسولان را خواهد گرفت

هر روز بر کشته شدگان جاده میانه و تبریز افزوده می شود ولی خبری از عکس العمل هیچ مسول استانی و شهرستانی ما دیده نمی شود جز اینکه آمار بدهند و ...

دیروز هم دو نفر از همشهریان عزیز مان در نزدیکی قره چمن توسط یک باری به زیر گرفته شد و هر دو نفر جان را به جان آفرین تسلیم کردند که شدیدا" بنده و اهالی محله را آزرده خاطر کرد و بهانه ای شد باز دست به قلم شوم  بلی متاسفانه در این حادثه همسایه و دوست عزیزمان مرحوم .... عزیزشان که از تبریز عازم میانه بودند با انحراف به چپ یک باری در 2 کیلومتری قره چمن دچار حادثه شده و متاسفانه دار فانی را وداع کردند .

چند روز پیش هم یکی دیگر از دوستان عزیزمان هم در این جاده دچار حادثه شده و دار فانی را وداع کردند .

می دانید چند خانواده داغدار شدند می دانید پاسخ فردای فرزندان بازماندگان را شما باید بدهید .

بنده در مطلبی با عنوان جاده میانه - تبریز قتلگاه شهروندان میانه ای ۹۰/۰۲/۰۷

 

با سلام و خسته نباشید

چند صباحی است که با افزایش کشته شدگان مردم میانه در اثر تصادف در جاده میانه - تبریز مسولین محترم بدنبال راهکارهایی برای رهایی از این معزل شده اند . که جای بسی تشکر است.

اتوبان تبریز - تهران نه تنها هیچ باری از دوش جاده میانه - تبریز کم نکرده بلکه بدتر هزینه این اتوبان را سالهاست که ما میانه ایها با قربانی دادن در این قربانگاه می دهیم .

بنده به دلایل کاری که دارم هر هفته حداقل دو روز عازم تبریز هستم حدود 8 سال هست که در این جاده رفت و آمد می کنم . متاسفانه در سال اخیر تصادفات وحشتناک و بغرنجی را شاهد بودم .

بنده با نوشتن این متن دنبال نقد از اتوبان یا مسولی نیستم . واقعیت این هست می توانیم با راهکارهای مناسبی از اتوبان برای خودمان منافعی ایجاد کنیم .  به نظر می آید بیشتر تردد بارهای ترکیه ای مقصدشان تهران  یا کلانشهرهای دیگر هستند که به یقین مقصدشان میانه نیست ولی با توجه به اینکه در گذر از اتوبان باید عوارض بدهند و کمی خرج کنند از ورود به اتوبان خودداری کرده و از جاده قدیم میانه تبریز تردد می کنند .  اصلا " بحث نبود امکانات هم در اتوبان جاری نیست الان اتوبان تبریز تهران دارای امکانات رفاهی مناسبی هم شده . بحث بار مالی این اتوبان به دولت و مردم را هم باید در نظر گرفت خوب یا بد باید بهترین استفاده را برد حداقل با تردد ماشینهای سنگین از این گذر .این ظلم در حق ماست این خط قدیم میانه تبریز نباید تفریح گاه ماشینهای باری بزرگ و قاتل سواری هایی که 90 درصد میانه ای یا اهل اطراف میانه هستند باشد . اصلا" مفهومی ندارد این باری های ترکیه ای که باور کنید 60 درصد ترافیک در این جاده را شامل می شوند از این جاده تردد کنند آنها مقصد شان حداقل پایتخت هست صدالبته هرگز به میانه مقصدی ندارند و نخواهند داشت . بنده بارها شاهد بودم باری ترکیه ای با بار سنگین و اکثرا" توجه کنید 2 -4 ماشین باهم تردد می کنند وای اگر بین این 2-4 تریلر یک سواری یا تریلر غریبه وارد شود به هر نحوی شده هرجایی هم شد سبقت می گیرند و به هم می چسبند که خدای نکرده از هم جدا نشوند . بعد این چند تریلر با سرعت 70 -80 پشت خود ردیف ردیف ماشین بزرگ و کوچک ترافیک می کنند .آیا بهتر نیست از اتوبانی که سالها و میلیاردها هزینه شده تردد کنند . جدا از باریهای ترکیه ای باری های  ایرانی هم هستند که مقصدشان از شمال یا شمال غرب عازم اکثرا" تهران هستند که انصافا" نباید از جاده قدیم تردد کنند که باز متاسفانه شاهد عبور و مرور آنها هستیم .به هر حال تردد بیشمار این غولهای بزرگ عامل مرگ و میر اکثرا" همشهریان میانه ای هست نه جای دیگر  .جلوگیری از تردد ماشینهای سنگینی که مقصدشان میانه نیست لطف بزرگی است که جان صدها میانه ای را از مهلکه مرگ می رهاند .

از مسولین محترم شهرمان  بخصوص فرماندار محترم هم عاجزانه تقاضا دارم با کمی کار کارشناسی بیشتر شرایطی را فراهم آورند تا جان صدها شهروند که محل تردد شان به مرکز استانشان تنها همین جاده هست به محلی برای مرگشان تبدیل نشود .

آماری که از عید ارائه دادید هم این مسئله را گواهی می کند که تردد ماشینهای سنگین چقدر تصادفات را افزایش می دهد . ((((بخصوص باریهای ترکیه ای که اصلا" مفهومی ندارد در این جاده  تردد کنند ))))

قائدتا" هم با راه اندازی اتوبان بهتر می بود این جاده مختص میانه تبریز و بالعکس  می شد چراکه تبریزی که عازم زنجان و قزوین و تهران هست بهتره با اتوبان رفت و آمد کند نه این جاده .

باور کنید این جاده ظرفیت پذیرش ماشینهای بزرگ بخصوص ترکیه ای را ندارد که ندارد .

با سپاس از شما مهدی قره داغی

*********************************************************************************************

دو سال گذشته  !!!!! از آمار کشته ها چند نفر شده آقای مسئول

**********************************************************************************************

15 اسفند سال 90

تبریز  معاون عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از ممنوعیت تردد خودروهای سنگین در جاده قدیم میانه - تبریز خبرداد.تردد خودروهای سنگین در محور میانه - تبریز ممنوع شد

محمد اشرف نیا " روز دوشنبه به ایرنا گفت: این تصمیم روز گذشته در نشست کمیته حمل و نقل استان به لحاظ افزایش تصادفات رانندگی و کشته شدن تعدادی از مردم در این مسیر اتخاذ شده است.

وی افزود: تنها خودروهایی که دارای بارنامه از شهرستان میانه باشند، اجازه عبور از این محور را خواهند داشت.

اشرف نیا همچنین از شروع ترافیک در یکی از خطوط کنار گذرشهید کسایی تبریز به طرف مرند خبر داد و گفت: تکمیل خط دوم قطعه اول آزاد راه تبریز  مرند موجب روان سازی ترافیک این مسیر خواهد شد.

*****************************************************************************

جناب معاون یک روز خدا تونستید این دستور را عملی کنید .

**************************************************************

یکشنبه, 04 اردیبهشت 1390

کشته شدن 120 نفر در محور میانه ـ تبریز 

تقی خلفاپور با تاکید بر تامین امنیت جان مردم در محور میانه تبریز اظهار داشت: از دیدگاه دینی و غیردینی هم که بنگریم معامله جان مردم با چیزی روا نیست.
وی، یکی از اساسی‌ترین مشکل شهرستان را بحث محور سرچم ـ میانه ـ تبریز عنوان کرده و کشته شدن 120 نفر طی سال گذشته در این مسیر را که اکثرا هم متاهل بودند، مایه تاسف خواند.

فرماندار میانه گفت: آیا صحیح است به خاطر اینکه اقتصاد برخی مغازه‌داران و تعمیرگاه‌های واقع در مسیر با ممنوعیت تردد وسائط نقلیه سنگین تحت‌تاثیر قرار می‌گیرد با جان انسان‌ها بازی کرده و ده‌ها خانوار بدون سرپرست را به جامعه تحویل داد.
خلفاپور، اجرای محدودیت تردد کامیون‌های باری در ایام عید را موجب کاهش تصادفات و عدم تصادف منجر به فوت در این محور عنوان کرد و افزود: با برقراری مجدد تردد طی چند روز اخیر شاهد کشته شدن 9 نفر از هموطنان در این مسیر بودیم که در همین راستا با مسئولان ذی‌ربط استانی جلسه‌ای ترتیب دادیم که بنابر تصمیمات اتخاذ شده مقرر شد تا محدودیت ترافیک برای تردد خودروهای سنگین در محور میانه - تبریز انجام شود.
وی در ادامه اظهار داشت: قرار است تردد خودروهای حامل محموله‌های صنعتی و اقتصادی برای شهرستان به صورت استثنا در این مسیر تا هفته آینده توسط مسئولان استانی با دقت تمام آنالیز شده و جلوی تردد دیگر وسائط سنگین که برای تردد از این مسیر توجیه ندارند، قانوناً گرفته شود تا مردم با آسودگی تمام بتوانند از این مسیر مناسب برای گردشگری در این فصول پر طراوت بهره‌مند شده و امنیت جانی آنها حاصل شود. شهرستان میانه در شمال غربی ایران و جنوب شرقی استان آذربایجان شرقی قرار گرفته و یکی از 19 شهرستان آن به شمار می‌رود.
این شهرستان در محل تلاقی سه استان آذربایجان شرقی، زنجان و اردبیل قرار گرفته و هفت همسایه در اطراف خود دارد، سراب از شمال، بستان‌آباد از شمال غربی، هشترود از غرب، چاراویماق از جنوب غربی، زنجان از جنوب، خلخال از شرق و اردبیل از شمال شرقی این شهرستان را دربرگرفته‌اند.

******************************************************************************

15 آبان ۱۳۹۰

آفتاب: برخورد ۴ دستگاه خودرو در محور میانه تبریز، ۶ کشته و ۲ مصدوم بر جای گذاشت.

رییس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: در این سانحه که ساعت ۸:۱۵ دقیقه صبح روز شنبه محور میانه تبریز روی داد ابتدا براثر بی احتیاطی و انحراف به چپ سمند، این خودرو با تریلی برخورد می‌کند و راننده و سرنشین آن مصدوم می‌شوند، سپس فرمان تریلر سانحه دیده بریده می‌شود و بـه صورت غیـرارادی بـا سواری پیکان عبوری برخورد می‌کند. 

 سرهنگ فرجی افزود: متاسفانه راننده و ۵ سرنشین پیکان در این سانحه جان باخته و پیکان و تریلر هم بـه رودخانه حاشیه جاده سقوط کرده‌اند. 

وی گفت: یک دستگاه خودروی پیکان وانت هم بعد از پیکان بـا تریلی برخورد می‌کند که خوشبختانه راننده و سرنشینان آن جان سالم به در می‌بررند. 

مصدومان این حادثه به بیمارستان میانه منتقل شدند.

*******************************************************************************

هنوز خیلی ها هستند که خواب اتوبان رو می بینند . اتوبانی که  با اسب سفید از میانه راهی تبریز هستند .

چه می شود شما را تا کی باید داغدار عزیزانمان باشیم .

این جاده ظرفیت ندارد . ندارد . 3 بخشه ن دا رد

1
2
3
1 2 3