- ارسال کننده: قادرحسن زاده تاریخ: ۹۱/۱۲/۱۵

پایان ضرب الاجل فرماندار، مردم منتظر اقدامات عملی هستند

این روزها بسیاری از کسانی که به امید خانه دار شدن در تعاونی های مسکن میانه (اعم از مهر و سایر تعاونی ها) برای خانه دار شدن ثبت نام کرده بودند، حال و روز خوبی ندارند. قرار بود برای یکی از دردهای به‌ظاهر بی‌درمان اقشار کم درآمد، نسخه ای بپیچند، اما افزایش قیمت ها در چند سال اخیر و عدم تعهد برخی پیمانکاران در اجرای به موقع تعهداتشان باعث اوج گرفتن این درد مزمن شده و باعث رنگ باختن آرزوی خانه دار شدن این افراد شده است.

طرح ملی مسکن مهر علیرغم توفیقاتی که در شهرستان‌ها، به دلیل سوء استفاده ی برخی افراد سودجو که همواره در کمین بوده و هستند، نتوانست خواسته‌ها را در برخی تعاونی های شهر برآورده کند تا جایی که این روز‌ها، با نزدیک شدن به ماه‌های پایانی عمر دولت، بسیاری از متقاضیانِ سرخورده مسکن مهر، راه نجات از وضعیت چند ساله گرفتار شده در آن را در تحصن و شکایت از مدیران رده‌های گوناگون یافته‌اند.

به گزارش خبرنگار قافلان، این روزها کافی است سری به دفاتر برخی شرکت های متولی ساخت مسکن مهر و سایر تعاونی های مسکن در سطح شهر بزنید تا با انبوه مراجعاتی روبه‌رو شوید که‌ گاه به عنوان اعضای یک تعاونی به آنجا رفته‌اند تا با اعتصاب در محوطه، فریاد کشیدن در لابی ساختمان و یا بسط نشستن در اتاق مدیران به دنبال حقوق از دست رفته خود بوده و تسریع در امورشان را خواستار باشند. آخرین مورد از این اعتراضات مربوط به اعضای آپارتمان های مربوط به اتحاد بود که بسیاری از اعضای آن از بدقولی شرکت مجری طرح به ستوه آمده و در دفتر این شرکت تجمع کرده بودند.

این وضعیت در بیشتر تعاونی های مسکن شهر به وفور دیده می شود تا جایی که فرماندار شهر وارد گود شده و با اشاره به مشل ایجاد شده در مسکن مهر میانه از سوی 3 تعاونی، خواستار جوابگویی و رفع مشلات تعاونی ها توسط مدیران ل راه و شهرسازی و تعاون، ار و رفاه اجتماعی شده است.

تقی خلفاپور عدم رضایت خود از این تعاونی ها را در جلسه روز دوشنبه شورای مسن میانه ابراز کرد و گفت: ظرف ی هفته باید وضعیت این تعاونی ها حل شود در غیر اینصورت راه حل های لازم را اجرا خواهم کرد. چرا ه ما در مقابل اقشارکم درآمد و مستضعف ه توان تهیه مسن را ندارند، مسئولیم.

وی نارضایتی اعضا را حق دانسته و افزود: من اجازه نخواهم داد زحمات خدمتگزاران واقعی با ناتوانی برخی زیر سوال برود.

فرماندار میانه تعداد واحدهای مسن مهر میانه را 4040 واحد عنوان کرد و  گفت: مشکل مسکن مهر مربوط به 474 واحد است که مربوط به تعاونی های شماره 7، 5، 2 می باشد. مسکن مهر میانه که به گواه متقاضیان، قرار بود با پرداخت مبلغ  مصوب در اختیار آنها قرار گیرد، با گذشت چند سال از نام‌نویسی و واریز مبلغ اولیه، اکنون اعضا مجبورند برای تملک یک واحد مسکونی، مبلغی تا سه برابر پیش‌بینی اولیه واریز کرده و سرانجام تا قطعی شدن همه چیز، خون دل بخورند.

یکی از متقاضیان در این باره به خبرنگار ما می‌گوید: سال 87 با مراجعه به دفاتری که برای ‌نام‌نویسی مسکن مهر تدارک دیده بودند، در این طرح ‌نام‌نویسی کرده و علاوه بر شصت و چند هزار تومانی که واریز کردیم، همه مدارک مورد نیاز و حتی چند تأییدیه محضری تدارک دیدیم؛ قرار بود مسکن ارزان قیمت در اختیار ما قرار گیرد اما تا به حال با انواع و اقسام بهانه ها، فعالیت این شرکت ها کم شده و هم اکنون هم فعالیتی در خور از آنها دیده نمی شود.

یک متقاضی دیگر هم که به همراه جمعی دیگر از اعضای تعاونی‌شان برای اعتراض به دفتر یک شرکت مجری طرح تعاونی مسکن آمده می‌گوید: این شرکت به بهانه های مختلف از ما پول اضافی گرفته و امروز هم آپارتمان های ناقصی را به ما تحویل می دهد که برای تکمیل آن باید کلی پول خرج کنیم و یا مبالغ اضافی پرداخت کنیم که در توانمان نیست.

حال که مهلت یک هفته ای آقای فرماندار هم به اتمام رسیده و این در همچنان به یک پاشنه می چرخد، جا دارد که مردم انتظار داشته باشند اقدام عملی فرماندار شهر را ببینند چون روزگاری ناخوشی است که قطعا با ادامه روند کنونی، می‌تواند در ماه‌های آتی به بحرانی تبدیل شود که هنوز برای پیشگیری از آن دیر نیست.

1
1