- ارسال کننده: احمدپورترکمانی یاور تاریخ: ۹۱/۱۲/۰۴

هزينه فرصت اخذ امتياز فرمانداري ويژه براي مهندس حسيني و پيشنهاد براي شوراي شهر تركمنچاي

هزينه فرصت اخذ امتياز فرمانداري ويژه براي مهندس حسيني

از آنجايي كه قاعده اي كلي-البته در منطقه، نه در مجلس  در مقابل وكلاي ملت در ترفيع مشكلات وجود ندارد، هر كدام از منتخبان مردم درانتخاب رويه براي رفع موانع و مشكلات حوزه انتخابيه خود مختاراند و البته ممكن است مشاوراني هم در اين زمينه آنها را ياري رسانند. لذا انتخاب هر رويه اي به معني چشم پوشي از رويه جايگزين و همچنين به معني از دست دادن منافع مربوط به چنين رويه اي است.

رويه انتخابي مهندس در اين بين، بيشتر مربوط به پيگيري مسائل عمومي و كلان از طريق حضورشان در تهران بوده و كمتر توانسته در روستاها و بخش ها حضور فيزيكي داشته باشد. ثمره چنين رويه اي امتياز قريب الوقوع فرمانداري تركمنچاي و امتياز فرمانداري ويژه ميانه و تعريض و چهار بانده كردن مسير ارتباطي ميانه و بستان آباد و امثالهم است.

آنچه قدر مسلم است اين است برخي از دوستان در آن روزهايي كه مهندس به خاطر پيگيري مسائل كلان و كالاهاي عمومي و يا به خاطر حضور در جلسات مربوط به مناطق زلزله زده (به عنوان نماينده ويژه منتخب مجلس) كمتر در مناطق روستايي و بخش هاي تابعه حاضر مي شد، زبان به اعتراض مي گشودند كه نماينده در محل انتخابيه كمتر حاضر است. حال كه نتيجه حضور كمتر مهندس را انشاالله در فرمانداري شدن تركمنچاي و فرمانداري ويژه ميانه و موارد متعدد ديگري مي بينيم، اين بار برخي از دوستان با برنامه خاص وارد شده و سعي دارند يا تظاهر به كم اهميت جلوه دادن اين امتياز مهم نمايند(كه خطري براي فرمانداري تركمنچاي نيز مي باشد چون اين طيف از افراد قدم گذاشته اند كه نماينده يا نمايندگان را دلسرد نمايند) يا نقش نماينده محترم ديگر را در مورد فرمانداري ويژه پررنگتر از آنچه هست نشان دهند كه عدم عكس العمل كاربران تركمنچايي بر چنين نوشته هايي به نوبه خود براي فرمانداري تركمنچاي نيز مضر ارزيابي مي شود چرا كه نظام پاداش دهي غير منصفانه برخي و سكوت و بي تفاوت بودن امتياز فرمانداري را براي برخي ديگر نشان مي دهد و چنين سكوتي مي تواند براي هر كدام از نمايندگان كه امتياز فرمانداري را مستندوار براي تركمنچاي به ارمغان خواهند آورد، پيام خاصي داشته باشد و دلسردشان كند يا انگيزه و اميد را در دل آنها بكارد.

نكته اي در اين مورد نيز بايد گفته شود و آن اينكه ديده مي شود كه برخي از كاربران چنين بحث مي كنند كه نماينده بايد بدون توجه به چنين مسائلي كار خود را به انجام رساند. ولي بايد توجه كرد كه خداوند آنهايي را كه تلاش مي كنند براي آباداني و آنهايي كه چنين نمي كنند و يا به نسبت در درجه پاييني اقدام مي كنند، يكسان پاداش مي دهد؟ پاداش و ناپاداش يكي از ابزارهاي ايجاد انگيزه در تمام مسائل مادي و معنوي است و كسي نمي تواند انكارش كند. براي فرد مبدع و خلاق، ايجاد انگيزه براي ابداعات بعدي چنين است كه از طريق قوانين حقوق مالكيت، از فكر افراد مبدع براي دوره خاصي حمايت شود. عمل پاداش دهي در تمامي شئونات زندگي امري پذيرفته شده است.

يا اينكه برخي از دوستان جديداً مباحثي را مطرح مي كنند كه امتياز فرمانداري تركمنچاي و فرمانداري ويژه براي منطقه موهبتي نيست و ... . خدمت اين دوستان هم بايد مباحث مطرح شده آنها مستقلاً و بدون اشاره به مسئله فرمانداري و يا فرمانداري ويژه نيز قابل طرح است و مباحثي است كه بايد پرداخته شود. ولي اگر اين دوستان صادقانه براي مردم مي نويسند، مي توانند به همراه اشاره به موضوع و راهكارهاي توسعه در ابعاد مختلف آن و انتقاد از برخي مسائل فعلي، از بابت ارتقاي تركمنچاي به فرمانداري و ميانه به فرمانداري ويژه اميدي را در دل مردم اين منطقه بكارند. اگر تخصيص ها منوط به حضور سازمان ها است و حضور سازمان ها منوط به ارتقاي بخش به فرمانداري است، همزمان كه بايد رويه هاي توسعه اي تخصيص ها از طرف چنين مدعياني بايد مطرح شود، بايد امكاناتي كه از طريق ابزار ارتقاي تركمنچاي و ميانه در اختيار اين منطقه قرار مي گيرد پاس داشته شود. اينكه جديداً مباحثي براي كم اهميت جلوه دادن امتيازات برشمرده از سوي برخي مي شود، بيشتر از اينكه براي ميانه خطرناك باشد براي تركمنچاي خطر ساز است و عدم واكنش كاربران و به خصوص كاربران تركمنچايي در مورد چنين نوشته هايي، تخم دلسردي و كم انگيزه گي را در دل هر دو نماينده مي كارد.

فرمانداري تركمنچاي، الزامات و پيشنهاد براي شوراي شهر در مقام منتخب مردم

قبل از ورود به بحث اصلي دو نكته بايد برجسته شود:

  1. صراحتاً اعلام مي دارم كه بنده به عنوان شهروندي تركمنچايي اولويت يكِ يكم فرمانداري تركمنچاي بوده و مهندس حسيني كسي نيست كه كسي را به خاطر اختلاف سليقه مورد مواخذه قرار دهد و اتهام وارده از سوي برخي از اكانت هاي مجهول و مجازي كه تا به حال وارد آمده را به خداوند تعالي مي سپارم و خداوند آگاه است و مي داند كه با ناصادقان –چه بنده و چه آنهايي كه به قصد تخريب بنده و تسويه حساب شخصي وارد شده اند- چه بكند (انشالله). بنده تا به حال در نوشته هايم، (حدود 9 نوشته كه نكات تكراري هم داشته) محور بحثهايم فرمانداري تركمنچاي بوده و در حاشيه از فرمانداري ويژه ممكن است به تناسب متن مواردي را اشاره كرده باشم. (در مسير شهرستان ورزقان كه با مهندس بوديم و در دفتر مجلس، بحثم فرمانداري تركمنچاي بود. همچنين در ابراز ناراحتي از ناقضاوت برخي از اكانتهاي مجهول الهويه در مورد بنده و در بحثي كه در دفتر مهندس با رئيس دفتر ايشان داشتم به صراحت اعلام كردم كه بنده به عنوان تركمنچايي از ته دلم خواستار حل مسئله فرمانداري ام.)
  2. مهندس خود در جلسه اي كه در تركمنچاي داشت اعلام داشتند كه اولاً قبل از طرح فرمانداري ويژه، نامه فرمانداري تركمنچاي را از وزارت كشور به كمسيون امنيتي و سياسي دولت فرستاده اند و با وزراء در اين باره مسائلي را براي اخذ توافق آنها داشته اند. همچنين وعده داده كه به خاطر جانباختگان شركتها و سدها و همچنين مردم و طرفدارانش مسئله فرمانداري را به بهترين نحو ممكن به سرانجام رساند. ثانياً اگر فرمانداري ويژه ميانه در برهه اي از زمان مطرح شد دلايلش اين بود كه: الف) تجزيه و ارتقاي تركمنچاي به فرمانداري از فرمانداري ويژه هيچ مشكلي نخواهد داشت. ب) يكي ديگر از دلايلش هم اين بود كه چون دولت اعلام داشته به خاطر درگيري در مسائل مهم كشوري، بررسي درخواست هاي فرمانداري را به تعويق مي اندازد، از اين فرصت استفاده كردم و فرمانداري ويژه را –نظر به عدم تداخل فرمانداري شدن تركمنچاي به فرمانداري ويژه ميانه- طرح نمودم. به خاطر تعويق در امر بررسي فرمانداري ها از سوي دولت بود كه بخش هوراند با بالغ بر 55 هزار جمعيت، و عليرغم اينكه نماينده حوزه هوراند با دولت رابطه بسيار نزديكي هم دارد، همچون بخش تركمنچاي، به تعويق افتاده است.

پيشنهاد به شوراي شهر: نظر به اينكه اخيراً مسائلي پيش آمده و حتي اعتراض برخي از كاربران تركمنچايي را نيز به همراه داشته كه چرا نماينده محترم، جناب آقاي دكتر مددي، در برهه اي از زمان مسئله فرمانداري ويژه را پيش كشيده، و به زماني كه مهندس  با ارائه ادله خود كه در تركمنچاي و در حضور شوراي شهر و شهردار و بخشدار – قدم در راه فرمانداري ويژه گذاشته بود، سريعاً مسئله فرمانداري تركمنچاي مطرح گرديد و در ادامه همان تغيير رويه ها بود كه بعد از اخذ امتياز فرمانداري ويژه، دوباره مسئله فرمانداري ويژه از سوي ايشان مطرح گرديد؛ بنده بهترين گزينه را براي شوراي شهر، اعلام موضع شان در مقام منتخب شهر به عنوان يك وظيفه مي دانم.

چرا بايد اعلام موضع كنند؟

از آنجايي كه برخي از افراد با درهم تنيده كردن و پيچيده كردن مسائلي همچون فرمانداري ويژه- كه در اساس ساده است، و با سادگي تمام هم بايد از سوي ميانه پاداش دهي شود- سعي دارند كه فرهنگ ناميمون بي توجهي به زحمت كشان را ترويج دهند و نتيجه بس ناميمون تر اين اقدامات مي تواند كم رغبتي افراد تلاشگر در پاسخ به نظام بد پاداش دهي باشد.

با توجه به قرار گرفتن در برهه حساس، بنده از آقايان شوراي شهر و ديگر مسئولان شهر تركمنچاي درخواست مي كنم كه در مقام و مسئول منتخب مستقيم و غير مستقيم شهر اعلام موضع نمايند و مواردي را در مورد هر كدام از نمايندگان مطرح كنند. انتظار بر آن بود كه نه كاربران بلكه مسئولان شهر تركمنچاي مطالبي را قبلاً انتشار دهند.

متاسفانه يكي از اعضاي محترم شوراي شهر اعلام در نشستي كه باهم داشتيم ابراز داشت كه: «تصميم گرفتيم كه در دور اخير انتخابات مجلس وارد عرصه نشويم» –هر چند اين تنها ادعايي بوده كه ...- . ولي مردم و مخصوصاً قشر كم سواد يا بيسواد شوراي شهر را انتخاب كرده اند كه در خيلي از موارد قدم در راهي گذارند كه شما مي گوييد. اگر تنها در زمان تقدير و تشكر حاضر شويد و در مواردي كه بايد تذكري داده شود سكوت اختيار نماييد، چنين رويه اي چندان به نفع تركمنچاي نمي تواند باشد.

لذا بنده پيشنهاد مي دهم و اين را براي شوراي شهر وظيفه مي دانم كه وارد بحث شوند و از امتحان پيش آمده سربلند بيرون بيايند و در مورد مسائل چند روز اخير و تغيير موضع ها واكنش نشان دهند و زمينه رغبت هر دو نماينده محترم را در مورد فرمانداري فراهم آورند و در آنها تلاش مضاعف ايجاد نمايند. عدم موضع گيري شوراي شهر اين ذهنيت را به وجود مي آورد كه ممكن است در آينده سهم نماينده تلاشگر در حد و حدودي كه بايد داده شود اتفاق نيفتد و ... .

البته بر همگان روشن است كه گرفتن موضع نامناسب شورا، به خاطر حمايت از برخي نامزدها، درست حدود 6 سال قبل، آن زماني كه مهندس حسيني نامه فرمانداري تركمنچاي را از رئيس دولت وقت گرفت و با دروغ جلوه دادن نامه مذكور، باعث شد كه تركمنچاي در طي اين سالها از اين امتياز محروم باشد. الان هم سكوت در زماني كه چيزي بايد گفته شود و يا موضع گيري نامناسب مي تواند به معني عدم درس آموزي از تجربه تلخ سال هاي گذشته معني شود.

لذا پيشنهاد مي دهم كه در يكي از اماكني كه امكان حضور و ابراز عقيده حداقل سي چهل نفري باشد، متني تنظيم شود و موضع تركمنچاي در قبال هر كدام از نمايندگان روشن شود. اين موضعگيري نشان از روشن بيني مردم خواهد داشت و نشان خواهد داد كه به صداقت امتياز مي دهيم و نه به جو سازي ها و تغيير رويه ها.

 

1
2
1 2