- ارسال کننده: اسماعیل مختاری تاریخ: ۹۱/۱۱/۲۷

گردهمایی چندهزار نفری خودجوش برای چه؟!

سلام

بعد از ظهر جمعه(91/11/27) برای انتخاب سوژه برای عکاسی از منزل خارج شدم. اول سری به پارک زدم ولی طبق انتظارم خلوت نبود و با رفت و آمد اتومبیلها و بازی بچه ها نمی توانستم کاری کنم.کنار جاده مشغول قدم زدن شدم. پارک جنگلی را بی خیال شدم، دور بود و من پیاده. نمی خواستم آنقدرها هم کالری بسوزانم. به فکرم رسید بروم بالای تپه ای که اولین عکس پانورامای منظره میانه را تهیه کرده بودم.(تپه ای که هنوز آثار نصب پدافند ضد هوایی در دوران جنگ در آنجا باقی مانده) بعد فکر کردم بروم طرفهای بیمارستان خاتم الانبیاء یک منظره جدید پیدا کنم. آنقدر رفتم تا رسیدم به تپه ای که هم پروژه مسکن مهر دیده می شد و هم منظره ای از شهر. از دور تجمعی چند کیلومتر آنطرفتر دیدم.

گردهمایی خودجوش در بعد از ظهر جمعه

بی خیال تپه شدم رفتم ببینم چه خبر هست. فکر کردم شاید همایشی ورزشی، اسب دوانیی، پیستی چیزی افتتاح شده خبر ندارم. از دور چند تا اسب هم دیده می شد. نزدیکتر که رفتم صدای موتورسیلکتها هم آمد بعد صدای پارس سگها هم اضافه شد. بعله! همشهریان برای اوقات فراغت خود همایشی چند منظوره بدون سامانه ارسال پیامک و ستاد برگزاری و بنر و اطلاعیه و دفتر و دستک راه انداخته اند. یک طرف میدانی برای مباززه سگها درست کرده بودند. چند نفری هم آن وسط نظم می دادند و انگار برگزار کننده مسابقات بودند. چند قدم آنطرفتر هم علاقمندان موتورسیکلت سواری مشغول بودند. بقیه اش را می توانید ببینید :

گردهمایی خودجوش!

یک نگاه به عمق فاجعه هم بد نیست.{#} بقیه پارکینگ اختصاصی در پشت تپه ها قرار دارد و دیده نمی شود.

 موتور سیلکت سواری ورزش مفرحی هست و ارزش سرمایه گذاری و حمایت مسئولین را دارد. لازم است اگر هیئتی ورزشی برای این رشته در میانه وجود ندارد فوراً برای تاسیسش اقدام شود و این ورزشکاران را حمایت کند. همین جوانان می توانند مدالهای مسابقات این رشته را برای کشورمان به ارمغان بیاورند. و باعث شهرت و معروفیت شهر و منطقه شان شوند. هم خود ورزشکاران و هم تماشاگران از هیجانی که در این ورزش وجود دارد بهره می برند. اگر در این کار لذتی نباشد و اوقاق فراغت پر نشود کسی این همه راه نمی رود برای دیدن این حرکات زیبای ورزشی. 

گردهمایی خودجوش!

 شهربازی مان که فقط به درد کودکان می خورد زمستان و پاییز تعطیل هست. پسران جوان و نوجوانی که با ویراژ دادن در خیابانها مزاحم آسایش مردمند در این رشته های ورزشی انرژی شان را بصورت مفید صرف می کنند. داشتن پیستی دائمی برای برگزاری مرتب مسابقات و .. تمرینات هفتگی با حضور علاقمندان و تماشاگران ضروریست. همین الانش که بودجه ای دولتی صرف این کار نشده چند صد نفر دارند استقبال می کنند و بجای برنامه ریزی های مسئولین اوقات فراغت همشهریان را پر می کنند. در نظر داشته باشید که هیچ اطلاع رسانیی برای این گردهمایی انجام نشده و گرنه این پیست خود ساخته جوابگوی علاقمندان نخواهد بود.خیلی جاها اگر مسئولین سنگ اندازی نکنند آب جاری خودش مسیرش را پیدا می کند! همین عکس و ویدئو را می توانند ارسال کنند به استان و مرکز و بگویند ما مسابقات موتورسیلکت راه اندازی کرده ایم!

بحث موتور سیلکت و پیستش در همین ویدئو کلیپ بالا تمام می شود.

حالا می رسیم به قسمت هیجان انگیزتر ماجرا و آن مبارزه سگهاست که قبلاً از حامیان حقوق حیوانات که در شهرستانمان هم فعالند عذر خواهی می کنم.

این سگ قبل از رسیدن من مبارزه اش را انجام داده بود. راستش در عمرم سگ به این بزرگی ندیده بودم و نمی دانستم در منطقه ما هم وجود دارد و نگهداری می شود. شنیدم سگهایی در این جثه های بزرگ، نژاد بومی سراب وجود دارد ولی فکر می کنم این نژادها وارداتی باشند. تازگیها در سایتها چیزهایی دیده ام که گاهی ادعا شده فتو شاپی هست. ولی اینها واقعی اند. سگهای چوپانی و نگهبان قدیم حداکثر تا زانویمان می رسیدند ولی اینها فیس تو فیس نگاه می کنند{#}

سگ مبارزه

 ویدئو کلیپ

 

و حالا می رسیم به آخرین کلیپ که ابتدا ورود یک سگ تازه نفس به میدان مبارزه و سپس یک مبارزه بین آنها را می بینید. آخر ماجرا به خوشی تمام نشد چون یکی از تماشاچیان وارد میدان شده و به فردی در میدان حمله کرد انگار به موضوعی اعتراض داشت. بعد هم جمعیت متفرق شدند. احتمال شرط بندی روی سگها بعید نیست و وقتی کسی سگش ببازد ممکن هست حاضرین در میدان را مقصر بداند. می گویند پیشنهاد مبادله سگی پیروز را با اتومبیلی پژو یا سمند داده اند که صاحبش قبول نکرده. این را گفتم که اگر مثل من بی خبرید بدانید این برنامه ها هم هست و تجارت و کاسبی اینجا هم هست. از هر تیپی می شد بین جمعیت دید و سنین مختلف تا 70 و 80 سال و نه فقط از شهر و منطقه بلکه از اقصی نقاط شهرستان و شاید شهرهای دیگر نزدیک. ولی معلوم هست که تیپ های خاصی بیشتر به چشم بیایند و دیدن همه ی این تیپها در یکجا منظره ی عجیبی ایجاد می کند.

و کمی آنطرفتر استادیومی که نمی خواهد افتتاح شود خودنمایی می کرد ...{#}

1
2
3
1 2 3