- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۹۰/۰۴/۲۲

پرتال جدید اداره ارشاد و چند خبر آرشیوی

پرتال جدید اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میانه   myaneh.ershad-as.ir 

این اداره قبلاً  وب سایتی اختصاصی با نشانی دیگری داشت که مدتی تعطیل شد. پرتال جدید هم هنوز اشکالاتی دارد و بعضی صفحات آن قابل دسترسی نیستند. مطالب زیر را از آرشیو اخبار انتخاب کردم.

***************************

با كانون فرهنگي هنري منتظران ظهور آشنا شويم

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ وارشاد اسلامی میانه کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور هرهفته صبحهای جمعه اقدام به برگزاری دعای پرفیض ندبه وکلاسهای آموزش قرآن کریم واحکام با حضور اقشار مختلف خواهران وبرادران مخصوصاً جوانان مي نمايد. به گفته قره داغی مسئول کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور در این برنامه معنوی مسابقاتی اعم ازحفظ قرآن كريم ، نماز و مقاله نویسی در طول سال انجام می پذیرد وبه برندگان هدایائی ازطرف کانون اهداء می گردد، به گفته وی در طول سال خادمان واعضای فعال مراسمات به اردو های یک یا چند روزه ی زیارتی وسیاحتی می روند. قره داغی در پایان ضمن تشکر وقدردانی اززحمات اداره فرهنگ وارشاد میانه افزودند این کانون ستاد مرکزی اجرای مراسم نیمه شعبان در سطح شهرستان میانه را نیز عهده دار می باشد.

============================

گروه تئاتر صحنه شهرستان ميانه در مركز هنرهاي نمايشي ايران به ثبت رسيد

 گروه صحنه كه از سال 1377 با تشكيل هسته اصلي گروه كار خود را رسماً آغاز نموده و اعضاي آن در آموزشهاي بازيگري و كارگرداني شركت نموده و اولين كاري كه توسط اين گروه به روي صحنه رفت يك نمايش به نام پرواز به سوي حقيقت بود كه به مدت يك هفته در سطح شهر به اجراي عمومي گذاشته شد از جمله فعاليتهاي نمايش گروه صحنه (بازي مرگ،همه قصه از يك سيب آغاز شد ،پيراهني براي خون،خورسيد برنيزه وچند اثر ديگر) كه جمعاً تاكنون بيش از 20 اثر نمايشي از سوي اين گروه به اجرا درآمده همچنين گروه صحنه تاكنون در جشنواره هاي متعدد از جمله جشنواره تئاتر قهوه خانه اي منطقه شمال غرب كشوربا نمايش دختر شاه پريون- جشنواره عاشورايي استان اصفهان با نمايش خورشيدبرنيزه وشركت در جشنواره هاي متعدد استاني و شهرستاني اداره فرهنگ وارشاد اسلامي .

عناوين كسب شده توسط اين گروه كسب رتبه نويسندگي در سطح استان سه دوره – كسب رتبه طراحي لباس در استان  كسب رتبه بازيگري در استان سه دوره – تقدير از اعضاي اصلي گروه در ارديبهشت تئاتر ايران به مدت سه سال پياپي وغيره .گفتني است اعضاي اصلي اين گروه عبارتند از حسن عظيمي كارگردان و سرپرست گروه ،زهرا خدابنده نويسنده ،ليلا دانشيار طراح وبازيگر، مقصود رحیمی مقدمی بازیگر،امیر شهبازی بازیگر،مهدی پاکنژاد طراح ،اکبر غلامی بازیگر می باشد
============================

کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور به محل جدید انتقال یافت

طي مراسمي با حضور خادمان مساجد و خادمان قرآن ،ساختمانی به مساحت 250 متر و دارای 6 اتاق توسط فرد خیر ومعتمد جناب آقای دکتر قره باقري جراح ومتخصص وعضو هیات امنای کانون فرهنگی هنری منتظران ظهور جهت برگزاری جلسات و کلاسهای آموزش قرآن و کلاسها وفعاليتهاي مذهبی به مدت 2 سال در اختیار کانون منتظران ظهورتحت پوشش اداره فرهنگ وارشاد اسلامي ميانه به مسئولیت آقای اسماعیل قره داغی قرار گرفت .

گفتنی است در کانون مذکورفعالیتهای قرآنی از جمله،کلاسهای آموزش قرآن واحکام،کلاسهای پرسش و پاسخ،برگزاری اردوهای زیارتی ، برنامه های مخصوص اعیاد و مناسبتهای مذهبی ،مراسم پرفیض دعاو کارهای تبلیغاتی از جمله نصب اطلاعیه اعیاد و ایام شهادت واطلاعیه های با عناوین فرهنگی جهت فرهنگ سازی و ترویج فرهنگ مهدویت و علوم قرآنی ،صورت می گیرد .

همچنین جنب این ساختمان مغازه ای به مساحت 20 متر وجود دارد که در اختیار کانون قرار گرفته که در آن محصولات فرهنگی اعم از کتب قرآنی ،علمی،مذهبی،عرفانی و نرم افزارهای سخنرانی و مذهبی ،اقلام ترویج فرهنگ عفاف و حجاب برای مقاطع مختلف با تخفیف ویژه برای اعضاء کانون عرضه می شود .
================

 

نمايشنامه شكارگاه جهت حضور در جشنواره استاني بسيج مرند برگزيده شد

 نمايشنامه شكارگاه نوشته خانم زهرا خدابنده ازنمايشنامه نويسان مطرح شهرستان وبه كارگرداني آقاي حسن عظيمي از كارگردانان برجسته شهرستان در مرحله تمرين جهت بازبيني مي باشد .اين نمايشنامه داراي دوبازيگر زن وسه بازيگر مرد مي باشد وهم اكنون اعضاي اين نمايشنامه خود رابه مرحله بازبيني كه در مورخ 15/6/89 خواهد بود آماده مي كنند و در صورت گذراندن مرحله بازبيني به مرحله نهايي جشنواره كه در شهرستان مرند برگزار مي شود راه خواهند يافت .گفتني است اين جشنواره از مورخ 27/6/89 تا 30/6/89 در شهرستان مرند برگزار خواهد شد .بازيگران اين نمايشنامه عبارتند از : آقايان قادر حسن زاده ، مقصود رحيمي ، علي مقدم وخانمها ليلا دانشيار و شادي اميري .

همچنين اين نمايشنامه با موضوع دفاع مقدس اشاره به تنهايي و مشكلات جانبازان حكايت مي كند كه با نسل جوان امروزي در تقابل و عدم تفاهم رفتاري به سر مي برند .اين نمايشنامه سعي دارد كه با نمود شخصيت هاي خاكستري به توصيف خاطراتي بپردازد كه خلوص وايثار قشر جانباز را به معرض ظهرر رساند .

 

=============================


معرفی آقای علی صادقی   http://myaneh.ershad-as.ir/?MID=4401&ID=2

 تاریخ تولد: 1338
 شهر تولد: میانه
زمینه هنری: بازیگری
آثار هنرمند:  
معرفی آثار و سمت :
در سال 62 (بیمارستان روز دولت) پیش خدمت – (چنگ وزیر) خواجه احمد می مندی بازیگر – (قوچی به شهر می رود) کارگردان و بازیگر – (صدور شناسنامه) کارگردان و بازیگر – (باقلا فروشی) کارگردان و بازیگر – (رجب رئيس می شود) کارگردان و بازیگر – (سه کله پوک) کارگردان و بازیگر – (مواظب کوپن ها باشید) کارگردان و بازیگر و ... بازیگر در فیلم (قیز با قیز) (الچیلر) (دومانی یول) (و در رادیو استان آقشام اجرا نمودم).

جشنواره یا مسابقاتی که در آن شرکت کرده و رتبه ای کسب کرده اید :

در سال 69 مسابقات جشنواره تئاتر روستایی در استان شرکت نموده و با اول شدن تئاتر در مسابقات کشوری در استان قم در سال 70 شرکت نمودم و ... .
 

نام نام خانودگی : علی صادقی نام پدر : محرم تاریخ تولد : 1338

میزان تحصیلات : دیپلم    -    رشته فعالیت : تئاتر

شاخه فعالیت : کارگردانی و بازیگری      شروع فعالیت : بعد از انقلاب

 زندگی نامه هنری :

بعد از انقلاب با آشنا شدن با آقای صفایی خدا رحمت کند تئاتر را در شهرستان شروع نمودم و با مشکلاتی روبرو شدم هم از اداره و خانواده ولی ادامه دادم چون مردم نیاز داشتن. قابل ذکر است در اوایل نمی توانستم در خیابان با خانواده ام راه بروم زیرا همه مرا با اسمی که در سالن تئاتر مانده بود صدا می کردن و چنان فرهنگ بجا نیفتاده بود و ما ها در زمستان برای دهه فجر تمرین می كردم و در خانه ها یا یا در مساجد با هوای سرد تمرین می کردیم سختیها کشیدیم.
 ================================


معرفی آقای محمد بهجتی   http://myaneh.ershad-as.ir/?MID=4401&ID=1 

تاریخ تولد: 1330
 شهر تولد: میانه
زمینه هنری: بازیگری
آثار هنرمند: معرفی آثار و سمت :

 فیلم الچی لر – فیلم قیز با قیز – فیلم خاطره لر – فیلم آنا – فیلم دومانلی یول فيلم كوه رنج پدر و فیلمهای کوتاه که در تمامی آنها سمت بازیگری داشتم.
 

نام نام خانودگی : محمد بهجتی نام پدر : عباس تاریخ تولد : 20/4/1330 -  محل تولد : میانه

میزان تحصیلات : دیپلم رشته فعالیت : فیلم

شاخه فعالیت : بازیگری شروع فعالیت : از 1365 فعالیت هنری خود را در فیلم آغاز کرده ام.

 زندگی نامه هنری :

حدوداً از سال 1365 اولین بازی خود را در فیلم قیز با قیز به کارگردانی آقای پرویز خدادادی آغاز نمودم و پس از آن در فیلم الچی لر و سپس در فیلم های کوتاه و پس از آن در فیلم خاطره لر به کارگردانی آقای اسماعیل مهریان بازی نمودم در فیلم دیگری که در آن بازی داشته فیلم کوتاه آقای علیرضا اروجی اقدم بود که با نام آنا به پایان رساندم آخرین فیلمی که بلند بوده و در آن بازی داشتم فیلم دومانلی یول بود که به کارگردانی آقای اسماعیل مهریان به پایان رسید. فیلم کوه رنج پدر را نیز به کارگردانی آقای پیمان جهانفر به پایان بردم.

=============================
 

1
1