- ارسال کننده: سعید حاصلی تاریخ: ۹۱/۱۲/۲۷

کرمی: طلای بازیهای آسیایی اینچوان را میخواهم/ تصمیمی برای خداحافظی ندارم

کاپیتان تیم ملی تکواندو گفت: برای ادامه کار تا 2 سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ام و به دنبال کسب مدال در بازی‌های آسیایی اینچوان کره جنوبی هستم.

به گزارش خبرگزاری فارس، کسب مدال برنز المپیک 2004 (آتن)، طلای قهرمانی جهان 2003 (آلمان)، برنز قهرمانی جهان 2005 (اسپانیا)، طلای بازی‌های آسیایی 2006 (دوحه)، طلای بازی‌های آسیایی 2010 (گوانگجو)،  برنز قهرمانی جهان 2009 (دانمارک) و مدال طلای مسابقات قهرمانی جهانی 2011 (کره جنوبی) گوشه‌ای از کلکسیون افتخارات یوسف کرمی کاپیتان تیم ملی ایران است.

کرمی با کسب مدال طلای مسابقات جهانی کره جنوبی باعث شد تیم ملی تکواندوی ایران به عنوان قهرمانی جهان دست یابد. هر چند که سال 91 یکی از تلخ‌ترین سال های ورزشی برای کرمی محسوب می‌شود، اما اتفاقاتی که در المپیک لندن برای کرمی رخ داد باعث نشد تا انگیزه وی از بین برود و از تمرینات به دور باشد.

کرمی این روزها با تمام توان تمرینات خود را زیر نظر کادر فنی تیم ملی پیگیری می‌کند تا خود را به همه منتقدان ثابت کند. کاپیتان تیم ملی در تلاش است تا با حضور در مسابقات قهرمانی جهان که اوایل تیرماه سال آینده به میزبانی مکزیک برگزار می‌شود شرکت کند تا با کسب پنجمین مدال خود در مسابقات قهرمانی جهان پرافتخارترین تکواندوکاری باشد که 5 مدال رنگارنگ جهانی را در کارنامه خود دارد.

خبرنگار خبرگزاری فارس دقایقی را با او به گفت‌وگو پرداخته که در ادامه صحبت‌های او آمده است:

فارس: یوسف کرمی در روزهای آخر سال 91 تمرینات خود را چطور پیگیری می‌کند؟

خوشبختانه تمرینات تیم ملی زیر نظر کادر فنی به بهترین نحوه پیگیری می‌شود و بنده نیز تمریناتم را به خوبی طبق برنامه‌ریزی که شده در اردوها انجام می‌دهم.

فارس: شنیده شده که کادر فنی تیم ملی اعلام کرده به احتمال فراوان یوسف کرمی در ترکیب تیم اعزامی به مسابقات جهانی حضور نخواهد داشت. از این موضوع خبر داری یا خیر؟

اصلا از این موضوع اطلاع ندارم و فقط اهدافم تمرین کردن است.

فارس: اگر این طور شود برنامه یوسف کرمی در سال های آینده چیست؟

برای دو سال آینده برنامه‌ریزی کرده‌ام و حتی حضور در بازی‌های آسیایی اینچوان از مهمترین برنامه‌هایم بعد از مسابقات جهانی مکزیک است. 

فارس: در برخی مواقع از فراز و نشیب‌هایت انتقاد شده، اما پولادگر همچنان تو را به عنوان سرمایه فدراسیون می‌داند.

به هر حال ایشان نسبت به بنده لطف دارند و خوشحالم که چنین رئیس فدراسیونی در راس خانواده تکواندو حضور دارد و در تمام فراز و نشیب‌ها ملی پوشان را حمایت می‌کند. بنده در طول این سال‌ها بارها شاهد بوده‌ام که وی همیشه در روزهای سخت ملی پوشان را حمایت کرده و طی یکی دو روز گذشته نیز نسبت به بنده لطف داشته است.

فارس: خیلی از کارشناسان بعد از شکست در المپیک لندن اعلام کردند که تکواندو برای کرمی به پایان رسیده، اما به سرعت پس از بازگشت از المپیک به میادین بازگشتی. چطور با اتفاقاتی که رخ داد کنار آمدی؟

همیشه با یک شکست در مسابقات بزرگی مثل المپیک خیلی از افراد تصورشان بر این است که دیگر کار آن ورزشکار به پایان رسیده، اما اتفاق همیشه برای همه رخ می‌دهد و بنده نیز از این قاعده مستثنی نیستم. خوشحالم از اینکه خداوند همیشه در زندگیم تکیه گاهم بوده و است. البته دلداری مسؤلان فدراسیون هم در بازگشت من به تکواندو تاثیر گذار بوده و امیدوارم روزی جواب همه محبت‌های آنها را با کسب بهترین مدال بدهم.

فارس: فریبرز عسکری در مصاحبه اخیر خود اظهار کرده که با کمی برنامه ریزی دقیق حتی تا المپیک برزیل هم می‌توانی حضور داشته باشی.

همیشه در طول این سال‌ها که در تیم ملی بوده‌ام ابتدا لطف خدا و پس از آن دعای خیر مردم بوده که من توانسته‌ام مدال های خوش رنگی را کسب کنم. در طول دورانی که در تکواندو فعالیت داشته‌ام با مربیان زیادی کار کرده‌ام و همیشه از آنها تجربیات جدید را کسب کرده‌ام. این دلگرمی‌های مربیان بوده که در اردوها تمرینات خوبی را پیگیری کرده‌ام و از اینکه عسکری نسبت به من چنین صحبتی را مطرح کرده تشکر می‌کنم. امیدوارم که روزی با کسب بهترین مدال جواب و همه محبت‌‌های مربیانم را بدهم.

فارس: قبول داری که همه از تو انتظار دارند که پنجمین مدال جهانی را در مسابقات پیش رو کسب کنی؟

بنده به هیچ عنوان به دنبال شهرت نیستم و تمام تلاشم این است که اگر فرصتی شد و در مسابقات جهانی مکزیک شرکت کردم با کسب پنجمین مدال نام تکواندوی ایران را در بین کشورهایی که 5 مدال جهانی را در یک وزن دارند ثبت کنم. به هر حال نام ایران مهم تر از هر چیزی است و امیدوارم که اگر فرصتی شد بتوانم این کار بزرگ را برای تکواندوی ایران انجام دهم. البته کسب همه این افتخارتی که به نام ایران ثبت می‌شود بستگی به انتخاب کادر فنی دارد.

فارس: خیلی ها معتقدند که یوسف کرمی در بازی‌های آسیایی اینچوان که در کره جنوبی برگزار خواهد شد هم می‌تواند برای تکواندوی ایران افتخار آفرینی کند.

به هر حال این نظر دوستان است و بنده تمام آرزویم این است که تا زمانی که در تکواندو هستم برای تکواندوی ایران افتخار آفرینی کنم. با برنامه‌ریزی که کرده‌‌ام می خواهم خوش رنگ‌ترین مدال را در کره جنوبی کسب کنم. همان طور که با مدال طلای من تیم ملی قهرمان مسابقات جهانی شد دوست دارم در اینچوان هم با کسب مدال طلا بازهم به تیم ملی کمک کنم.

فارس: گفته‌ای که شاید بعد از مسابقات قهرمانی جهان خدا‌حافظی کنی، اما خیلی از کارشناسان تصمیمت را قبول ندارند!

در حال حاضر تمام تمرکز به روی تمریناتم است و امیدوارم که هر چه که خواست خدا باشد همان اتفاق رخ دهد. تنها از مردم می‌خواهم برای تکواندوی ایران در مسابقات جهانی مکزیک دعا کنند. بازهم می‌گوییم من تمام تلاشم برای مطرح شدن نام ایران در دنیا است و تا روزی که احساس کنم می‌توانم به تکواندوی ایران کمک کنم مبارزه خواهم کرد. البته با برنامه‌ای که دارم قطعا تصمیمی برای خداحافظی ندارم.

1
1