- ارسال کننده: احمدپورترکمانی یاور تاریخ: ۹۱/۱۱/۳۰

پيام مهندس سيد بهلول حسيني براي تركمنچاي

پيام مهندس سيد بهلول حسيني براي تركمنچاي

ياور احمدپور تركماني

براي همشهريان خود وعده بده كه با تمام توان و انرژي در مسير اخذ امتياز فرمانداري تركمنچاي گام بر داشته ام و خبر خوش فرمانداري را از بنده منتظر باشند.(ظهر روز سي بهمن). اين بود پيام ايشان براي تركمنچاي.

*******************************************************

ولي بايد بيشتر بنويسيم تا بيشتر محكوم به ناكرده ها و ناگفته ها از سوي همشهريان عزيز بشويم. پس مي نويسم و دلايلي را كه از نظر بنده، فرمانداري چاره ساز مشكلات خواهد بود را اشاره مي كنم تا مهندس در تمام 24 ساعت شبانه روز و حتي در خواب شان هم پيگير فرمانداري باشد.

اين نوشته تحليلي بر مبناي عدالت اجتماعي است.

از نگاه عدالت اجتماعي، دلايلي قوي وجود دارد كه بر اساس آن مي توان برتري افراد را جلوه اي از توانمندي هاي انان دانست، يعني ازادي هاي اساسي كه هر فرد از ان برخوردار است و به كمك انها زندگي خويش را چنان كه خود ارزش مي نهد راهبري مي كند. از اين ديدگاه فقر نه تنها فقر درامدي بلكه فقر در معناي گسترده ان و نداشتن توانمندي و ازادي در گزينش- را جلوه اي از سلب توانمندي هاي اساسي دانست.

نبود يا كمبود امكان گزينش از بين شغلهايي كه در واقع وجود ندارد، نوعي سلب توانمندي و اعمال فقر بر ساكنان تركمنچاي است. در مورد بهبود و ارتقاي وضعيت اشتغال بخش بايد گفت كه فرمانداري تركمنچاي هم اشتغال مستقيم را به ميزان قابل توجهي مي تواند باعث شود و هم از طريق حضور سازمانهايي كه متعهد به ارائه خدمات در منطقه مي شوند، مي تواند اشتغال غير مستقيم قابل توجهي را منجر شود. اين مسئله بر توانمندي افراد و گريز از دايره فقر واقعي اثر گذار است.

نبود يا كمبود كالاهاي عمومي ازجمله خدمات مربوط به حوزه بهداشت و درمان، و منوط كردن حضور ادارات و سازمان ها و ارائه خدمات اين سازمان ها به ارتقاي بخش به فرمانداري، همچون ابزاري در جهت سلب توانمندي ساكنان بخش عمل مي كند و ارتقاي بخش به فرمانداري مي تواند چاره ساز باشد.

كمبود بودجه نهادها، سازمان ها، شوراي بخش، شوراي شهر، دهياريها و بخشداري و الخصوص شهرداري تركمنچاي، به عنوان مانعي اساسي در ارائه خدمات مورد نياز عمل مي كند و ارتقاي بخش به فرمانداري از لحاظ اعتباري مي تواند چاره ساز باشد. قابل تاكيد است كه طبق اعلام شهرداري تركمنچاي، قسمتي حقوق كارمندان ان به خاطر نبود اعتبار از محل فروش زمين ها صورت مي گيرد.

طبق گزارش سازمان برنامه و بودجه در برخي مناطق عليرغم بلااستفاده ماندن تخت هاي بيمارستاني، امكانات بهداشت و درمان مستقر شده ولي در بخش تركمنچاي ارائه حداقل امكانات بهداشتي كه شخص را تنها براي ساعاتي تا رسيدن به مراكز شهرستان يا استان زنده نگه دارد گاه مشاهده نمي شود. از انجايي كه ارائه همين امكانات حداقلي منوط به ارتقا بخش است لزوم فرمانداري بيشتر احساس مي شود.

....

1
1