- ارسال کننده: احمدپورترکمانی یاور تاریخ: ۹۲/۰۱/۱۰

آسیب شناسی عملکرد انجمن ترکمنچای

یاور احمدپور ترکمانی

راهکار حل مسائل و مشکلات: همکاری، همفکری و تضارب آراء است.

یکی از راههایی که می توان انجمن ترکمنچای را به جنب و جوش وا داشت، این است که راهکار بالا نه تنها در بین شهروندان بلکه مهمتر از ان در بین ادارات ترکمنچای اساس قرار گیرد.

حال سوال این است که تا چه اندازه نامه های انتقادی و همفکری و همکاری، ادارات به هم می نویسند؟! نامه هایی که می توانست در معرض دید عموم قرار گیرد و مردم نیز در راستای بهبود نظام مدیریتی و فکری شهر و بخش مشارکت کنند.

گفت و گوی علمی تا چه حد در این انجمن باب است؟! تا چه حد تحلیل هایی درست و مناسب از نظرات و نوشته ای دیگران می سازیم و پاسخ آنها را می دهیم؟!

یکی از راهکارهای ایجاد جنب و جوش در انجمن ترکمنچای، قبول اصل مشارکت مردمی در شورای و شهرداری است. تا چه حد این اصل رعایت شده و شهروندان از طریق فضای سایبری به مشارکت در اموری که در زندگی آنها تاثیر گذار است طلبیده شده اند؟! (اخیراً اقای شهردار محترم بعد از اتمام تسطیح رودخانه در ورودی شهر -که کار قابل و ارزشمندی هم هست- از مردم نظرخواهی کرده است!! ). مدل تصمیم گیری ما چگونه است؟ تصمیمات از شورای شهر و شهرداری به مردم منتقل می شود یا مردم نیز مشارکت دارند؟! ایا صلاحیت های تخصصی در این تصمیمات رعایت می شود؟ یکی از راهکارهایی که انجمن می توانست پر جنب و جوش باشد همین احترام به تخصص و نظرخواهی از مردم موضوع شناس بود.

کوتاهی شهروندان و قضاوت های جناحی انها نیز مورد دیگری است که باعث کسادی درج مطالب و نظرات در انجمن ترکمچای می شود که موضوع نوشته ای دیگر است.

...

این نواقص در حدی است که مدیر انجمن برای پر کردن صفحه انجمن از نوشته ها و مطالبی که اصلا ربطی به ترکمنچای ندارد مستفیذ می شود. امید است مدیر انجمن مطالب ارسالی را به انجمن های مربوطه فرستد و ترافیکی غیر معقول از مطالب در انجمن ترکمچای ایجاد نکند.

1
1