- ارسال کننده: حامد .کبیری تاریخ: ۹۲/۰۱/۲۹

رقابت گروههای سیاسی بر سر تصاحب کرسی های شورای شهر

انتخابات مظهر تجلی اراده ی مردم و نماد تحقق دموکراسی و اندیشه ی مردم سالاری است که فرصتی فراهم می کند تا مردم بواسطه ی آن در سرنوشت جامعه ی خود تأثیرگذار باشند.در همین راستا شوراها نیز یکی از مهمترین ارکان تصمیم گیری و تصمیم سازی در حوزه مدیریت شهری بوده و بارزترین جلوه ی حضور مردم در روند اداره ی امور یک جامعه می باشند.


با توجه به اینکه یکی از مهمترین اهداف شورا کاهش تصدی گری دولت و تمرکز زدایی و واگذاری امور به دست مردم می باشد بنابراین نمایندگان منتخب مردم در شورا بایستی با درایت کامل از وظایف سنگین شوراها پا به این عرصه خطیر و مسئولیت سنگین نهاده و با شناخت کافی از مطالبات و مشکلات حوزه ی انتخابیه خویش، در این راستا بکوشند و از طرفی طبق قانون شورا در جهت رفع مشکلات و محدودیت ها تلاش کنند و با جلب مشارکت مردمی تا حدودی از سنگینی بار مشکلات بکاهند.

بنده معتقدم نمایندگان منتخب شورا در چارچوب قانون طی نشست و جلسات متعدد با مسئولین محترم شهرستان اعم از امام جمعه، فرماندار، نمایندگان مردم در مجلس و سایر مسئولین ادارات شهرستان، مشکلات شهروندان را در ابعاد مختلف اقتصادی، فرهنگی ، اجتماعی و عمرانی به مسئولین رده بالای کشور انعکاس دهند.

من اعتقادم بر این است که خدمت به شهروندان فهیم میانه ای افتخاریست بس بزرگ که نصیب هرکس که شود باید با جرأت ، برنامه ریزی ، تفکر و از همه مهمتر از خودگذشتگی به توسعه همه جانبه و روز افزون این شهر بیاندیشد و به نظر بنده اعضای شورای شهر بایستی با ایجاد یک تفکر سالم به عنوان یک همکار و همفکر با شهردار جهت عمران و آبادی شهر بکوشند و در جایی که نیاز است با دلسوزی و به نفع عامه شهروندان از حیف و میل اموال جلوگیری کنند.

شهردار را با ارائه راهکار و برنامه اصولی در جهت پیشبرد امور یاری دهند و از طرفی وظیفه نظارتی دقیق بر شهرداریها را فراموش نکنند.پرسنل شهرداری را که بازوان توانمند و تلاشگران واقعی این نهاد هستنداز نظر مسائل مختلف تقویت و تشویق نموده تا خدمت رسانی مطلوب به شهروندان صورت گیرد.

همکاری و همفکری با سایر مسئولین ادرات و ارگانها جهت پیشبرد امور مربوط به مردم و شهروندان گرانقدر از الزامات اعضای شورای شهر میباشد.

گروههای سیاسی شهر به انتخابات شوراها به دید یک رقابت سیاسی یا به تعبیری زورآزمایی سیاسی می نگرند و تنها چیزی که برایشان مهم است پیروزی لیست مورد حمایت آنهاست نه منافع عمومی!

امیدواریم که مردم با آگاهی کامل و شناخت افراد،بدور از هرگونه تعصبات و طایفه گرایی کسانی را انتخاب کنند که واجد شرایط اصلح بوده و دغدغه ای جز رفع مشکلات شهر نداشته باشند.

1
1