- ارسال کننده: امیرمهرانپور تاریخ: ۹۲/۰۲/۰۸

برای کاهش ترافیک شهر چه باید کرد

عدم برنامه ریزی دقیق باعث عقب ماندگی شهر می شود و این امر پوشیده بر کسی نیست . شهر میانه سالهاست که از افتتاح خیابان بطور استاندارد و با معیارهای استاندارد شهری مطابقت کند محروم مانده است و این محرومیت باعث افزایش ترافیک شده است . خیابانهای شهر میانه که سالهای گذشته با همت دلسوزانه شهرداران قبل افتتاح شده است دیگر گنجایش این همه خودرو را ندارد! متاسفانه امروز برای اینکه آسانترین راه را برای خود انتخاب کنیم خیابانی را امروز یکطرفه و فردا دو طرفه می کنیم دیگر فکر اساسی نمی کنیم ! چرا؟

آقایان و خانمهایی که با شور و شوق کاندیدای شورای شهر شده اید به نظر شما چه باید کرد؟ چه کسی را خطاب قرار دهیم شهردار یا شخص دیگر را ؟ چه برنامه هایی را دارید و یا فقط برای آنکه بر مسند بشینید کاندید شده اید؟

دوستان عزیز دقت کنید می توان با کمی همت شاهد کاهش ترافیک شهر شد:

احداث پارکینگ در سطح شهر الزامی بوده که شهرداری میانه تاکنون قدم مثبتی بر نداشته است ! شاید آقایان از این نظر بنده رنجیده خاطر شوند اگر برنامه ای دارند اعلام بدارند تا شهروندان متوجه شوند که بله شهرداری میانه برای احداث پارکینگ برنامه هایی دارد. دانستن حق مردم است و اطلاع رسانی وظیفه مسئولین می باشد ! عزیزان چرا شهر مرند این همه پیشرفت می کند و ما هنوز ...

متاسفانه تمامی بانکها در یک خیابان مستقر شده اند که خود باعث افزایش ترافیک شده است . لذا باید این بانکها را پراکنده و در تمامی خیابانها و شهرک های همچون اندیشه و ولی عصر شعبه زد.

شهرداری بجای کرایه دادن خیابانها به پارکبان بهتر است به فکر احداث پارکینگ باشد.

مسئولین محترم به فکر تعریض خیابانها باشند و طرحی برای آنها داشته باشند.

و پیشنهادهای دیگر در راستای کاهش ترافیک می توان داد ولی باید همت خرج داد.

راستی یک سئوال: اگر امروز بخواهیم خیابانی را تعریض کنیم و از مردم دعوت به همکاری کنیم به نظر شما آیا همگان همکاری لازم می کنند با شهرداری یا نه؟ اما دوستان عزیز امروزه شاهد آن هستیم که مردم بصورت خودجوش و با همکاری هیات امنای گلزار مومنین همکاری می کنند و باعث آبادانی و پیشرفت آن مکان می شوند. که این همکاری خودجوش مردم به دلیل مدیریت ارزنده هیات امنا گلزار مومنین می باشد که خداوند برای همه این عزیزان طول عمر با عزت بدهد اما می توان از تجاربهای ارزنده آنها استفاده کرد که چه عاملی باعث چنین پیشر فتی شده است

1
1