- ارسال کننده: حسن گل محمدی تاریخ: ۹۲/۰۲/۰۲

لیست داوطلبان چنگی به دل نمی زند

لیست داوطلبان چنگی به دل نمی زند


دیشب آخرین مهلت ثبت نام داوطلبان عضویت شوراهای اسلامی شهر و روستا به پایان رسید و همچون سایر نقاط کشور، میانه هم نامزدهای رقابت چهارمین دوره انتخابات شورای شهر را شناخت.
آنگونه که از شنیده ها و اخبار واصله برمی آید برخلاف آنچه در این دوره انتظار می رفت گزینه های چندان متفاوتی با ترکیب فعلی شورا در میان ثبت نام کنندگان به چشم نمی خورد.
البته می دانیم که در فعالیت های مدنی و سیاسی هیچ اتفاقی دور از انتظار نیست و امکان اینکه افرادی به یکباره در هیئتی خارق العاده و غافلگیرکننده به مثابه یک پدیده نوظهور پا به عرصه بگذارند همواره وجود داشته اند و جریان ساز بوده اند و ما چاره ای جز دل بستن به همین امیدهای خوش بینانه نداریم.
در ساعات پایانی آخرین روز ثبت نام وقتی خبر در شهر پیچید که مهره های شاخصی که بحث داوطلبی شان مطرح بود هنوز ثبت نام نکرده اند تلاش ها برای متقاعد کردن آن ها به شدت قوت گرفت و چندین دسته از فعالان مدنی و دلسوزان شهر در به در به دنبال این چهره ها افتادند و البته چند نفرشان را هم کشان کشان تا محل ثبت نام کاندیداها آوردند اما متأسفانه آخرین رایزنی ها هم برای متقاعد کردن آن ها نتیجه ای به همراه نداشت و قطار شورای دور چهارم با همان مسافرانی که در نبود قویترها در کوپه های خالی آن جا گرفته بودند سوت حرکت را کشید و بی رمق به راه افتاد تا چهار سال دیگر روی ریل لرزان مسائل و مشکلات و افت و خیزها و بده بستان های خوب و بد این شهر تاخت کند تا در ایستگاه دور پنجم آرام گیرد.پاسخ منفی افراد توانمندی که از آن ها جهت حضور در انتخابات دعوت شد اگر چه ناخوشایند و مایه تأسف بود اما هر کدام از آن ها هم دلایل خاص خودشان را داشتند که در جای خود قابل توجه و تأمل هستند. اما ریشه ای ترین مسئله ای که موجب تردید آن ها در ورود به عرصه و پرهیز از نقش آفرینی در این نهاد فراگیر اجتماعی و مدنی گردید و تقریباً ترجیع بند همه دلایل و عذر و بهانه ها بود افول جایگاه شورا در ساختار کلی مدیریت عمومی کشور و بویژه تنزل اهمیت و اثرگذاری این نهاد در شهر میانه بود که در دوره اخیر به دلیل تأثیرپذیری بیش از حد شورا از دیگر نهادهای قدرت و سیاست و درگیر شدن در منازعات طولانی و فرساینده به میزان بسیار زیادی موجب ناامیدی و یأس عمومی از تحرک و سازندگی این نهاد نوپا گردید.
با این حال بازی همچنان پابرجاست و به هر روی باید از سرگرفته شود. یارگیری ها آغاز می شود و دسته بندی ها شکل می گیرد و این مردم هستند که ناگزیر باید پیامدهای خوب و بد این بازی را برای چهار سال دیگر به جان بخرند.

1
1