- ارسال کننده: قادرحسن زاده تاریخ: ۹۱/۱۲/۱۰

برای اولین بار در میانه: تعویض مفصل لگن به روش غیر سیمانی

عمل جراحی تعویض کامل مفصل لگن به روش غیر سیمانی  برای اولین بار درشهرستان میانه زیر نظر متخصصن جراجی ارتوپدی این شهرستان، بر روی بیماری 55 ساله انجام شد. این عمل در بیمارستان خاتم الانبیاء میانه صورت گرفت.

دکتر افشین آزما، رئیس تیم جراحی، در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار قافلان گفت: این عمل جراحی که به روش غیر سیمانی صورت گرفت، برای اولین بار در شهرستان میانه انجام می شود.

این متخصص ارتوپدی ضمن تشریح جراحی انجام یافته اظهار داشت:

عمل تعویض مفصل لگن به دو صورت سیمان استخوانی و غیرسیمانی صورت می گیرد که تعویض سیمانی مفصل لگن چند بار در شهرستان انجام شده بود، اما تعویض کامل مفصل لگن با روش غیر سیمانی تاکنون در میانه انجام نشده بود.

وی افزود:  این عمل برای اولین بار در شهرستان بر روی بیمار 55 ساله صورت گرفته که از درد لگن رنج می برد. وی با بیان اینکه زمان این جراحی بیش از 4 ساعت به طول انجامید، اظهار داشت: تمام تلاش ما بدست آوردن سلامتی کامل و قوه ی حرکتی بیمار است که مراقبت های بعد از عمل روی وی در حال انجام است و انشاالله با انجام فیزیوتراپی های لازم مشکل این بیمار مرتفع می شود.

متخصص ارتوپدی شهرستان ضمن تقدیر ازهمکاری مسئولین بیمارستان خاتم الانبیاء به خاطر فراهم کردن شرایط ایده آل این عمل، انجام جراحی به روش غیر سیمانی در تعویض مفصل لگن را بسیار حساس توصیف کرد و افزود: اتاق عمل بیمارستان از 24 ساعت قبل از شروع عمل به صورت ویژه قزنطینه شده بود و بارها برای میکروب زدایی احتمالی عمل پرتو افکنی صورت گرفته بود.

 

دکتر آزما به اهمیت چنین جراحی هایی در شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: این روش به خاطر ویژه گی های خاصی که دارد برای بیماران با مشکلات پوکی استخوان بسیار مفیدتر از روش سیمانی است و روشی نوید بخش برای افرادیست که از شکستگی های قبلی رنج می برند و یا در سنین بالایی به سر می برند.

 

در پایان این گفتگو، دکتر آزما از آقایان دکتر مجدی به عنوان متخصص بیهوشی. آقای تجربه کار و خانم ها نیاکان، عزیزی و جعفری تکنسین های اتاق عمل، همچنین خانم غفاری تکنسین بی هوشی و آقای نادر احمدی به عنوان رئیس اتاق عمل تقدیر و تشکر کردند.

1
1