- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۹۱/۱۲/۰۵

چرا برای تصویب فرمانداری ویژه شهرستان جشن گرفته نشد!

در پاسخ به مطلب :

«حالا برای شهرمان جشن و سرور لازم است مسئولین شهرستان از خواب بیدار شوید»

درست گفتید حالا برای شهرمان جشن و سرور لازم است.:)

این را در نظر داشته باشید که منظورتان از ((شهرمان)) ، کل شهرستان میانه با بخشها و روستاها و مناطق مختلفش باشد. فرمانداری خاص شهر میانه نیست و فرمانداری ویژه هم متعلق به کل شهرستان هست که شهر میانه یکی از شهرهایش و در یکی از بخشهایش قرار دارد.

دو مورد به فکرم می رسد که می تواند دلیل بر عدم واکنش مورد انتظارتان از طرف مسئولین و مردم باشد:

1- اطلاع رسانی و بنرهای تبریک ویژه شدن فرمانداری قبل از تصویب در هیئت دولت و اعلام رسمی مراجع مربوطه در حالیکه در آن بنرها به اخذ دستور از رئیس جمهور محترم اشاره شده بود نه تصویب و می دانید که مردم حق دارند تا چیزی را به چشم نبینند باور نکنند. یکی قبل از شما اطلاعیه داده بود که اتوبان رو آوردیم دم در خانه تان! که بعداً دروغ مصلحتی از آب درآمد و این کارهای قبلی ها اعتماد مردم را از بین برده. اطلاعیه های زود هنگام انرژی را تخلیه کرد و چیز زیادی برای امروز نماند.

2- نگرانی مردم خصوصاً اهالی ترکمانچای از عدم پیگیری تصویب فرمانداری ترکمانچای که قبلاً خبرش و وعده اش داده شده و نگرانی از کنار گذاشته شدن مصوبه فرمانداری ترکمنچای از دستور کار دولت بخاطر فرمانداری ویژه شدن شهرستان که با پیگیری فرمانداری ویژه آن موضوع تحت الشعاع قرار گرفت و ناراحتی و نگرانی هایی بوجود آورد. حتی احتمال بروز حوادث تلخی که سلب امنیت شهرستان را در پی داشته باشد می رفت و برای حساس نشدن و ناراحت نشدن اهالی لازم بود مسائلی رعایت شود. این مورد مهمتر از بالایی هست و می دانید که عمده وظیفه مسئولین قبل از هر جشنی تامین امنیت از هر لحاظ می باشد. اگر به بحثهایی که در سایتها در چند ماه گذشته رخ داده نگاهی بکنید متوجه درگیریهای شدید در نظرات و مطالب می شوید. شما هم اگر جای مسئولین باشید سعی می کنید این موضوع زیاد جنجالی نشود تا از این مرحله عبور کنیم.

پس به اینکه تلاشهای بیشتر کدامیک از نمایندگان منجر به نتیجه شده و اگر دیگری بود جشن مفصل برگزار می شد ارتباطی ندارد. شاید مسائل دیگری هم وجود دارد که نه خبر داریم و نه به فکرمان می رسد و نباید ساده به موضوع نگاه کنیم. برای اینکه جشنی برگزار شود لازم بود اطمینان کافی به اهالی ترکمانچای داده شود که موضوع فرمانداریشان رها نشده و یا ویژه شدن فرمانداری میانه مشکلی برای فرمانداری ترکمانچای بوجود نمی آورد. آیا این اطمینان داده شد و می شود؟ خوشبختانه تا حدی که در اخبار دیده می شود اطمینان داده شده ولی نگرانی مسئولین از واکنش مردم به حق هست.

1
1