- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی دکتر مددی تاریخ: ۹۲/۰۱/۳۱

نرخ های جدید و کاهشی خودرو به زودی اعلام می شود

نرخ های جدید و کاهشی خودرو به زودی اعلام می شود

خودروسازان متخلف به ازای هر خودرو 100 میلیون تومان جریمه می شوند

 

عضو شورای رقابت گفت : در صورتی که خودرو سازان به دستورالعمل شورای رقابت عمل نکنند ، جریمه های بالا و در حدود 100 میلیون تومان برای هر خودروی تولیدی آنان در نظر گرفته خواهد شد.

محمد علی مددی اظهار داشت :خودرو سازان موظف به اجرای دستور العمل قیمت خودرو هستند و هیچ نحوه محاسبه دیگری مورد قبول نیست . وی با اشاره به اینکه قیمت اعلامی شورا ی رقابت موقتی بوده و مطابق افزایش تورم بخشی 6 ماه گذشته کشور در نظر گرفته شده است ، افزود : البته در این قیمت گذاری دو رویکرد مورد توجه قرار گرفته است به نحوی که آن دسته از خودروسازانی که از ارز مبادله ای استفاده می کنند باید قیمت شهریور ماه به اضافه 20 درصد سود و آن دسته از خودروسازانی که از ارز آزاد استفاده می کنند باید قیمت شهریور ماه خودرو را به اضافه 37 درصد سود اجرا نمایند.

مددی افزود : درصورتی که خودروسازان به این راهکار عمل نکنند،جریمه های بالای 100 میلیون تومان برای هر خودروی تولیدی آنان در نظر گرفته خواهد شد . عضو شورای رقابت تصریح کرد : همچنین در صورت تخطی خودروسازان از اجرای این دستورالعمل راهکارهای همچون کاهش و به صفر رساندن تعرفه واردات خودرو در دستور کار قرار خواهد گرفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اعلام انجمن خودروسازان که به مصوبه کاهش قیمت ها عمل نخواهند کرد ، اظهار داشت: این تهدیدها کارساز نیست ، خودروسازان باید از قانون تبعیت کنند و قیمت ها باید مطابق دستورالعمل شورای رقابت تعیین شود. مددی تصریح کرد : خودروسازن باید  به جای اینکه تنها منافع شخصی را در تعیین قیمتها لحاظ کنند ، تمام افراد جامعه اعم از اقشار ضعیف و متوسط را در نظر گیرند. وی در ادامه گفت : خودروسازان باید تنها به سود منطقی از تولید رضایت دهند و حقوق مصرف کنندگان را در نظر گیرند. عضو شورای رقابت خاطر نشان کرد : البته دستورالعمل نهایی قیمت گذاری خودرو در حال تهیه و تنطیم در شورای رقابت است و تا پایان فروردین ماه ابلاغ می شود.

منبع :  روزنامه ایران  ( اقتصادی )    سال نوزدهم   شماره  5338   22 فروردین ماه  1392

 

1
1