- ارسال کننده: قارا سید تاریخ: ۹۲/۰۱/۱۸

بیش از 58 درصد تصادفات میانه در محورهای فرعی و روستایی رخ داده است

فرمانده پلیس راه میانه گفت: پنجاه و هشت و نیم درصد تصادفات رخ داده در طی سال 91 در محورهای فرعی و روستایی میانه اتفاق افتاده است.
سرگرد یونس احسانفر افزود: پنجاه و یک ونیم درصد کشته شدگان بر اثر تصادف نیز در محورهای فرعی و روستایی و مابقی در محورهای اصلی بوده است.
وی اظهار داشت : درراستای کاهش تصادفات در محورهای فرعی و روستایی و جلب مشارکت دهیاران که به عنوان راهوران محله انجام وظیفه می کنند جلسه ای برگزار شد که در این جلسه پس از ارائه گزارش در خصوص تصادفات یکساله اخیر و عملکرد پلیس راه میانه - زنجان  ، وظایف راهوران محله را مجددا برای آنها یادآور شدیم.
وی با بیان اینکه وسائط نقلیه باری ، کشاورزی و موتورسیکلت بیشترین سهم تصادفات در محورهای فرعی و روستایی را به خود اختصاص داده اند بر استفاده از کلاه ایمنی از سوی موتورسواران و بستن کمربندایمنی از سوی رانندگان وسائط نقلیه و پرهیز ازکارهای پرخطر در رانندگی تاکید کرد.
احسانفردر خصوص توجیه رانندگان روستا با هدف کنترل تخلفات حادثه ساز ، عدم ارتکاب سرعت و سبقت غیرمجاز ، عدم حمل مسافر توسط وسایل حمل بار، استفاده از کمربندایمنی درحال رانندگی ، کنترل و نظارت بر رفت و آمد گله و رمه در محدوده روستا ، کنترل و تطبیق گواهینامه رانندگان ، کنترل و نظارت بر تردد وسایل نقلیه کشاورزی و موتورسیکلتهای روستایی را به راهوران محله یادآور شد.فرمانده پلیس راه میانه ، تذکر و راهنمایی به افراد بی توجه ، پیگیری جهت نصب تابلوهای هشداردهنده در مناطق پرخطرروستا ، نصب پلاکارد ، بنرو تابلوهای حاوی توجیه ایمنی و ترافیکی ، استفاده از تریبون مساجد ، مدارس و ... در روستا جهت ترویج امورات فرهنگی را ازجمله کارهای فرهنگی ، آموزشی و ترویج فرهنگ صحیح ترافیک عنوان کرد.
وی همچنین از راهوران خواست تا در بحث مدیریت و رسیدگی در مواقع اضطراری و خاص با پلیس در کنترل عبورو مرور و رفع انسداد معابردر مواقع تصادف و امدادرسانی ، ارائه گزارش جامع به پلیس ، اطلاع رسانی به موقع تصادفات به مراکز انتظامی و درمانی همراهی و همکاری کرده و در خصوص رفع مشکلات غیرمترقبه در سوانح رانندگی مدیریت صحیح را اعمال دارند.