- ارسال کننده: احمدپورترکمانی یاور تاریخ: ۹۲/۰۱/۰۳

جلسه نوروزی مهندس سید بهلول حسینی در ترکمنچای

 

جلسه نوروزی مهندس سید بهلول حسینی در ترکمنچای

1.      بعد از  احترام و ارسال صلوات برای شادی ارواح پاک شهدا به خصوص روح امام و درخواست سلامتی برای رهبر انقلاب از درگاه رحمت تعالی، سخنرانی روز جمعه دوم فروردین 1392 اقای مهندس سید بهلول حسینی در مسجد جامع ترکمنچای با ورود به فلسفه بیداری طبیعت و عید نوروز آغاز شد... مهندس حسینی ضمن اشاره به آموزه های اسلامی، از مردم خواست که نسبت به هم خوب باشند تا خداوند بر آنها خوب باشد، به همدیگر رحم و بخشش داشته باشند تا خداوند بر آنها رحیم و رحمان باشد. از مردم خواست که عوض اینکه پیچ و خم و طرز رفتار با نمایندگان را برای بدست آوردن دلشان بیاموزند و چم و خم بدست آوردن رضایت خداوند را دنبال کنند. هر کسی که از ضعف و عجز خود در مقابل درگاه الهی بیشتر شناخت یابد به همان اندازه در این دنیا قوت و قدرت می گیرد. احساس عجز در مقابل نماینده به این خاطر که ظرفیت انسان محدود است ممکن است سوء برداشت شود. ولی خداوند اینطور نیست.

2.      در ادامه مهندس به وظیفه نماینده اشاره داشت و گفت: وظیفه اصلی نماینده تصویب قوانین موثر و متناسب با شرایط و مسائل جامعه برای حل و فصل آنهاست. ثمره چنین قوانینی می تواند در رفاه حال مردم تجلی یابد. چنانچه منطق قوانین مصوب مستقل از شرایط، نیازها، اولویت ها و مسائل صورت گیرد، عارضه آن حضور مداوم مسائل خواهد بود. اگر نماینده اساس را برای حل و فصل و پیگیری مسائل منطقه و به هر طریق قرار دهد به همان اندازه در «میان مدت» تداوم مسائل خود را نشان می دهد هر چند در کوتاه مدت مرهمی نمادین بر مسائل بوده باشد.

3.      در ارتباط با حضور فیزیکی خود در منطقه اذعان داشت که : بنده در طول 9 ماه از نمایندگی این دوره، حتی یک بار هم غیبت یا مرخصی نداشتم و اگر موردی پیش آمده که مجبور به ترک ساعتیِ صحن مجلس شده ام همیشه از طریق رادیو ماشین پیگیر مصوبات و مسائل پیش آمده در مجلس در راستای وظایفم بوده ام. ایشان ادامه دادند که حضور کمتر بنده در روستاها و بخش های تابعه هیچ مانعی در راستای حل مشکلات شخصی شهروندان ایجاد نمی کند. شهروندان و روستائیان عزیر می توانند از طریق دفتر شهرستان و یا دفتر ترکمنچای و یا تماس تلفنی پیگیر مشکلاتشان باشند و مسائل را به بنده (نماینده) منتقل کنند.

4.      نظر به مشغله و درگیری مسئولان رده بالای کشور، مهندس اشاره داشت که درخواست برخی از شهروندان برای گرفتن وقت جهت دیدار شخصی با انها در بیشتر موارد غیرممکن و غیر منطقی است با این وجود اشاره داشتند که هر فرصتی که برای حل مسائل و اخذ امتیازات پیش اید چنین خواهد شد.

5.      درخواست برخی از شهروندان برای حل مسائل شخصی که گاهاً غیرمنطقی و غیر قانونی باشد را درخواست برای انحراف از وظایف نمایندگی عنوان کرد و گله داشت که در برخی از مواقع بصیرت ناکافی مسئله زا بوده است. همچنین درخواست کرد که همه نیروهای تحریک کننده و ناگزیر کننده نماینده برای حضور بیش از اندازه در منطقه، که ماحصل ان غیبت یا مرخصی نمایندگان از مجلس است، باید رفع شود و مشکلات و حل آنها از سازمانهای مربوطه رفع شود..

6.       در مورد فرمانداری ترکمنچای اشاره داشت که: در روزی که وزیر کشور در کمسیون عمران مجلس حضور یافت (اواخر تابستان) بنده با یاداشتی دستی به ایشان خواستار ارسال پرونده فرمانداری ترکمنچای از وزارت کشور به کمسیون دولت شدم. بعد از یکی دو روز وزیر با بنده تماس گرفت و خبر ارسال پرونده را داد. همچنین اذعان کرد که بعد از بررسی در کمسیون دولت، پرونده را به کمسیون امنیتی و سیاسی انتقال دادم. در همین ایام که شهروندان میانه نیز پیگیر فرمانداری ویژه بودند و نظر به مشورتی که با یکی از نزدیکانم داشتم، روند کار را به نحوی چیدم که بدون مشکل افرینی برای فرمانداری ویژه، فرمانداری ترکمنچای اخذ شود. لذا برای اینکه میانه از آیتم های خود سلب نشود، و با توجه به اینکه گرفتن فرمانداری ویژه میانه هیچ تداخلی با فرمانداری ترکمنچای ندارد و اگر هم داشته باشد جزئی و در حد یکی دو درصد است، تصمیم بر این شد که فرمانداری ویژه را نسبت به فرمانداری ترکمنچای جلو بیاندازم. الان هم اینجا هستم که وعده حل مسئله فرمانداری را به حول و قوه الهی به شما بدهم.

ایشان اذعان داشت که در مورد فرمانداری دو کار عمده و اساسی باید صورت گیرد: اول اینکه پرونده فرمانداری به صحن علنی دولت منتقل شود، دوم اینکه رای مثبت وزراء برای پرونده مذکور گرفته شود. همچنین اشاره داشتند که در مورد «فرمانداری ویژه» حدوداً آرای اخذ شده از وزراء، نزدیک به صد درصد بوده و اظهار امیدواری کردند که در مورد فرمانداری ترکمنچای نیز چنین شود.

7.      در پایان از مردم درخواست کردند که روند مهاجرت خود را معکوس کنند و از سرمایه گذاران و کسانی که می توانند طرح های تولیدی را تامین مالی کنند خواستند که در منطقه چنین کنند.

1
2
1 2