- ارسال کننده: فراز احمدی تاریخ: ۹۲/۰۱/۲۶

خلف وعده ی شهرداری جهت ارائه ی امکانات رفاهی عابر پارک خلبان شهبازی

بوستان شهبازی که قرار بود با اعتبار 300 میلیون تومانی احداث شود با کسر امکانات به طرز نامعلومی با اعتبار 53 میلیون تومان افتتاح شد.

مراسم کلنگ احداث عابر پارک خلبان هوشنگ شهبازی  با حضور شخص کاپیتان شهبازی، فرماندار میانه، امام جمعه، شهردار، اعضای شورای شهر و برخی دیگر از مسئولین و مردم بر زمین زده شد که قرار بود عابر پارکی به صورت طولی و در امتداد ضلع شرقی خیابان ارتش از میدان بسیج مستضعفین تا میدان دفاع مقدس با اعتبار 3 میلیارد ریال، که قرار بود 2 میلیارد ریال آن با مجوز شورای اسلامی شهر از محل منابع داخلی شهرداری و 1 میلیارد ریال دیگر از محل اعتبارات مصوب واحد زیباسازی و فضای سبز شهرداری تأمین شود، احداث شود. و اما وعده وعید های داده شده طی این مراسم:

1- ایجاد امکانات رفاهی و تفریحی همچون وسایل ورزشی 2- جاده سلامت 3- احداث آلاچیق و اقامتگاه های موقت برای مسافران عبوری 4- سرویس بهداشتی 5- دایر کردن مکان های پذیرایی.

مجسمه خلبان شهبازی

تقریباً یک سال گذشت و عابر پارکی در خیابان ارتش احداث شد و منظره ی زیبایی برای اهالی این منطقه بوجود آورد که این اقدام قابل تقدیر است ولی دلیل نمی شود پیگیر وعده های داده شده نشویم، به غیر از وسایل ورزشی و فضای سبز دو مورد نگاه ها را بیشتر جذب خود می کرد، یکی مجسمه نیم تنه ی کاپیتان شهبازی و دیگری سرویس بهداشتی، که آن هم در زمانی که باید خدمات ارائه می داد درش بسته بود!(در ایام نوروز)، و مجسمه نیم تنه ی خلبان شهبازی هم بدلیل محل قرار گیری و عدم نور پردازی مناسب کمتر جلب توجه می کرد.

و امّا روز افتتاح؛ همزمان با ورود استاندار به شهرستان میانه این عابر پارک افتتاح شد و جملات تشکر آمیزی بین مسئولین رد و بدل شد " ایجاد این پارک در نواحی محروم تحسین و تقدیر استاندار و جمع حاضر را به دنبال داشت و در چندین مرحله از تلاش های شهردار شهر و حمایت های اعضای شورا و مساعدت های فرماندار عزیز به نیکی تقدیر و تشکر به عمل آمد." و بعد از این تقدیر و تشکرها اعداد و ارقام این پروژه گفته شد که بیشتر جالب توجه بود! تنها با اعتبار 53 میلیون تومان این پروژه اجرا شده بود. اگر یادتان باشد قرار بود این طرح با اعتبار سیصد میلیون تومان اجرا شود، شاید همه فکر میکردند عجب صرفه جویی شده، ولی گویا از امکاناتی همچون "احداث آلاچیق و اقامتگاه ها - مکان های پذیرایی" زده شده است که این محل را تبدیل به یک پارک عادی کرده است.

این خلف وعده را چه کسی پیگیر خواهد بود؟ من، شما یا مسئولین مربوطه که در لابه لای تقدیر و تشکرها یادشان رفته است؟

البته یک طرفه به قاضی نرویم؛ شاید شهرداری میانه قصد دارد در آینده ی دور یا نزدیک موارد حذف شده را دوباره به این لیست اضافه کند که اگر این چنین باشد باید احتمالاً همچون برخی طرح های مکرر افتتاح شده باید منتظر افتتاح دوباره این عابر پارک باشیم!

1
2
1 2