- ارسال کننده: احمدپورترکمانی یاور تاریخ: ۹۲/۰۱/۰۵

پاسخ شماره 2 اقای مختاری و مسئله واگن ها و تعمیرگاه قطار در ایستگاه میانه

تصویر نامه مهندس سید بهلول حسینی به میر عامل راه هن جمهوری اسلامی ایران

 

پاسخ شماره 2 اقای مختاری و مسئله واگن ها و تعمیرگاه قطار در ایستگاه میانه

  1. در مورد سندی که در قسمت نظرات به آن اشاره کرده بودید، اگر اساس را بر سند نامه نگاری بگذاریم بنده وظیفه خود می دانم که از نماینده دوره قبل، جناب اقای مهندس حاجی اصغری، که نامه ای به وزیر محترم راه و ترابری به شماره 807962 و به تاریخ 17/6/87 نوشته اند، در خصوص مسئله واگن های جدید تقدیر و تشکر کنم. در این نامه هم به سرعت پایین و هم به کیفیت  و وضعیت اسف بار قطار اشاره شده است.
  2. ضمن تقدیر و تشکر از نماینده محترم، اقای مددی، باید عرض کنم که علیرغم نامه نگاری اقای دکتر مددی، جواب صریحی از سوی اقای صاحب محمدی به نامه داده نشده است. باز وظیفه خود می دانم که از زحمات ایشان در این راستا تشکر بکنم.
  3. در جواب نامه اقای دکتر مددی امده که اگر ما به التفاوت هزینه تقبل شود قطار محلی میانه زنجان گذاشته شود نه میانه - تهران. همچنین جواب نامه اقای مددی از طرف اقای بختیاری است و مذاکره مهندس با اقای صاحب محمدی ،مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی، بوده است.
  4. چنانچه در نوشته ای دیگر عنوان کرده ام، نظر به رفاقت و دوستی مهندس حسینی با برخی از مسئولان، ایشان در برخی موارد در پیگیری مشکلات نامه نگاری انجام نمی دهند و صرفاً به تماس های تلفنی اکتفا می کنند. نمونه چنین موردی همین جلسه دور روز قبل ایشان در روستای خواجه غیاث (1392/2/2) بود که دو مورد مشکل عمده روستاهای مجاور خواجه غیاث با تماس تلفنی انجام شد. اگر کسی مدعی حل مشکل باشد مهندس هیچ سندی در این مورد و موارد شبیه به آن ندارد.
  5. تا انجایی که بنده می شنوم و لازم به ذکر است که حتی اقای دکتر بیگی، استاندار محترم آذربایجان شرقی، از مسئولان محلی خواسته که از نفوذ اقای مهندس در راستای حل قانونی مشکلات استفاده شود و چنین نیز می شود.
  6. و اما مورد واگن های جدید و تعمیرگاه قطار در ایستگاه میانه

از سال 1382 ( حدود 10 سال) مهندس حسینی و آقای صاحب محمدی، مدیر عامل راه آهن جمهوری اسلامی، رفاقت و دوستی صمیمی و نزدیک داشته و دارند. مهندس حسینی حدود یک و نیم سال قبل (قبل از شروع دوره نمایندگی فعلی) در جلسه دوستانه ای که با ایشان داشته و بنا به درخواست شهروندان شهرستان میانه، دو درخواست از مدیر عامل راه آهن مطرح می کنند:

  • تعویض قطارهای مسافرتی میانه آن هم به این دلیل که وضعیت صندلی و تنگی جایگاه مسافران و صدای مخرب و گوشخراش قطارها قابل تحمل نبود. در این جلسه مهندس اشاره دارد که اگر تعویض واگن ها و کل قطار به خاطر مسئله تحریم ممکن نشد تعمیر و تعویض قطعات واگن ها سریعاً صورت گیرد و رفاه حداقلی شهروندان برقرار شود.
  • تغییر ساعت حرکت قطار پردیس از میانه به تهران و برعکس در راستای درخواست مردم و تضمین رفاه مسافران. این مسئله هم در صورتی امکان داشت که تعمیرگاه قطارها در میانه مستقر شود و قطار پردیس بتواند شب در ایستگاه میانه بماند. لذا احداث تعمیرگاه قطار دومین درخواست مهندس از اقای محمدی بود و ایشان وعده صددرصد  به مهندس دادند. هم اکنون هر دو وعده در حال انجام است.

     

    1
    2
    1 2