- ارسال کننده: حامد یزدانی دیزگوین تاریخ: ۹۱/۱۲/۳۰

جولان بنرهای رنگی در سطح شهر

با وجود معضلات بسیار زیاد شهری از قبیل وضعیت نابسامان زبا له های شهری .نبود فضای سبز مناسب .بحران آسفالت خیابانها.فقدان برنامه های فرهنگی و هنری.ضعف شدید معقوله بهداشت محیط.نابسامانی بافت شهری از نظر ساماندهی معابر و توسعه بدون برنامه و افسار گریخته شهرو..... این روزها آلودگی بصری ناشی تبریک های بنری یا بهتر بگوییم تبلیغات .روح و روان شهروندان را آزرده و موجب دل زدگی آنان از محیط زندگی شان شده است.شاید نداشتن نیروهای کار آمد در زمینه گرافیک شهری و مدیریت تبلیغات در سطح شهر موجب اینگونه نا هنجاریها شده و شاید برای شهرداری بر طرف کردن این گونه آلودگی ها در اولویت نباشد.

در این چند ماه اخیر این معضل بسیار شدید تر و به نوعی خاص شده است.خاص از آن جهت که استفاده از بنرها در مکانهای عمومی برای تبلیغ و تبریک کارهای انجام گرفته و نگرفته افراد خاصی  صورت می گیرد به طوری که حقیقتا درمنظر بسیاری از شهروندان و میهمانان و مسافرانی که به شهر می آیند به شکل منفی جلب  توجه کرده است.

شایسته نیست در کنار مشکلات عدیده ای که در حوزه های مختلف شهری وجود دارد این معضل نیز خود نمایی کرده و بر دردهای مردم محروم این شهر بیفزاید.اگر شهرداری برای در رفتن از زیر بار مسئولیت معضلاتی همچون آسفالت خیابانها و معابر را نبود اعتبار بهانه قرار داده.برداشتن بنرهای گوناگون و رنگارنگ متملقانه از سطح شهر  نیاز به اعتبار و بودجه ندارد.مگر اینکه حضرات بخواهند از منافع ناشی از این کار صرف نظر نکنند که خود آن ماجرای دیگریست.

 
1
1