- ارسال کننده: روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی دکتر مددی تاریخ: ۹۱/۱۱/۲۶

محمد علی مددی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت:کنترل بازار بورس از دست مسئولان خارج شده است

محمد علی مددی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری خانه ملت، با اشاره به نوسانات شاخص بورس گفت: جریان‌های سیاسی مختلف از جمله منازعات بی حاصل مسئولین کشور را می‌توان یکی از دلایل نوسان بازار بورس دانست.

نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از سوء مدیریت برخی افراد در کنترل بازار بورس افزود: کنترل بازار بورس از دست مسئولین ذیربط خارج  شده این امر در نوسانات بازار بورس تاثیرگذار بوده است.

وی وجود تحریم‌های اقتصادی را در نوسانات بازار بورس اندک دانست و تصریح کرد: تحریم‌های اقتصادی غرب را نمی‌توان در نوسان شاخص‌های بورس بی‌تاثیر دانست، اما امروز آنچه بیش از حد مردم را آزارداده سوء مدیریت‌ها و نبود نرخ ارزی ثابت در بازار بورس کشور است.

مددی با اشاره به برگزاری راهپیمایی باشکوه ۲۲ بهمن امسال اظهار داشت: ملت ایران با حضور تاریخی خود در ۲۲ بهمن نشان دادند که تحریم‌ها نه تنها تاثیری در اراده آنها ایجاد نخواهد کرد، بلکه با آگاهی، روشنگری و صلابت بیشترارزش‌های انقلاب را ادامه خواهند داد.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس سیاست گذاری ثابت را نیاز بازار بورس دانست و خاطر نشان کرد: سیاست گذاری اقتصادی ثابت با نرخ ارزی مشخص در عرصه بازار بورس از ملزومات کشور بوده که این امر می‌تواند باعث کنترل نوسان شاخص‌های بورس شده و از سوء مدیریت‌ها جلوگیری کند.

از دیدگاه کارشناسان بازگشایی نماد پالایشگاه اصفهان موجب بازگشت بخشی از نقدینگی به تالار شیشه‌ای بورس و افزایش شاخص‌ها شده است؛ بررسی کارنامه کاری بورس تهران در سال ۹۱ حاکی از آن است که تا ۲۲ بهمن‌ماه سال‌جاری این بازار بازدهی خود را به سطح ۵/۴۷ درصد رسانده، که هر چند این میزان در مقایسه با سایر بازارهای موازی کمتر است، اما از بهبود وضعیت بازار سرمایه در ماه‌ها و هفته‌های گذشته حکایت دارد./

1
1