- ارسال کننده: امین قربانی تاریخ: ۹۰/۰۲/۱۳

مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش میانه برگزار شد.

مراسم تودیع و معارفه مدیر آموزش و پرورش میانه با حضور حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حامدی امام جمعه  میانه، خلفاپور فرماندار  شهرستان ، اسماعیلی مدیر کل امور اجتماعی استانداری آذربایجان شرقی ، دخیلی معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره کل آموزش و پرورش استان ، مددی رئیس حراست اداره کل آموزش و پرورش استان و سایر مسئولین شهرستان در محل سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش میانه برگزار شد.

 

 


در این مراسم حضرت حجت الاسلام و المسلمین حاج آقا حامدی امام جمعه شهرستان میانه با اشاره به فرمایشات ائمه اطهار گفت: عمر انسانها به چهار دسته تقسیم می شود دسته اول حسرت گذشته را می خورند و دسته دوم اهم ها را رها کرده و به سراغ مهم می روند که این هم ضرر است و دسته سوم به سراغ کارهای عبث و بیهوده می روند و دسته چهارم انسانهای غافل هستند و در اینجا همه به نوعی عمر را ازدست می دهند.

وی سپس با اشاره به عمر کاری و فاصله ای که این فرصت در دست ما است افزود: سی سال عمر کاری با یک چشم برهم زدن تمام می شود و ما می توانیم با امکانات و مسئولیتی که در دست ما است بسیار مفید و مثمر ثمر باشیم و خوب است که انسان درک موقعیت کند و طوری برنامه ریزی بکند خودش هم از ثواب کارها که می کند بهره مند شود.

 امام جمعه Lمیانه در پایان سخنان خود گفت: عمر کاری که انسان در یک منطقه واقع می شود فرصت محدودی است که اغلب مسئولیت های بصورت امانت به دست ما می سپارند و این فاصله محدود زمانی کوتاه و امکانات موجود در اختیار همه در حیطه مسئولیت هایی که دارند قرار می گیرد. یک عده در روزمره گی گرفتار می شوند و عده ای دیگر نام نیک از خودشان باقی می گذراند. بالاخره آنهایی که اهل خیر هستند باید تعریف و تمجید شوند و آنهایی که منشاء خیرات و برکات شدند و در شهرستان ما ارائه خدمت کردند لازم است از آنها قدردانی شوند تا دیگران نیز در کار خود تشویق شوند.

در این مراسم خلفا پور فرماندار شهرستان میانه مراسم تودیع و معارفه را مراسمی عبرت انگیز و درس گرفتنی دانست و گفت حصاری کار کردن زیاد ارزش نمی باشد و از جمله مواردی که در اسلام و حکومت ولایی متوجه ما می شود . در همه جا خود را مسئول بدانیم و به تکلیف شرعی و کاری و وظیفه خود نگاه کنیم ببینیم هر جا از دستمان چه کاری می آید انجام دهیم و این معنا و مفهوم را امام در بسیج تجلی دادند. و در سازمان بسیج این معنا را دارد که بسیج در هر جا حکومت و دولت نیاز دارد. در آنجا سرباز فداکار و بی ادعا حاضر است و یک مسئول قبل از اینکه مسئول باشد باید یک بسیجی باشد ؛ وظیفه و تکلیف را همیشه دنبال کند.

فرماندار شهرستان میانه در ادامه افزود ، عدالتخواه سفیر آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در استان اردبیل است امیدواریم که در آنجا نیز یک دفتر زرین دیگری را رقم بزنند و سپس ادامه دادند که وی علاوه بر مسئولیت ذاتی و سازمانی خود در آموزش و پرورش مسائل بیرون از سازمان را نیز وظیفه خود می دانست و خود را خوب با تفکر بسیجی آشنا کرده بود و در ادامه بیان کردند که : بایگان مدیر جدید آموزش و پرورش انشاء ا... با تفکر بسیجی و باهم سویی و هم گرایی و همراهی با شعار دولت ولایتمدار به کارها رنگ خدایی داده و تأثیر گذار به منطقه باشند.

در ادامه این مراسم دخیلی معاون پرورشی و تربیت بدنی استان آذربایجان شرقی در سخنانی، بایگان مدیر آموزش و پرورش میانه را بعنوان کارشناس مسائل آموزش و پرورش معرفی کرد و گفت : کار با چنین فردی هم راحت و هم سخت است راحت است چون افراد به کار خود مطمئن هستند که خطایی در کار صورت نمی گیرد و سخت است چون امکان خطا کردن وجود ندارد . چون مدیر آموزش و پرورش واقعاً به کار خود مسلط هستند و من آینده ی آموزش و پرورش میانه را روشن می بینم .

در ادامه مراسم عدالتخواه مدیر آموزش و پرورش قبلی میانه به بیان عملکرد 41 ماهه خود پرداختند و عنوان کردند که اگر در بخشهای مختلف آموزشی – پرورشی و اداری مالی و پژوهشی و سایرموارد موفقیت های داشتیم همه در سایه زحمات و تلاش های مدیران عزیز ، معلمان گرامی و کادر دلسوز آموزش و پرورش شهرستان و در سایه حمایت های مسئولین شهرمان می باشد وی در ادامه صفاو صمیمت و هماهنگی و وحدت و همدلی در بین مسئولین شهرستان و هم در آموزش و پرورش که در سایه هدایت ها و رهنمودهای امام جمعه محترم و فرماندار محترم شهرستان ایجاد شده است را مهم و با ارزش دانستند.

در ادامه مراسم بایگان مدیر جدید آموزش و پرورش میانه مردم میانه را به جبل راسخ تشبیه کرد و گفت: مردم میانه مثل جبل راسخ در دینشان ، در هشت سال دفاع مقدسشان ، دراعزام فرزندانشان به هشت سال دفاع مقدس و حتماً در اطاعت از مقام معظم رهبری ، اطاعت از دین ، اطاعت از آزمون های دینی مثل همان کوه های  استوار هستند و تا آخر هم استوار خواهند بود.

وی در ادامه میانه را به امت وسط تشبیه کردند و افزودند: مردم میانه هم امت وسط هستند در اخلاق و رفتار و کردار و منش نه افراط می کنند و نه تفریط می کنند . اسمعیل بایگان یادآور شدند ما باید بچه های خود را جهادی بار بیاوریم ما هم جهاد علمی – جهاد صرفه جویی داریم و باید از موقعیت ها و از فضاهای آموزشی مان خوب استفاده بکنیم و ما قطعاً امیدواریم که بچه های مادر علم و فن آوری پیشرفت کنند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان میانه افزودند: امروز مسئولیت ما خیلی بیشتر از دیروز است هم در بصیرت دهی به دانش آموزان و هم بصیرت دهی به همکاران و هم بصیرت دهی به خودمان که انشاء ا... از خداوند می خواهیم که در سرباز بودنمان به مقام معظم رهبری انحراف نداشته باشیم.

در پایان مراسم ابلاغ مدیر آموزش و پرورش میانه به اسمعیل بایگان تقدیم شد و از خدمات عدالتخواه در آموزش و پرورش میانه تقدیر و تشکر شد.

منبع : http://mianeh.gov.ir/index.php?option=com_content&view=article&id=801:1390-02-12-19-26-43