- ارسال کننده: احمدپورترکمانی یاور تاریخ: ۹۱/۱۲/۰۲

شوراي شهر و شهردار تركمنچاي نترسيد! ابداً رسيدگي در بين نيست!!

شوراي شهر و شهردار تركمنچاي نترسيد! ابداً رسيدگي در بين نيست!!

ياور احمدپور تركماني

در پي در خواستهاي مكرر از آقايان شورا و شهردار تركمنچاي براي تشكيل جلسه پرسش و پاسخ، اين متن نگاشته مي شود. نظر به عدم پاسخگويي اين آقايان، آخرين نامه حدود دو ماه پيش به بخشداري تركمنچاي تسليم شد و طبق اعلام بخشدار محترم، اين آقايان پاسخي براي نامه مذكور نداده اند!!!

اخيراً هم جلسه اي از سوي شورا در يكي از مساجد برگزار شده و آن هم بدون اطلاع رساني درست. اميدوارم تشكيل جلسه مذبور كه در اصل براي طرح مسائل حوزه فرمانداري تركمنچاي بوده، ابزاري براي توجيه و در رفتن از جلسه پرسش و پاسخ نباشد.

چرا چنين است؟

اين بي مسئوليتي ها و تناقض هاي بيشمار، بخشي مربوط به ويژگي هاي شخصي اين آقايان است و برخي مربوط به محيط. بنده نوعي در مقام شهردار، تركمنچاي را مانند شهري كه در آن زندگي مي كنم و بايد دوستش داشته باشم و حفظش كنم و ترقي دهم نگاه نمي كنم. بلكه به آن به چشم ملك استيجاري نگاه مي كنم كه مدت اجاره اش معلوم نيست. از اين رو بر خود فرض مي دانم كه تا زماني كه در رأس قدرت شهرداري تركمنچاي هستم آن را غنيمت بشمارم.

بنده نوعي براي عضويت در شوراي شهر، الگوي رفتاري و گفتاري سالمي در پيش نمي گيرم و اساس اقدام بنده براي عضويت در شوراي شهر، بحث از واقعيت ها نيست بلكه اغواگري و هياهو است. لذا مي توان گفت بنده در مقام شوراي شهر و شهردار، نه به اتكاء مردم يا به اتكاء شيوه مسالمت اميز، بلكه با غواگري بر سركارم (مي توان شعارهاي انتخابي شورا با عملكردها را مقايسه كرد). بنابراين چون احتمال مي دهم كه همواره ممكن است ديگري ناگهان آن را به چنگ آورد، مي دانم چه كار بايد بكنم(نمايش هاي عمراني، آن هم با وضعيت نابسامان به همراه عدم پاسخگويي به نابساماني آن. چطور مي شود خيابان سعدي بعد از دوماه نياز به تعويض داشته باشد- چطور مي شود خيابان سهند بعد از حدود يك و نيم ماه نياز به تعويض اسفالت داشته باشد و ...)

اين چنين است كه جلب مشاركت مردم به حاشيه مي رود. چون اگر كسي باشد كه لياقت عضويت در شوراي شهر يا شهردار بودن را داشته باشد(مثل برخي از همكاران فرهنگي همين آقايان) در صورت درخواست مشاركت مردمي ممكن است ديگر شورا و شهردار فعلي نتوانند قدرت را براي دور بعد قبضه كنند. چون مدعيان بالقوه در راهند و بنده به عنوان شورا و شهردار نوعي، بهترين گزينه را براي حضور مدام (يا اساساً به خاطر روحيه مريضي و نا احوالي) تصفيه افراد بالقوه را اساس قرار مي دهم.

برخي از اطرافيان اين آقايان كه دلالي در مزاج آنهاست و با آن سازگارند و فرصت طلبند، با پررويي تمام از موقعيت ها منتفع مي شوند و چاپلوسي را پايه كار خود قرار مي دهند!

براي اينكه نشان دهيم زياده خواه نيستيم، مسئوليت ناشناس نيستيم، هرهري مذهب نيستيم، به خاطر احترام به آراي مردم، جلسه اي را ترتيب دهيد و اين بار نه به عنوان خاطب، بلكه به عنوان مخاطب كساني كه سوالي دارند قرار گيريد. آيا حق اين مردم نيست كه در طول 6 سال يك بار در پاي سخنان آنان بنشينيد؟ از مفهوم شورا چه مي فهميد؟ ايا شورا يعني اينكه عوض مردم تصميم بگيريد؟!!

متاسفانه با كوتاه نظري و با سوء برداشت از مفهوم «شورا» در تركمنچاي، مشاركت مستقيم مردم در شوراو شهرداري به كنار رفت و شورا و شهردار حقوق تمام و كمال تصميم گيري در امورات را بدون مراجعه به نظر و خواست مردم براي خود دانست و از تعريف وظيفه در قبال شهروندان خوداري كرد تا جايي كه اين رويه بر ديگر رويه ها غالب گشت كه مردم با انتخاب شورا، ديگر حق اظهار نظر ندارند و اظهار نظر حق شورا است و اطاعت تمام و كمال وظيفه شهروند؟؟؟؟!!! اين در حالي بود كه اساساً مشاركت مستقيم مردم در شوراها يك اصل است.

اقاي بخشدار لطفاً پيگير جلسه درخواستي از شورا و شهردار باشيد و براي احقاق حق كساني كه حقي از آنها پايمال شده، جلسه اي را در كانون فرهنگي تركمنچاي ترتيب دهيد. با نهايت سپاس.

1
2
1 2