- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی دکتر مددی تاریخ: ۹۱/۱۲/۰۹

دکتر مددی عضو شورای رقابت درگفتگو با اکونیوز اعلام کرد: جریمه چند میلیارد تومانی در انتظار خودروسازان

عضو شورای رقابت با اشاره به غیر کارشناسی بودن قیمت گذاری خودرو تاکید کرد : درصورتی که پاسخ قابل قبولی برای افزایش قیمت نباشد جریمه سنگین چند میلیارد تومانی در انتظار خودروسازان است.

به گزارش خبرگزاری اقتصادی ایران (econews.ir)، "محمد علی مددی" با بیان مطلب فوق افزود : به دلیل نگران کننده بودن وضعیت خودرو در کشور شورای رقابت چندین جلسه با خودروسازان برگزار کرد که حاصل آن دادن فرصت یک هفته ای به آن ها بود تا در قیمت ها تجدید نظر نمایند.
وی در توضیح سوالی مبنی بر اینکه خودروسازان هم مواردی مانند افزایش نرخ ارز ،‌ نوسانات بورس و کاهش ارزش پول ملی را دلیلی برای افزایش قیمت خودرو می دانند، گفت: شورای رقابت همه این حرف را شنیده است از آنجایی که  این دلایل قانع کننده نیست و ما معتقدیم این قیمت ها کارشناسی شده نیست به آنها فرصت یک هفته ای داده شده است.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه کار شورای رقابت کارشناسی شده است و متوسل به زور نیست ،‌عنوان کرد : شورا هفته آینده دوباره با خودروسازان جلسه خواهد داشت و علت گرانی را از آنها خواهد شنید و در صورتی که اقدام موثری در زمینه قیمت خودرو صورت نگرفته باشد جریمه سنگین در حد چند میلیارد تومان در انتظار خودروسازان خواهد بود.
مددی درباره این موضوع که آیا این جریمه بازدارندگی لازم را دارد یا مانند بقیه جریمه ها خواهد بود ، ‌گفت : برخی درجریان افزایش قیمت  خودرو سواستفاده های کلانی کرده اند و باید به این موضوع رسیدگی شود و این جریمه ساده و کم نیست و احتمالا جریمه تا صد میلیون برای هر خودرو در نظر گرفته شده است.
وی اظهار امیدواری کرد : با توجه به وعده خوردوسازان قیمت خودرو باید 20 تا 30 درصد کاهش یابد و با رایزنی های صورت گرفته در شورا قیمت عادلانه که نه موجب ضرر تولید کننده باشد نه مصرف کننده وضع خواهد شد.
کار سازمان حمایت غیر قانونی است
عضو شورای رقابت  گفت : با توجه به وظیفه قانونی قیمت گذاری خودرو در شورای رقابت به دلیل جامعیت قانونی که دارد دخالت هر نهادی غیر از این شورا مانند سازمان حمایت از تولیدکنندگان و مصرف کنندگان غیرقانونی است.
طرح تحقیق و تفحص با جدیت پیگیری می شود
مددی با اشاره به اینکه طرح تحقیق و تفحص از خودروسازان در مجلس شورای اسلامی اعلام وصول شده است و به زودی اجرا می شود ، این طرح را در روشن و شفاف شدن وضعیت خودروسازی کشور موثر دانست.

1
1