- ارسال کننده: امید کوهی تاریخ: ۹۲/۰۱/۲۶

دیدار دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با آیت الله میرعظیمی

دیدار دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با آیت الله میرعظیمی

دیدار دکتر لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی با آیت الله میرعظیمی

آیة الله حاج سیدجعفرمیرعظیمی فرزند مرحوم آقاسید میرکریم که از خالصان وپاکان زمان خود بود، در بخش کندوان(شهرترک) در یک خانواده مذهبی و دینی از سادات طباطبایی که هم پدر و مادر ایشان از دودمان رسول خدا صََلّی اللهُ عَلیَهِ واله میباشند در سال ۱۳۲۶ هجری شمسی دیده به جهان گشودند.

ایشان مراحل اولیه تحصیل خود را در زادگاه خویش سپری نموده، بعد از آن به شهرستان میانه عزیمت و در آنجا حدود سه سال از محضر آیات آیة الله نیّری(ره) و آیة الله مجتبی(ره) بهره وافی برده، بعد از آن به قم هجرت نموده، وارد حوزه مقدسه علمیه قم شدند. در قم از محضر علمای بزرگ، آیات عظام و مراجع تقلید مانند آیة الله العظمی گلپایگانی(ره) و آیة الله العظمی مرعشی نجفی(ره)(حشرهم الله مع انبیائه و اولیائه) سالهای متمادی استفاده جزیل بردند

معظم له در کنار اشتغال و تدریس علوم و معارف آسمانی اسلام موفق به تألیف چهل جلد کتاب ارزشمند و کم نظیر شدند که از آن جمله می توان به کتاب جامع و منیع « مسجد مقدس جمکران تجلیگاه صاحب زمان(عج)» اسم برد که بعد از دوازده قرن اولین و جامع ترین کتابی است که در مورد این مکان مقدس تألیف گردیده و صدها هزار جلد آن از طرف انتشارات مقدس جمکران چاپ و منتشر شده است و از جمله دیگر تألیفات ایشان، حقوق والدین، دو فرضیه بزرگ و کتاب پیش رو می باشد.

حضرت آیة الله میرعظیمی در راستای جهاد سازندگی موفق به ساختن دهها مسجد، مدرسه، مکتب قرآن، درمانگاه خیریه، کتاب خانه عمومی و دارالایتام، تأسیس مراکز خیریه از جمله صندوق قرض والحسنه جوانان، کمک به جهیزیه نو عروسان خصوصاً در مناطق محروم گردیدند. از امتیازات این بزرگوار، نمایندگی معظم له از طرف تمامی مراجع عالیقدر جهان تشیع در امور حسیبه میباشد.

به خاطر زحمات و خدمات پر برکتشان، معظم له از طرف مرکز مدیریت حوزه علمیه قم، سازمان تبلیغات اسلامی، صدا و سیما و دفتر تبلیغات حوزه علمیه در ربیع الاول سال۱۴۲۶(ه ق) مطابق با اردیبهشت ۱۳۸۴(ه ش) در ایام میلاد ششمین اختر سپهر هدایت حضرت امام جعفرصادق علیِه السلام بعنوان روحانی نمونه حوزه معرفی گردیده و در حضور آیات عظام و مدرسین حوزه مقدسه علمیه قم با اهداء یادبود تکریم گردیدند.

در عرصه نبرد با کفر، در دفاع مقدس، ضمن حضور مکرر در جبهه ها، با جذب کمک های نقدی و غیر نقدی و ارسال به خطوط مقدم، کمک های شایانی مرحمت نمودند.

خصوصیت بارز معظم له، عشق وافر به ساحت مقدس چهارده معصوم علیهم السلام و وابستگان به این ذوات مقدسه من جمله حضرت مولانا العباس و حضرت فاطمه معصومه علیهما السلام میباشد که از برکت همین ارادت، توفیقات کم نظیری را احراز نموده اند که خواننده محترم در جریان گوشه ای از آنها قرار گرفتند.

در خصوص چاپ این سری از همین مجلد(کتاب بارگاه حضرت فاطمه معصومه تجلیگاه فاطمه زهرا)، حضرت آقا به حرم حضرت معصومه علیهما السلام توسل جسته و تقاضا نمودند که: « بی بی جان، کتاب مسجد مقدس جمکران را انتشرات خود مسجد به چاپ میرساند اما کتاب شما، دو سال است که چاپ نشده، یا عنایتی به بنده بفرمایید یا یکی از دوستانتان را بانی آن بفرمایید» که در همان شب در مهمانی یکی از ارادتمندان با اخلاص اهل بیت علیهم السلام حاج آقا پنج جلد کتاب جمکران و یک جلد کتاب حضرت معصومه علیهما السلام را با خود آورده بودند.

هنگامیکه سوال شد که چرا یک جلد از این کتاب را آورده اید، ایشان فرمودند: این کتاب رو به اتمام است و من امروزصبح از عمه جان در خواست کردم که خودش سبب سازی کند که همان جا بانی محترم( اجازه ذکر نام را ندادند) پیش قدم گشته و تقاضای چاپ ۳۰۰۰ جلد از این کتاب را شریف را نمودند.

در این لحظه حضرت آقا با چشمان اشکبار فرمودند: «براستی کریمه اهل بیت علیهم السلام هستند و مانند پدر بزرگوارشان باب الحوائجند.»

شاید بتوان گفت تمام کرامات و خدمات معظم له با توسل به این خاندان به گونه ای عجیب و با عنایت واضح از اهل بیت علیهم اسلام صورت پذیرفته که بیان آنها مستلزم کتابی مستقل و شیرین است.

حضرت آیة الله حاج سید جعفر میرعظیمی از ارادتمندان مورد عنایت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه و از محبان واقعی و صمیمی رهبر معظم انقلاب حضرت آیة الله العظمی خامنه ای دام ظله هستند که اطاعت از آن عظیم الشأن را بر خود و دیگران واجب شرعی میدانند و می فرمایند: « تمام امت اسلامی باید گوش به فرمان این عزیز فرید به عنوان ولی امر مسلمین جهان باشند».

1
1