- ارسال کننده: رضا امامی تاریخ: ۹۲/۰۱/۱۸

حسینی، نماینده ی میانه در مجلس شورای اسلامی : مذاکرات هسته ای روند مثبت تری به خود گرفته است

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی گفت: مذاکرات هسته ای آلماتی 2 نسبت به گفت و گوهای قبلی ایران و گروه 5+1 روند مثبت تری به خود گرفته است.

 

"سیدبهلول سیدحسینی" روز یکشنبه در گفتو گو با خبرنگار ایرنا، با بیان اینکه دو طرف مذاکره در آلماتی جدی تر از دورهای قبلی بر سر میز مذاکره حاضر شدند، افزود: مسیر این مذاکرات منطقی تر از قبل پیش می رود.

وی اضافه کرد: مقام ارشد مذاکره کننده ایرانی در جریان مذاکرات آلماتی 2 به خوبی از حق داشتن انرژی هسته ای دفاع و به درستی و بر اساس منطق مواضع جمهوری اسلامی را بازگو کرده است که این امر نشان دهنده فعال بودن دستگاه دیپلماسی ایران است.

سیدحسینی، پیشرفت های مذاکرات هسته ای را مطلوب توصیف و اظهار کرد: در هر حال ایجاد تغییرات در مواضع دو طرف می تواند راهگشای بسیاری از مسایل باشد.

وی، با تاکید بر اینکه غربی ها در بحث هسته ای به دنبال نادیده گرفته شدن حق مسلم جمهوری اسلامی در استفاده از فناوری های صلح آمیز هسته ای هستند، یادآوری کرد: در قابل چنین مواضعی، جمهوری اسلامی باید با درک درست از شرایط موجود در صدد خلع سلاح آنها باشد.

سیدحسینی، نوع دیپلماسی ایران در مذاکرات هسته ای را معتدل و اصولی خواند و اظهار کرد: بدون تردید خواسته های ایران در این رابطه بر اساس عرف حقوقی و دیپلماسی منطقی و قابل فهم است.

 

http://vom.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=9509:1392-01-18-12-30-05&catid=2:1390-05-18-09-15-10&Itemid=18

1
1