- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی دکتر مددی تاریخ: ۹۲/۰۱/۲۲

دکتر مددی : خودروسازان تخطی کنند خودروی خارجی با تعرفه صفر می آید

عضو شورای رقابت :

خودروسازان تخطی کنند خودروی خارجی با تعرفه صفر می آید.

اضافه دریافتی قیمت خودرو به خریداران بازگردانده می شود

- محمد علی مددی ، عضو شورای رقابت : دستورالعمل قیمت خودرو با نظر کارشناسی تنظیم شده و خودروسازان باید از آن تبعیت کنند.

خودروسازان باید به جای این که تنها منافع شخصی را در تعیین قیمت ها لحاظ کنند. تمام افراد جامعه اعم از اقشار ضعیف و متوسط را در نظر بگیرند.

در صورت تخطی خودروسازان از اجرای این دستورالعمل ، راهکارهایی همچون کاهش و به صفر رساندن تعرفه واردات خودرو در دستور کار قرار خواهد گرفت.

محمدعلی مددی اظهار داشت: خودروسازان موظف به اجرای دستورالعمل قیمت خودرو هستند و هیچ نحوه محاسبه دیگری مورد قبول نیست . وی افزود : در صورتی که خودروسازان به این راهکار عمل نکنند ، جریمه های بالا و در حدود 100 میلیون تومان برای هر خودروی تولیدی آنان در نظر گرفته خواهد شد.

عضو شورای رقابت تصریح کرد : همچنین در صورت تخطی خودروسازان از اجرای این دستورالعمل راهکارهایی همچون کاهش و به صفر رساندن تعرفه واردات خودرو در دستور کار قرار خواهد گرفت . وی با اشاره به اعلام انجمن خودروسازان که به مصوبه کاهش قیمتها عمل نخواهد کرد ، اظهار داشت : این تهدیدها کارساز نیست ، خودروسازان باید از قانون تبعیت کنند و قیمت ها باید مطابق دستورالعمل شورای رقابت تعیین شود. مددی تصریح کرد : خودروسازن باید به جای اینکه تنها منافع شخصی را در تعیین قیمتها لحاظ کنند ، تمام افراد جامعه اعم از اقشار ضعیف و متوسط را در نظر گیرند. وی در ادامه گفت : خودروسازان باید تنها به سود منطقی از تولید رضایت دهند و حقوق مصرف کنندگان را در نظر گیرند.

منبع : روزنامه فرهنگی ، اقتصادی ، سیاسی و اجتماعی صبح ایران

روز دوشنبه    مورخ 19 فروردین  1392    سال نوزدهم     شماره  5335

1
1