- ارسال کننده: یوسف عسگری تاریخ: ۹۲/۰۱/۰۵

ریاست محترم راه و شهرداری و شورای محترم و مسئولین محترم و طراحان بخش های عمران و شهر سازی چرا از تکنولوژی آسفالت رنگی در معابر استفاده نمی کنید؟

                                                              

                                                               بسمه تعالی                                           

             

با سلام  ؛میتوان  برای مشخص کردن محل عبور عابران پیاده، مشخص کردن بخش‌های مختلف بزرگراه‌ها، سطح سرعت‌گیر‌ها، کشیدن حصار در جاده برای مشخص کردن مسیر ویژه دوچرخه سواری و پیاده روی و محوطه های ورزشی و... از آسفالت رنگی به جای رنگ کردن سطح آسفالت استفاده کرد.

استفاده از آسفات رنگی هم دارای زیبایی بهتر و خاصیت اطلاع‌ رسانی بالاتری است و هم اینکه این آسفالت از ثبات رنگ بیشتری در مقایسه با رنگ کردن متوالی آن برخورداراست. وهم صرفه اقتصادی در طول زمان دارد.

بالا بردن ضریب ایمنی جاده از دیگر محاسن آسفالت رنگی است که هنگامی ‌که سطح آسفالت را رنگ می‌کنیم، اصطکاک میان سطح و لاستیک ماشین کاهش می‌یابد و این مسئله به‌خصوص در مواقعی که هوا بارانی و جاده لغزنده است خطر بیشتری را به وجود می‌آورد،.

صرفه‌جویی در میزان انرژی الکتریکی مورد نیاز برای روشن کردن سطح خیابانها در شب یا در مسیر‌های خاص همچون تونل‌ها از دیگر مواردی است که استفاده از آسفالت رنگی در جاده‌ها را موجه جلوه می‌دهد.

آسفالت رنگی

 

آسفالت رنگی

1
2
3
1 2 3