- ارسال کننده: حسین.غفاری تاریخ: ۹۱/۱۲/۱۶

برگزاری مراسم تجلیل از دانشجویان ممتاز واحد میانه

فرهیختگان: مراسم تجلیل از دانشجویان ممتاز علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با حضور فرماندار، جمعی از مسئولین ادارات، مسئولین دانشگاه و همچنین خانواده های دانشجویان در سالن شهید فرزام کبیری واحد برگزار شد.
در ابتدای مراسم دکتر جلیل اجلی معاون آموزشی واحد میانه ضمن عرض خیر مقدم و خوشامدگویی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی واحد میانه با بیش از 150 رشته تحصیلی کارشناسی ارشد، کارشناسی و کاردانی آماده پذیرش از دانشجویان و علاقمندان به تحصیلات عالی است گفت: برنامه های متنوعی در شورای آموزش عالی شهرستان در حال تدوین است، حرکت به سوی رشته های علوم پزشکی، ارتقای تحصیلات تکمیلی در سطح شهرستان و همچنین ایجاد پژوهشکده های متنوع در این شهر از خواسته ها و مطالبات مسئولین تراز اول شهرستان می باشد. و در این زمینه فعالیتهای مناسبی در دست اقدام است و برنامه ریزی هایی نیز صورت گرفته است.
وی افزود: نظام آموزش عالی کشور، پرورش دهنده مدیران و متخصصان است و ما امروز در عرصه های نانو، انرژی هسته ای و رشته های علوم پزشکی در جهان زبانزد هستیم که همه اینها مدیون تلاش دانشجویان ممتاز کشورمان می باشد.
اجلی خاطر نشان کرد: ما خادمین جامعه دانشگاهی هستیم و این برای مجموعه دانشگاهی افتخاری بسی بزرگ است.
درادامه فرماندار میانه، یکی از دغدغه ها و نگرانیهای دانشجویان در دوران تحصیل را اشتغال بعد از تحصیل عنوان کرد و گفت: تولید علم در کشور در وضعیت بسیار خوبی قرار دارد و ما برای مطرح کردن قدرت علمی خود در منطقه و دنیا حرفی برای گفتن داریم، اما در حوزه اشتغال زایی و ایجاد بستر اشتغال راه بسیار طولانی را باید طی کرد.
خلفاپور با بیان این مطلب که اخیراً در شهرستان میانه حرکتهایی در زمینه اشتغال انجام گرفته است اظهار داشت: از اوایل سال 91 حرکتهای بسیار جهشی در خود میانه، تهران، تبریز و کرج با سرمایه گذاران صورت گرفته و ما توانسته ایم انسانهای دلسوز و توانمند میانه ای مقیم شهرستانها را شناسایی کرده و بیش از 60 نفر از سرمایه گذار عمده مرکز ، طرحهای متعددی را در این زمینه شروع کرده اند و در آینده نزدیک همه آنها را مشاهده خواهیم کرد.
وی تصریح کرد: وظیفه دانشگاهها، تولید علم است. در هر دوره تحصیلی نزدیک به 1200 نفر در این شهرستان فارغ التحصیل شده و با این سرعت، این تحصیل کرده ها به جامعه سرازیر می شوند و مسئولین اجرایی باید تدابیری به این همه فارغ التحصیل اندیشه کنند.فرماندار میانه در خصوص داشتن 7 شهرک صنعتی و اقدامات انجام یافته خاطر نشان کرد: آمادگی لازم و کافی از لحاظ امکانات زیر بنایی در آنها برای جلب سرمایه گذار ایجاد شده است و با استقرار آنها در این شهر، شاهد جذب تعداد کثیری از جوانان برای اشتغال در محلهای مورد نظر خواهیم بود.
خلفاپور توصیه کرد: از همین الان که مشغول تحصیل هستید، برای تولید علم، صنعت، کار آزاد و جمعی فکر کنید و هر وقت این اندیشه در جامعه رشد پیدا کرد، مطمئناً رشد و توسعه به معنای واقعی متولد خواهد شد.
وی تاکید کرد: نخبگان جامعه ضمن اینکه برای خود کار ایجاد می کنند، برای دیگران نیز تولید کار و کار آفرینی کنند که خوشبختانه این مسئله در جامعه به عین دیده می شود. باید این فرهنگ و تفکر در کشورمان گسترش یابد.فرماندار میانه با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر ارتباط بیشتر مراکز علمی با مراکز صنعتی، از مراکز آموزش عالی و علمی، تربیت نیروهای انسانی متخصص، باسواد، توانمند و مؤثر برای جامعه اسلامی را خواستار شد.
سپس اجرای نمایشنامه کمدی توسط گروه تئاتر فجر و تقلید صدا از دیگر برنامه های متنوع این مراسم بود و در پایان نیز از دانشجویان ممتاز علمی و پژوهشی و همچنین نخبگان و مخترعین اعضای باشگاه پژوهشگران جوان واحد تجلیل شد.

 

خودمم بودم

1
1